Terug

prijsverschil BE -NL + onmogelijkheid om bij IKEA NL te bestellen.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

J. P.

Naar: IKEA BELGIUM

17/07/2024

Geachte ontvanger, Ik wil graag twee POÄNG onderstellen bestellen. (Artikelnr 813.058.07) In BE kosten die 60 euro, in NL slechts 45 euro. De belgische onderstellen zijn dus 33% duurder dan de Nederlandse. IKEA NL blokkeert de aankoop door kopers gevestigd in BE door een postcode te vragen bij bestelling die alleen Nederlandse postcodes accepteert. Dit is onwettig krachtens de Europese richtlijn 2018/302 die geo blocking verbiedt. Bij Belgische filialen van IKEA word ik verplicht om 33% meer te betalen. Bij deze vraag ik Test Aankoop om dit probleem op de kaart te zetten. In afwachting verwacht ik dat jullie me de mogelijkheid geven om deze twee onderstellen aan 45€ per stuk te kunnen aankopen. Met vriendelijke groet, Johan Pijpops Kapucijnenvoer 47/104 3000 Leuven tel: 016/25.55.93

Berichten (1)

IKEA BELGIUM

Naar: J. P.

22/07/2024

Beste meneer Pijpops,Er zijn inderdaad soms verschillen in prijs voor dezelfde producten in verschillende landen. Het is mogelijk dat een bepaalde tafel duurder is in een buurland, maar dat een bepaalde kast duurder is in België dan in het buurland. Het is echter niet zo dat het ene land sowieso duurder is dan het andere.Elk land is verantwoordelijk voor de prijszetting van zijn verschillende producten en dit op basis van een centraal aanbevolen verkoopprijs. De uiteindelijke lokale prijs wordt bepaald in functie van een aantal parameters zoals concurrentieanalyse, volumes, loonkost, btw-tarieven, wetgeving inzake milieu voedselveiligheid, lokale belastingen, leveranciersprijzen en transportkosten.Hierdoor kunnen er prijsverschillen zijn t.o.v. de buurlanden in positieve, maar ook in negatieve zin.Met vriendelijke groeten,IKEAVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be namens klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.beVerzonden: woensdag 17 juli 2024 13:00Aan: BE Customercare cc customercare.cc.be@ingka.ikea.comOnderwerp: prijsverschil BE -NL + onmogelijkheid om bij IKEA NL te bestellen. CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 22 juli 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform