Terug

probleem bij eindafrekening.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. B.

Naar: Eneco

18/10/2018

Mijn eindafrekening werd te hoog geschat. hierdoor ontving ik een factuur van 2951.57 €. Ik heb vervolgens mijn meterstanden opnieuw laten opnemen door infraxDit heeft mij ook een kleine 80 € gekost. De meterstanden werden opgenomen op datum 16/08/2018Hieruit is gebleken dat mijn meterstanden lager zijn dan de door hun geschatte waarden.deze informatie is dan ook naar hun doorgestuurd.Dit heeft echter niet geholpen, want ENECO is mij blijven bestoken met herinneringsbrieven en aanmaningskosten. telkens heb ik op ENECO gebeld hierover (de teller staat op 9 telefonische oproepen door mij uitgevoerd) en telkens is mij beloofd dat de eindafrekening op hold werd gezet en de aanmaningskosten werden verwijderd, betreffende de eindafrekening bleken dit flagrante leugens te zijn. Uiteindelijk hebben ze mij per aangetekende brief in gebreke gesteld. Na herhaaldelijk te bellen is mij bevestigd dat ze de meterstanden ontvangen haddenEen kleine complicatie echter, rond de periode 19 september heb ik weer een aanmaning ontvangen i.v.m. de eindafrekening maar deze aanmaning bleek bij nader inzien een vleugje magie te bevatten.Wat bleek nu Eneco had het lumineus idee gekregen om de Tussentijdse afrekeningen af te trekken van de eindafrekening. De Eneco elfjes hebben dan de conclusie getrokken dat er aanmaningskosten moesten betaald worden op de eindafrekening en de tussentijdse afrekening. Dit nadat ongeveer 4 a 5 misschien 6 maal telefonisch mij beloofd en bevestigd is dat de eindafrekening op HOLD stond. Zodoende dat zij de juiste eindafrekening konden maken met de juiste meterstanden die hun werden doorgegeven.U kan het al raden ik heb weer op Eneco kunnen bellen.De telefoniste deze keer beweerde weeral dat zij hier geen weet van had en zodus niet begreep hoe het zover is kunnen komen. Ik herhaalde mijn saga voor haar en gedienstig als zij was repte zij haar als een prinses op het witte paard naar de dienst facturatie.Ze verklaarde aan mij dat ik enkel de achterstallige tussentijdse facturen moest betalen, mij niets meer moest aantrekken van de eindafrekening want deze werd nu eindelijk op HOLD gezet en mij deze overeenkomst op mail ging zetten.De inhoud van de mail: De nieuwe afrekening word voor u opgemaakt. De meterstanden hebben we ontvangen van de netbeheerder op 21.08.2018. Hierbij telt u 4-6 weken voor dat de nieuwe correctie is opgemaakt.De oude afrekening heb ik op HOLD laten zetten. Deze afrekening bedraagt op dit moment nog 2791.34 euro .Mijn excuses voor dit grote ongemak meneer! Ik wil u enorm bedanken voor uw geduld en hoop dat alles zo snel mogelijk in orde komt!Een fijne avond nog verder!Mijn geluk kon niet op. Het gevoel dat dit verhaal tot een goed eind ging komen werd sterker.Wat bleek nu het witte paard bleek een gebrekkige schimmel te zijn,Op 8 oktober 2018 ontving ik per aangetekend schrijven de ingebrekestelling van eneco over de eindafrekening.Weermaals nam ik de telefoon in de hand en vertelde mijn verhaal.Ditmaal bleek echter dat ik 504€ zou terug krijgen van mijn eindafrekening.Ik vroeg wanneer dit bedrag gestort zou worden en of ik hier een juiste gedetailleerde afrekening kon van ontvangen.Mij werd telefonisch verkondigd dat het bedrag op 16/10/2018 zou zijn overgeschreven.Mezelf die deze brief schrijft op 18/10/2018 heeft tot op heden niks ontvangen.Na herhaaldelijk vragen over de juiste gedetailleerde afrekening bij het laatste telefoongesprek werd mij verteld:AND I KID YOU NOT:“Ik weet niet wat hier allemaal is gebeurd, hier hebben zoveel collega’s aan gezeten, ik zou wel willen u de afrekening gedetailleerd willen doorsturen en hou we aan het bedrag van 504 € komen. Maar wat ik hier ter beschikking heb DAAR VIND EEN KAT HAAR JONGEN NIET IN” Ook mijn tussentijdse factuur is niet aangepast en hierop kunnen ze mij geen zinnige uitleg over verschaffen.Ik zit nu met de volgende zaken :• Is er kans dat ik mij binnekort aan een deurwaarder kan verwachten (volgens hun niet maar hun woord is twijfelachtig) • Wanneer en hoe krijg ik het verschuldigde bedrag terug gestort• Ik had graag een gedetailleerde eindafrekening verkregen gebaseerd op de juiste meterstanden• Ook een gedetailleerd overzicht of alle aanmaningskosten zijn verwijderd die zij hadden beloofd• Ook wil ik een nieuwe berekening op mijn huidige tussentijdse factuur• Eventuele een tegemoetkoming op de factuur wegens de geleden ongemakken en tijd die ik in dit fiasco heb kunnen stekenHoogachtendNiels Bas

