Betreft: Klacht over gemiste compensatiepremie digitale meter
Geachte,
Ik ben een alleenstaande vrouw van 60 jaar en eigenaar van mijn woning. Enkele jaren
geleden koos ik voor zonnepanelen, voornamelijk omwille van de stijgende energieprijzen.
De installatie van de digitale meter heb ik zo lang mogelijk uitgesteld, omdat ik hier niet
meteen de meerwaarde van inzag. Uiteindelijk kreeg ik meerdere mails en telefoons van
Fluvius om deze te laten plaatsen. Op een dag stond een technieker onverwacht aan mijn
deur. De vriendelijke, anderstalige man kon de gasmeter niet digitaliseren en beloofde later
terug te komen met een andere ploeg.
Tijdens een gesprek met een kennis vernam ik toevallig dat er een compensatiepremie
bestond voor eigenaars van zonnepanelen bij de overstap naar een digitale meter. Ik was
hier totaal niet van op de hoogte — dit werd mij nooit meegedeeld, noch per brief, noch per
e-mail.
Na het opzoeken op de website van Fluvius probeerde ik mijn aanvraag in te dienen, maar
de site werkte niet op dat moment. De maandag daarop, op 29 september, nam ik
telefonisch contact op met Fluvius. Toen kreeg ik te horen dat ik één à twee werkdagen te
laat was en daardoor geen recht meer had op de premie.
Ik vind het onbegrijpelijk dat ik op geen enkele manier persoonlijk op de hoogte werd
gebracht van deze compensatiemogelijkheid. Niet iedereen volgt dagelijks websites of
nieuws over premies. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat mensen die te goeder trouw
handelen, op deze manier afgestraft worden — en dat voor één dag te laat.
Ik vraag u dan ook met aandrang om mijn dossier opnieuw te bekijken, met begrip voor
deze uitzonderlijke omstandigheden.