Oplichting betreffende de prijs en de installatie van mijn schoonouders voor het plaatsen van een douchecel voor 10.250 EUR met als afmeting 800 x 800 cmen helaas met installatieproblemen waardoor mijn schoonouders zich niet meer kunnen wassen op hun klein appartement sinds 08-06-23 (Hittegolf)Het profiel kan pas in augustus 2023 geleverd worden was de boodschap.Tot op vandaag 01-08-23 is er nog steeds geen plaatsingsdatum doorgegeven ondanks meerdere mails en telefoons.Zaenen Petrus heeft de badkamer besteld. (Reclame op TV gezien)15-03-23 : Bestelling getekend door Louis Wouters en Zaenen Petrus (Zie bijlage) Levertijd 17-04-23 * 23-04-2330-03-23 : Dezelfde bestelling getekend door Louis Wouters en iemand anders !!!!!!! (Zie bijlage) Levertijd 17-04-23 * 23-04-2308-06-23 : Afbraak en installatie nieuwe douche, helaas zonder douchewanden want de hoekprofiel was beschadigd. (Afleverbon : Zie bijlage)Levering hoekprofiel : ergens in augustus 202307-06-23 : telefoon naar Mobilae - klantendienst - gaan ze ZEKER terugbellen maar helaas, geen telefoon09-06-23 : telefoon naar Mobilae - klantendienst - andere persoon - gaan ze ZEKER terugbellen maar helaas, geen telefoon14-06-23 : 1x telefoon naar Mobilae dat er “valsheid in geschrifte” is en ik werd dadelijk doorverbonden met Frederik van Doorselaer die ZEER goed op de hoogte was van de rechtsgeldigheid van uitspraken zoals “Valsheid in geschrifte”Ik had dit aangegeven omdat er een “Afleverbon” (Zie bijlage) was afgegeven door de installateurs met de opmerking dat de “installatie ok” was en dat ze geen douchewanden konden plaatsen omdat de hoekprofiel beschadigd was. Dit is volgens Frederik van Doorselaer geen valsheid in geschrifte omdat mijn schoonvader getekend heeft.Op dezelfde “Afleverbon staat “Installion ok” en “It will be necessary to order a sheet for the glass after unpacking it was damaged”De installateurs spraken gebrekkig engels en de opmerking op de “Afleverbon” was ook in het engels, wat mijn schoonvader uiteraard niet begreep maar dat de installateurs toch lieten ondertekenen.De oude douchecel was al afgebroken en mijn schoonouders kunnen zich niet meer wassen sinds 08-06-23De installateurs hebben 1 groot glazen paneel MIDDEN IN DE LIVING geplaatst en de glazen vouwdeure n staan IN DE GANG van het kleine appartement. Probleem 1-------------Oplichting door de verkoper Louie Wouters door misbruik te maken van de hoge leeftijd van mijn schoonvader om een douchecel te verkopen van 800 x 800 mm dus dit wil zeggen een standaardmaat.De verkoper is zogezegd een specialist om een juiste offerte te maken op de juiste plaats voor de juiste personen (Er was zelfs nog geen HANDGREEP voorzien voor mensen van 80 jaar)Er is nog 15 cm ongebruikte ruimte naast de douchecel om de douchecel breder te maken. (Zie bijlage)Er is nog 10 cm ongebruikte ruimte voor de douchecel om de douchecel dieper te maken.Dat een douchecel OP MAAT duurder is kan ik begrijpen maar niet met deze STANDAARD MATEN.De poot van het stoeltje om op te zitten komt op de rand van het aflooproostertje waardoor dit roostertje open gaat staan (Gevaarlijk)Er is zelfs voor 10.250 EUR GEEN HANDGREEP VOORZIEN.We hebben een detailfactuur gevraagd om te zien wat het materiaal kost en wat er dan allemaal voor kwaliteitsmateriaal in deze superdouche steekt.We kregen enkel een totaalprijs die lager ligt omdat ze een optimalisatie van het materiaal hebben gedaan en daardoor is de prijs iets lager 9.669,81 EUR ipv 10.250 EUR (Geen korting dus)Een vreemde post is “Garantie sanitair” - als de afloop is verstopt wordt dit opgelost volgens hun maar de prijs hiervoor is rond de 500 EUR ??? heb ik gehoord. (Daarom dat ik een detail had gevraagd maar niet gekregen.)Op de onderstaande vraag om een bewijs van de kwaliteits materialen kreeg ik dit antwoord op 01-08-23Hallo TidaOp vraag van mijn rechtsbijstand had ik graag de factuur ontvangen en de voorwaarden die eraan verbonden zijn om zo mijn plichten te kennen maar ook mijn rechten betreffende de plaatsing van de douchecel.Graag had ik ook de nodige documentatie of attesten ontvangen die de hoge prijs van de douchecel rechtvaardigen betreffende de douchebak - glas - profielen - achterwand - kraanWat is het merk van deze materialen?Vb. : Er werd aan mijn vrouw uitgelegd aan de telefoon dat de douche bak speciaal behandeld is om minder luchtbellen in de massa te krijgen om een betere anti-slib karakteristiek te bekomen.Graag had ik hierover meer informatie (merk) of een attest.Alvast bedankt voor de moeite.grtAntwoord Mobilae 01-08-23 : eerste betalen en dan een “attest op eer” ??-------------------------Beste,Hartelijk dank voor Uw emailtje.Na betaling van de aflevernota/saldofactuur, ontvangt U zowel de eindtotaalfactuur als het attest (Verklaring op eer) om samen voor te leggen aan de premie-instanties, indien van toepassing. Dit kan niet voordien gebeuren omdat sommigen wel eens de niet betaalde eindtotaalfactuur gebruiken om ten onrechte een premie op te strijken. Een premie wordt immers enkel betaald gebaseerd op de betaalde eindtotaalfactuur.Er zijn geen andere attesten, noch verantwoordingsstukken , anders dan de contractuele overeenkomst. Deze is voldoende teneinde te checken gedurende de oplevering of alles conform werd geleverd.OPGELET: Dit is niet het geval bij bvb de handgreep dewelke U per email werd toegezegd en dus pas nadien er bij kwam.Daarvoor is de email een sluitend engagament vanwege onze firma.Met dankFrederik van DoorselaerE: frdo@mobilae.com Xavier De Cocklaan 42,9831 Deurlewww.mobilae.beProbleem 2--------------De installateurs waren buitenlands waardoor er geen communicatie mogelijk.Zij hebben hierdoor misbruik gemaakt door in het engels “Installation ok” op de “Afleverbon” te schrijven die mijn schoonvader niet begreep.De glazen panelen staan in de living tegen de muur !!!Gevaarlijk.