Terug

Power Service van MediaMarkt berokkent schade tijdens levering en weigert herstel te betalen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. M.

Naar: MediaMarkt

14/02/2021

Beste,Op 18/7/2020 bestelde ik in het MediaMarkt filiaal te Schoten een nieuwe droogkast. Deze bleek niet beschikbaar te zijn in de winkel dus stemde ik toe met het voorstel van de verkoper om de droogkast thuis te laten leveren en plaatsen. Deze vraag tot levering en plaatsing staat duidelijk vermeld op de factuur en zou worden uitgevoerd worden door de zogenaamde Power Service van MediaMarkt.Op 24/7/2020 is het zover en komt een leveringmaatschappij, World Wide Distribution genaamd, in onderaanneming van MediaMarkt de gevraagde droogkast leveren. Ze hadden duidelijk haast en droegen de droogkast, inclusief pallet, naar binnen en de trap af. Bij deze plaatsing beschadigden ze mijn net geplaatste gietvloer. Ik had de schade pas opgemerkt toen ze reeds vertrokken waren en bijgevolg licht ik, diezelfde dag nog, de klantendienst van MediaMarkt in.De klantendienst bezorgde met het volgende antwoord: Uw toestel (ingepakt en op pallet) werd door onze leverdienst voor de deur afgezet met melding dat u zelf zou plaatsen en installeren. Na deze installatie werd door u digitaal ondertekend voor deze dienst. Ze voegden een foto toe in de bijlage die zou moeten aantonen dat de levering gebeurd is zoals gevraagd. Met andere woorden, MediaMarkt beweert dat hun leveringsmaatschappij nooit binnen is geweest om het toestel te installeren en ontkent dat ze enige schade hebben toegebracht. Deze verklaring is duidelijk één grote leugen:1. De levering én plaatsing is uitdrukkelijk gevraagd op mijn factuur. Ik heb geen reden om daar plots van af te wijken.2. Mediamarkt beweert dat ik een leveringsbon heb afgetekend. Dit is nooit gebeurd en Mediamarkt bevestigde achteraf ook dat ze geen afleveringsbon in hun systeem vinden.3. De foto die ze toevoegen is een foto van de droogkast op het midden van de straat, getrokken net nadat ze het toestel uit hun bestelwagen tillen. De droogkast staat op minstens 20 meter verwijderd van mijn voordeur en komt dus opnieuw niet overeen met hun verklaring. Ik kan me niet voorstellen dat hun leveringsmaatschappij dure, elektronische toestellen op het midden van de openbare weg laten staan en dit beschouwen als een volwaardige levering. 4. Laten we even veronderstellen dat ik inderdaad enkel de levering vraag en niet de plaatsing, wat voor alle duidelijkheid niet het geval was, dan lees ik op de website van Mediamarkt het volgende: We overhandigen het pakket achter de eerst afsluitbare deur op de begane grond van het gebouw, zowel bij huizen als appartementen. De foto is duidelijk getrokken op het midden van de straat en niet achter een afsluitbare deur. Je kan concluderen dat het verhaal van Mediamarkt totaal niet klopt. Het zit vol met leugens die ik onderuit kan halen. Het lijkt mij een bewuste, bedrieglijke strategie van de leveringsmaatschappij om een foto te nemen tijdens het uitladen van een toestel om daarop terug te kunnen vallen indien ze schade berokkenen bij een klant. Heel wat mails en telefoontjes later, gelooft de klantendienst van MediaMarkt mijn verhaal en spreken ze hun leveringsmaatschappij aan om de schade te vergoeden. Op dit ogenblik was ik gerustgesteld dat de schade vergoed zou worden maar een antwoord van de leveringsmaatschappij bleef uit. Vervolgens heb ik de klantendienst nog enkele malen gecontacteerd en uiteindelijk, op vraag van MediaMarkt, zelfs de leveringsmaatschappij gecontacteerd. Zij zeiden dat ze alles hadden doorgegeven aan hun verzekering en ik geduldig moest zijn.Weer enkele weken later kreeg ik inderdaad een brief van de verzekering waarin de leveringsmaatschappij ontkent dat ze enige schade hebben toegebracht en ze bijgevolg niet tussenkomen. MediaMarkt kan of wil hier blijkbaar niets aan doen, hoewel het overduidelijk is dat de verklaring van de leveringsmaatschappij vol leugens zit. Ze zeggen dat ik moet kunnen aantonen dat zij de schade hebben toegebracht. Ik heb uiteraard geen live videobeelden genomen van de plaatsing. Echter, ik kan aantonen dat ik voor een levering en plaatsing vraag in mijn factuur, dat de verklaring van MediaMarkt vol met fouten zit, en dat mijn giervloer geplaatst is een kleine maand voor de levering van MediaMarkt.Ik heb mijn lesje geleerd en ga nooit nog een levering of plaatsen vragen door Power Service van MediaMarkt. Echter, ik wil dat MediaMarkt beseft dat ze met een malafide leveringsmaatschappij werkt en mijn schade vergoedt. Ik heb een onafhankelijk aannemer laten komen om de schade vast te laten stellen en de herstelkosten komen neer op €1040,60. Daarnaast heb ik er geen probleem mee mocht MediaMarkt zelf iemand willen sturen om de schade vast te stellen.

Berichten (8)

G. M.

Naar: MediaMarkt

03/03/2021

Ik wacht nog steeds op een antwoord en vooral een compensatie voor de schade die mediamarkt mij berokkend heeft

MediaMarkt

Naar: G. M.

19/03/2021

Beste mijnheer Muys,Wij hebben uw klacht goed ontvangen en hebben ons gea¯nformeerd bij de logistieke partner en de verzekeringsmaatschappij.Deze laatste gaat niet akkoord om tussen te komen in het dossier daar er geen sluitend bewijs is door wie de schade werd aangebracht.Wel geven ze aan voor dit soort schade een beroep kan gedaan worden op uw brandverzekering.Heeft u deze reeds aangeschreven?Alvast bedankt voor de info.Met vriendelijke groeten,MediaMarkt Belgie

G. M.

Naar: MediaMarkt

20/04/2021

Beste,Ik heb al twee keer een uitgebreid antwoord geschreven maar de website van TestAankoop werkte blijkbaar niet. Alvorens een derde keer hetzelfde antwoord te schrijven, wil ik even testen of het nu wel werkt.

MediaMarkt

Naar: G. M.

21/04/2021

Beste mijnheer Muys,Wij hebben uw test goed ontvangen.Met vriendelijke groeten,MediaMarkt Belgie

G. M.

Naar: MediaMarkt

12/05/2021

DATA NOT AVAILABLE

G. M.

Naar: MediaMarkt

09/06/2021

Beste,Ik wacht nog steeds op een reactie en vooral een gepaste oplossing.Met vriendelijke groeten

MediaMarkt

Naar: G. M.

10/06/2021

Beste Mijnheer Muys,We hebben dit doorgegeven aan onze vestiging. Van zodra wij meer info ontvangen, nemen wij contact met u op.Met vriendelijke groeten,MediaMarkt Belgie

MediaMarkt

Naar: G. M.

15/06/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform