Terug

Probleem bij afhalen aangetekende zending in postkantoor

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: bpost

07/12/2020

Op 5/12/2020 trachtte ik als afgevaardigd bestuurder van mijn firma een aangetekende zending af te halen op het postkantoor Smedenstraat 88 - 8300 Knokke. Ik legde de uitnodiging tot afhaling voor alsook mijn indentiteitskaart voor alsook een kaartje van Bpost met vermelding van de gegevens van de firma. Allereerst vond de beambte dat mijn handtekening op de uitnodiging niet exact was als deze op mijn identiteitskaart. Een nieuwe handtekening werd gezet. Via het KBO-nr dat vermeld staat op het Bpost kaartje, heeft de beambte de KBO gegevens op zijn pc opgeroepen. Hij heeft kunnen vaststellen dat ik daar vermeld staat als afgevaardigd bestuurder van de firma en zodoende gemachtigd ben aangetekende zendingen op te halen.De beambte meldde mij dat hij die gegevens niet aanvaardt EN dat er 2 bestuurders nodig zijn om aangetekende zendingen af te halen. Op mijn vraag waar dat dan wel stond in de statuten, kon hij niet antwoorden. Waarom hij de gegevens van de KBO niet wilde geloven, kon hij ook niet motiveren. Dat afhalen van aangetekende zendingen een daad van dagelijks bestuur is dat zelfs door 1 gewone bestuurder kan worden uitgevoerd, was volgens hem niet juist. Hij was voor geen enkele reden vatbaar. Ik heb de aangetekende zending dan ook niet meegekregen. Ik was zo moedeloos dat ik niet-vriendelijke zaken heb gezegd als zou de beambte beter ander werk zou zoeken dan wel op pensioen zou gaan... Hij kon mij wel de naam van de afzender geven maar zeker niet de zending meegeven...Vandaag tracht ik schriftelijk klacht neer te leggen bij Bpost maar dit blijkt niet mogelijk gezien mijn klacht niet standaard is. Ik neem telefonisch contact met de klantendienst en doe bovenvermeld relaas. Het eerste dat de mevrouw aan de andere kant van de lijn vraagt: 'belt u als particulier of als bedrijf?' De moed zakt mij in de schoenen... De mevrouw neemt telefonisch contact op met het postkantoor in Knokke. Daar antwoordde de beambte met de leugen als zou hij mij gevraagd hebben om de volmachtverklaring op de keerzijde van de uitnodiging in te vullen en te ondertekenen. Dit heeft hij mij zeker niet gevraagd anders had ik dat wel gedaan, hoe raar ook want ik zou daarmee mijzelf toelating gegeven hebben om de aangetekende zending in ontvangst te mogen nemen... De mevrouw aan de telefoon was formeel. Vul die volmachtverklaring in en het komt in orde. Ik weet dat het op deze manier niet in orde zal komen. Ik zelf woon in Antwerpen en wil niet voor niets terug naar Knokke rijden. Daarom verzocht ik de mevrouw om voor deze ene keer de aangetekende zending door te sturen naar Antwerpen maar dat werd geweigerd.Ik heb nu, via de KBO, een uittreksel volmacht afgedrukt waarop dezelfde gegevens staan als hetgeen de beambte op zijn pc te zien kreeg. Benieuwd of ik de zending nu zal meekrijgen.Ik vind de houding van de beambte onaanvaardbaar. Hij aanvaardt de gegevens niet en vindt het nodig zelf statuten uit te vinden zodat een dubbele handtekening noodzakelijk zou zijn om een aangetekende zending af te halen.

Berichten (2)

bpost

Naar: A. V.

08/12/2020

1-32233129234Beste klant,Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd. In de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier.Met vriendelijke groeten,Klara C.BpostMuntcentrum, 1000 BrusselCentre Monnaie, 1000 Bruxelles[THREAD ID:1-ET7H3AX]

A. V.

Naar: bpost

08/12/2020

Geachte mevrouw,Kan u mij dan bevestigen dat, wanneer ik als afgevaardigd bestuurder een aangetekend schrijven dien af te halen, ik op de achterzijde van de uitnodiging punt 2. dien in te vullen?Want dit is wat de klantendienst mij gemeld heeft.Alvast dank om dit te bevestigen, dan neem ik die bevestiging mee naar het postkantoor.Met vriendelijke groeten,Ann


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform