Terug

Prijsvergelijking willen doen en plots zonder besef reis geboekt

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. N.

Naar: Sunweb

18/05/2024

Beste,Mijn zoon(18 jaar) was onlangs voor de eerste keer zelf op zoek gegaan voor een reis met zijn vriendin.Hij kwam ondere andere op jullie site en heeft hij hetzelfde gedaan als bij de andere operators, ttz op zoek gegaan naar wat meer info wat er allemaal in zo een pakket zit en wat er eventueel nog van extras bij komt.Op deze manier is hij, zonder zijn rekeningnummer te geven, dus met de gedachte om het louter informatief te houden want hij had ook maar een random datum genomen omdat deze toen nog niet vast stond.Zijn verbazing en de mijne was dan enorm toen hij toch een mail met hoofding 'betalingsherinnering voor annulering bij Sunweb - 5531210' open deed.Natuurlijk heeft hij nog mails gehad van Sunweb maar ook van andere touroperators maar hij heeft die niet eerder geopend met het idee dat hij helemaal niks geboekt had en geen reclame wou bekijken.Ik heb zelf met jullie contact opgenomen, alsook hijzelf en zijn vriendin.Zelf heb ik veel geduld moeten hebben voordat ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg die me dan doodleuk vertelde dat hij geboekt had en maar moest betalen.Toen ik haar zei dat hij nog student is kreeg ik als antwoord dat hij dan maar niet naar vakanties moet kijken.Ik wil toch nog aan die dame in kwestie, die op aanvraag van mij haar naam weigerde te geven, ik moest ook toestemming verlenen voor het gesprek, laten weten dat dit zijn allereerste reis alleen is en dat wij, zijn ouders zijn reis bekostigen. Zoals ik al telefonisch gemeld heb vind ik dit niet kunnen dat er 1277,88euro wordt gefactureerd voor een luchtreis.Er zijn geen vliegtuigtickets of dergelijke verstuurd dus deze plaatsen waren vrij.Hij heeft geen betalingsvenster opgemerkt dus is er totaal geen belletje gaan rinkelen.Na wat onderzoek op het internet merkte ik verschillende meldingen over zo goed als hetzelfde probleem als bij mijn zoon.Wij hopen dan ook dat deze fantoomreis gewoon vergeten kan worden zonder enige kost ter onze lasten.Afwachtend op een postief antwoord,MVG Peggy

Bemiddeling door Testaankoop 20 juni 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform