Terug

probleem (coax)kabel aansluiting

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Telenet

02/10/2018

Sinds 22 juni 2018 zijn we overgestapt van Telenet naar Orange met ons volledig abonnement (TV+internet+mobiele telefonie) en dit door hun herhaalde prijstijging die enkele weken voordien was aangekondigd. De easy switch van het mobiele abonnement is vlot verlopen, maar de aansluiting van de kabel is blijkbaar een moeilijke bevalling. We zijn verhuisd op 1 juli 2018 naar een ander adres en hier is spijtig genoeg volgens de orange technieker die op 6 juli de modem kwam aansluiten geen kabel aanwezig. Deze kabel een coax type RG58 heb ik zelf gelegd in het weekend van 7-8 juli, aangezien ik zelf elektricien ben. Het is sindsdien dat we nog steeds wachten op de aansluitng buiten aan de gevel. Na een 25 tal telefoontjes op de 3 maanden tijd met orange operatoren zijn we er ons van bewust dat Telenet met de meest ongeloofelijke technieken en excuses tracht de kabelaansluiting uit te stellen. Er is reeds een telenet technieker langsgeweest maar tovallig op de werkbon stond er een verkeerde verdieping (2e) genoteerd waardoor hij de kabel niet kon aansluiten, terwijl er vanuit orange duidelijk was medegedeeld dat we op de gelijkvloerse verdieping wonen. De technieker van Telenet was zelf geambeteerd en tijdens ons gesprek gaf deze toe dat vanuit het kader management opdracht werd gegeven om zo veel mogelijk sabotage te plegen, binnen de wettelijke normen om eventuele overstappen te weerhouden. Op deze manier tracht Telenet de consumentenvrijheid dus in te perken en eventuele overstappen naar een andere provider te weerhouden!! Aangezien het net eigendom is van telenet mag orange deze aansluitingen niet zelf voorzien en hangen ze dus af van hun collega's. Het klinkt misschien ridicuul, maar een zelfstandige technieker die 's morgens voor orange werkt mag geen aansluitingen voorzien voor orange, terwijl dezelfde technieker in de namiddag dit wel mag indien hij voor telenet werkt. We hebben vorige week nog eens met orange gebeld en nu blijkt telenet voor de zoveelste keer de aansluiting uit te stellen omdat ze eerst moeten weten uit hoeveel apartementen de blok bestaat, terwijl ze hier zelf het laatst aanwezig waren op 7 september. Dit wordt een hilarisch tafereel om gewoon een kabelaansluiting te voorzien, hetgeen maximum een werk van 20 minuten inhoud. Als telenet op deze manier hun befaamde service tracht te realiseren en de consument hiermee tracht te weerhouden om over te stappen, zullen ze nog meer klanten verliezen... in ieder geval wordt op deze manier de vrijheid van de consument enorm aangetast! Het is ook een enorm vuil machtspelletje dat Telenet speelt met hun collega operator orange..


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform