Beste meneer Pijpops,Er zijn inderdaad soms verschillen in prijs voor dezelfde producten in verschillende landen. Het is mogelijk dat een bepaalde tafel duurder is in een buurland, maar dat een bepaalde kast duurder is in België dan in het buurland. Het is echter niet zo dat het ene land sowieso duurder is dan het andere.Elk land is verantwoordelijk voor de prijszetting van zijn verschillende producten en dit op basis van een centraal aanbevolen verkoopprijs. De uiteindelijke lokale prijs wordt bepaald in functie van een aantal parameters zoals concurrentieanalyse, volumes, loonkost, btw-tarieven, wetgeving inzake milieu voedselveiligheid, lokale belastingen, leveranciersprijzen en transportkosten.Hierdoor kunnen er prijsverschillen zijn t.o.v. de buurlanden in positieve, maar ook in negatieve zin.Met vriendelijke groeten,IKEAVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be namens klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.beVerzonden: woensdag 17 juli 2024 13:00Aan: BE Customercare cc customercare.cc.be@ingka.ikea.comOnderwerp: prijsverschil BE -NL + onmogelijkheid om bij IKEA NL te bestellen. CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.