Berichten (2)

N. B.

Naar: Eneco

21/10/2018

Bij deze bevestig ik dat 502.6 € ontvangen hebIk ben benieuw wanneer ik ga weten hoe u aan dit bedrag komt en of het effectief correct isgroeten van een ontevreden klant.

Eneco

Naar: N. B.

30/10/2018

Beste collega's,Ik was vergeten de referentie erbij te noteren vandaar deze tweede e-mail. Hieronder vinden jullie nogmaals het antwoord terug die ik naar de klant stuurde.Mvg,Els------------------------------------Beste meneer Bas,Ik heb uw klacht die u via Test-Aankoop indiende goed ontvangen.Ik vermoed dat uw dossier op 22/10/2018 reeds in orde gebracht werd want ik zie dat onderstaande e-mail naar u gestuurd werd. In bijlage voeg ik nogmaals de correctiefactuur en het gedetailleerde rekeningoverzicht. In dit rekeningoverzicht kunt u chronologisch nakijken of alle aanmaningskosten geannuleerd werden en wanneer het tegoed naar u overgemaakt werd.Ik begrijp uw ongemak en wil u hiervoor naast onze excuses graag ook een getrouwheidskorting van 50 euro voor elektriciteit en 50 euro voor aardgas aanbieden. Deze korting is éénmalig en zal u toegekend krijgen op uw eerstvolgende jaarafrekening. Als u zich hiermee akkoord kan verklaren, gelieve dit dan als antwoord op deze e-mail aan mij door te geven zodat ik deze promoties bij u kan activeren.Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest. Graag wens ik u nog een fijne dag toe!Met vriendelijke groeten,ElsKlantendienst EnecoHeb je nog vragen?Bel gerust iedere werkdag tussen 8 en 18 uur naar 0800 15 534 (als particuliere klant) of 0800 21 168 (als professionele klant), surf naarons contactformulierof stuur een antwoord op deze mail. Ik help je graag verder. Neem zeker ook eens een kijkje bij deveelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je communicatievoorkeur wijzigen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreerhieren onek alle voordelen van je eigen Eneco Account!Kopie van e-mail van datum: 22/10/2018:Beste meneer Bas,Naar aanleiding van jouw contact met onze klantendienst wens ik klaarheid te scheppen in jouw facturatie.Op 10/07/2018 maakte wij jouw jaarafrekening141011089968 op voor een totaalbedrag van 2935,57 euro.Op 21/08/2018 ontvingen wij van jouw distributienetbeheerder het bericht dat jouw meterstanden van juni overschat zijn.Hierop maakte wij op 15/10/2018 de correctie afrekening141011102714 op met een tegoed van 3157,71 euro.Op datum van deze correctie afrekening had je nog een openstaand saldo van 2655,11 euro.Dit openstaand saldo werd volledig vereffend en het overige tegoed van 502,60 euro werd teruggestort.In de bijlage van deze mail vind je een gedetailleerd rekeningoverzicht.Met vriendelijke groeten,CedricKlantendienst EnecoHeb je nog vragen?Bel gerust iedere werkdag tussen 8 en 18 uur naar 0800 15 534 (als particuliere klant) of 0800 21 168 (als professionele klant), surf naarons contactformulierof stuur een antwoord op deze mail. Ik help je graag verder. Neem zeker ook eens een kijkje bij deveelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je communicatievoorkeur wijzigen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreerhieren onek alle voordelen van je eigen Eneco Account!Gedetalleerd-rekeningoverzicht.pdf (81 KB)included in history (change)email sent to: nielsbas88@gmail.comEls Van der GuchtException Complaint Handling Team Memberels.vandergucht@eneco.com32 (0)15 40 41 40www.eneco.beBattelsesteenweg 455i, 2800 Mechelen..................................................The information contained in this e-mail may be confidential and is intended solely for theattention and use of the named addressee(s). The use or distribution of this information byothers than the named addressee(s) is not allowed. If you are not the intended recipient,please notify the sender and delete this e-mail message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform