Terug

Probleem bij opzegging van contract

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Telenet

03/03/2017

Op 20/02 hebben we een eerste keer gebeld met het nieuws dat we graag ons abonnement wilden opzeggen. Ze hebben ons toen verteld dat dit in orde gebracht ging worden. We zijn nadien tot 2 maal toe naar een telenetwinkel in Wetteren geweest om onze digibox in te leveren. Zij vertelden ons dat het contract nog niet was opgezegd en ze dus onze digibox niet konden ontvangen. Als gevolg hiervan hebben we op 27/02 nogmaals contact opgenomen met Telenet klantendienst om ons abonnement op te zeggen. Toen vertelden ze mij dat ze mij gingen terugbellen om dit op te zeggen (want de dienst was te druk bezet). Ik heb bewijs gevraagd van ons gesprek en ze hebben me een mailtje gestuurd. Op 1 maart kreeg ik telefoon van de opzegdienst van Telenet. Jammer genoeg kon ik -om werkredenen- haar niet lang te woord staan. De mevrouw aan de andere kant van de lijn liet me weten dat ze me de dag erna ging terugbellen.Vandaag 3 maart heb ik terug telenet aan de lijn gehad om mijn contract te verbreken. En pas vandaag heb ik het contract kunnen onderbreken. (na 11 dagen)Ondertussen heb ik uiteraard wel een factuur ontvangen dat ik alle dagen moet betalen. Hiermee ben ik niet akkoord.Ik heb dit dan ook laten weten aan Telenet. Ze vertelden me dat ik een opzeg heb van 1 maand.Om dit te checken heb ik gebeld met onze vertrouwde telenetwinkel in Wetteren. Ze vertelden me dat de opzegtermijn een verzonnen verhaal is en dat ze meteen van het eerste contact moeten het contract stopzetten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform