Klacht
T. W.
Naar: PIDPA
Beste,voor een renovatieproject werd er aan de nutsmaatschappijen Pidpa en Fluvius gevraagd bestaande meters te verplaatsen. Voor gas en electriciteit kreeg ik van Fluvius een offerte voor het wegnemen bestaande meters en plaatsen nieuwe meters vanaf straat via wachtbuis naar binnen een offerte. Deze was voor de gas €878 en electriciteit €817.Pidpa daarentegen geeft een offerte van €1.412.Bij de vraag waar het verschil zit ten opzichte van gas en electriciteit komt er geen duidelijk antwoord. Enkel 'dit is een vaste prijs' en 'het gaat over drinkwater hier ipv gas en electriciteit.Persoonlijk vind ik dit een groot verschil tegen over Fluvius die ook de straat hebben moeten open maken, bestaande instalatie wegnemen en nieuwe meters plastsen.Ik zit ook gebonden aan pidpa in mijn regio dus heb geen andere keuze.Met vriendelijke groeten,Tom Wouters
Berichten (8)
PIDPA
Naar: T. W.
BesteUit de aanvraag die de heer Wouters indiende, blijkt dat niet enkel de watermeter (= met behoud van huisaansluiting) dient verplaatst te worden.De huidige huisaansluiting (= leiding van aan de straat tot en met de watermeter) dient uitgenomen te worden. Er moet daarna op een andere locatie een nieuwe huisaansluiting met watermeter geplaatst worden.Voor de wegname van de huidige aansluiting wordt geen kost aangerekend.Een nieuwe aansluiting kost 1.412,13 EUR (inclusief 6% btw).Onze tarieven zijn online raadpleegbaar via www.pidpa.be - ons aanbod - je gemeente - postcode of gemeente - overige tarieven.Met vriendelijke groetenDienst klachtenbehandelingPidpa, uw partner in waterwww.pidpa.beT 0800 90 300Op onze diensten zijn het Algemeen en het Bijzonder Waterverkoopreglement van toepassing. Beide reglementen moet u steeds samen lezen. U vindt deze reglementen opwww.pidpa.beof u kan ze opvragen via 0800 90 300 tijdens de kantooruren (tussen 8 uur en 17 uur).De privacyverklaring van Pidpa vindt u op de website van Pidpa:www.pidpa.berivacy.Genteresseerd in facturen per mail of uw brief voor de meteropname per mail' Ga naarmijn.pidpa.beom een account aan te maken.Daarna kan u zich aanmelden en online uw zaken regelen. De privacyverklaring van Pidpa vindt u op de website van Pidpa: www.pidpa.berivacy
T. W.
Naar: PIDPA
Dit soort standaard antwoorden is net de rede waarom ik dit via testaankoop doe. Ik weet dit dit jullie standaard tarief is want dit was mij al verteld. Ik wil enkel even aankaarten dat Fluvius exact hetzelfde als jullie doet voor 600 € minder. Zij nemen ook alles weg en steken via dezelfde energiebocht als jullie een nieuwe meter. Het straffe is zelfs dat de oude gasmeter 20cm naast de oude watermeter staat. Mijn vraag was enkel waarom dit grote prijsverschil voor hetzelfde werk.Moest ik niet vasthangen aan pidpa, had ik zeker en vast ergens gaan horen.Mvg,Tom
PIDPA
Naar: T. W.
BestePidpa kan zich niet uitspreken over tarieven die andere bedrijven hanteren. Uit het document in bijlage blijkt dat de huidige aansluiting (rode lijn) dient uitgenomen te worden en dat een nieuwe aansluiting (oranje lijn) dient geplaatst te worden.Dit betekent dat de huidige wachtbuis niet kan gebruikt worden. De huidige aansluiting dient op straatniveau afgekoppeld te worden. Voor de nieuwe aansluiting dient op straatniveau opnieuw aangekoppeld te worden.De reden hiervoor is dat een huisaansluiting steeds loodrecht op de moederleiding dient geplaatst te worden. Deze mag geen bochten bevatten.We bevestigen hierbij uw offerte voor een bedrag van 1.412,13 EUR.Met vriendelijke groetenDienst klachtenbehandelingPidpa, uw partner in waterwww.pidpa.beT 0800 90 300Op onze diensten zijn het Algemeen en het Bijzonder Waterverkoopreglement van toepassing. Beide reglementen moet u steeds samen lezen. U vindt deze reglementen opwww.pidpa.beof u kan ze opvragen via 0800 90 300 tijdens de kantooruren (tussen 8 uur en 17 uur).De privacyverklaring van Pidpa vindt u op de website van Pidpa:www.pidpa.berivacy.Genteresseerd in facturen per mail of uw brief voor de meteropname per mail' Ga naarmijn.pidpa.beom een account aan te maken.Daarna kan u zich aanmelden en online uw zaken regelen.Bij betwisting neemt u contact op met de toezichthouder: Vlaamse Milieumaatschappij, Afdeling Operationeel Waterbeheer, Toezichthoudende ambtenaar leefmilieu, Koning Albert II laan 20, bus 16, 1000 Brussel (Toezichrinkwater@vmm.be). Dit kan enkel via brief of mail met alle relevante documenten. De privacyverklaring van Pidpa vindt u op de website van Pidpa: www.pidpa.berivacy
T. W.
Naar: PIDPA
Een kleine schande is het. U weet net zo goed als mij dat er 5 nieuwe wachtbuizen zijn getrokken loodrecht op de woning vertrekende van de energiebocht binnen tot aan de rooilijn. U omschrijft uw werk dat dient te gebeuren goed, maar dit is juist hetzelfde als Fluvius. Die hebben hier 2 weken geleden exact hetzelfde gedaan. Gas en electriciteit op een goeie halve dag met 2 man. Oude wegpakken, straat open schuppen, nieuwe aftakking maken en zo terug binnen. Fluvius heeft de 2 buizen voor gas en electriciteit al gebruikt. En die voor water, internet en telefonie liggen klaar. U heeft even veel werk als Fluvius. Dat weet u goed genoeg. Moest de prijs redelijk zijn voor het werk dat verricht dient te worden zoals Fluvius had u mij niet gehoord. Maar met deze prijzen die gehanteerd worden is het een grote schande.Spijtig dat er geen deftig antwoord komt of een tegemoetkoming. Enkel verder rond de pot draaien...
PIDPA
Naar: T. W.
Beste heer WoutersEen medewerker van de bevoegde dienst zal u hierover telefonisch contacteren.Met vriendelijke groetenDienst klachtenbehandelingPidpa, uw partner in waterwww.pidpa.beT 0800 90 300Op onze diensten zijn het Algemeen en het Bijzonder Waterverkoopreglement van toepassing. Beide reglementen moet u steeds samen lezen. U vindt deze reglementen opwww.pidpa.beof u kan ze opvragen via 0800 90 300 tijdens de kantooruren (tussen 8 uur en 17 uur).De privacyverklaring van Pidpa vindt u op de website van Pidpa:www.pidpa.berivacy.Genteresseerd in facturen per mail of uw brief voor de meteropname per mail' Ga naarmijn.pidpa.beom een account aan te maken.Daarna kan u zich aanmelden en online uw zaken regelen. De privacyverklaring van Pidpa vindt u op de website van Pidpa: www.pidpa.berivacy
T. W.
Naar: PIDPA
Tot nu toe nog steeds niemand gehoord van de bevoegde dienst.
PIDPA
Naar: T. W.
BesteIk heb dit nogmaals doorgegeven aan mijn collega van de bevoegde dienst.Met vriendelijke groetenDienst klachtenbehandelingPidpa, uw partner in waterwww.pidpa.beT 0800 90 300Op onze diensten zijn het Algemeen en het Bijzonder Waterverkoopreglement van toepassing. Beide reglementen moet u steeds samen lezen. U vindt deze reglementen opwww.pidpa.beof u kan ze opvragen via 0800 90 300 tijdens de kantooruren (tussen 8 uur en 17 uur).De privacyverklaring van Pidpa vindt u op de website van Pidpa:www.pidpa.berivacy.Genteresseerd in facturen per mail of uw brief voor de meteropname per mail' Ga naarmijn.pidpa.beom een account aan te maken.Daarna kan u zich aanmelden en online uw zaken regelen. De privacyverklaring van Pidpa vindt u op de website van Pidpa: www.pidpa.berivacy
T. W.
Naar: PIDPA
Nog steeds niemand gehoord. Het zal te moeilijk zijn waarschijnlijk. Ik zal de dure offerte wel moeten ondertekenen. Ik sta met mijn rug tegen de muur. Ik vroeg enkel een offerte op maat zoals Fluvius dit deed en niet een vaste veel te dure prijs voor het werk dat dient te gebeuren. Triestige firma zijn jullie.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten