Terug

Probleem bij opzeggen van verzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Belfius Direct Verzekeringen

22/08/2025

Beste, In 09/24 heb ik een verzekering aangesloten voor mijn voertuig die elke kwartaal werd betaald. Dit contract was geldig voor een jaar dus volgende maand zou deze moeten hernieuwd worden. Ik heb een aanvraag gedaan in Augustus naar Belfius met de vraag of ze deze verzekering konden schrappen mits ik een andere makelaar heb gevonden die goedkoper was. Belfius antwoorde dat er een opzegtermijn is van 2 maanden voor de verloop van het contract, dus m.a.w. heb ik willen opzeggen voor de vernieuwing van een nieuw contract, maar ben ik toch verplicht om een nieuw contract aan te gaan voor een jaar?

Berichten (1)

Belfius Direct Verzekeringen

Naar: S. D.

02/09/2025

Beste, Graag bevestigen we de ontvangst van uw e-mail. We willen u hiervoor bedanken. We sturen ons antwoord rechtstreeks naar onze klant. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform