Terug

Prijsverschil

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. L.

Naar: bol.com

08/04/2023

Beste, Ik bestelde op 8 maart een airco via de app van bol.com. Ik kocht voor deze bestelling cadeaubonnen aan. De airco was voorradig en stond aan de prijs van 1599,95 euro. Later op de dag kreeg ik een vreemd bericht van de leverancier via WhatsApp, het artikel zou niet in de beloofde termijn kunnen geleverd worden en mijn bestelling werd geannuleerd. De leverancier stelde voor dat ik de airco rechtstreeks bij hem zou bestellen. Ik had doorgegeven dat ik deze toch via bol.com wilde bestellen. Ik mocht een nieuwe bestelling plaatsen en diende te vermelden via mail dat ik akkoord ging dat de airco pas eind maart zou geleverd worden. 27 Maart krijg ik opnieuw een bericht van de leverancier dat hij mijn bestelling zou annuleren en dat ik de airco voor 1250 euro bij hem rechtstreeks kon aankopen. Ik vertrouwde de verkoper niet en vond dit een vreemd voorstel. Ik heb dit ook aan de klantendienst van bol.com laten weten en zij melden dat zij ondertussen niet meer met deze leverancier samenwerken en mijn cadeaubonnen terug opgeladen zouden worden. Ik heb uiteindelijk 20 dagen op een airco gewacht, die ik nooit zou krijgen en bol.com heeft niet zelf de moeite gedaan om mij te laten weten dat zij niet meer met deze verkoper samen werken. De airco is via bol.com nog bestelbaar maar kost momenteel 1820 euro, wat een pak duurder is dan mijn bestelling. Ik heb contact opgenomen met de klantendienst en gevraagd om ofwel het prijsverschil te compenseren of mijn cadeaubonnen terug te betalen cash. Ik kreeg op mail de melding dat ze mij graag het prijsverschil wouden terug betalen. Hier werd later op terug gekomen, wat toch niet zou mogen als ik dit op mail heb. Ik vind het niet kunnen dat een klant moet opdraaien voor de louche praktijken van een leveranciers van bol.com. Bol.com zou toch zijn verantwoordelijkheid dienen op te nemen zonder de klant hiervan de dupe moet zijn. Het zijn zij die tenslotte een samenwerkingsovereenkomst sluiten met de leverancier.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform