Terug

postzegel op foute plek

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. H.

Naar: bpost

29/07/2021

Beste, onlangs ging mijn dochter van 10 jaar op kamp (in België). Vanop dat kamp stuurde ze een briefje naar ons. Blijkt dat ze de postzegel in de linker bovenhoek gekleefd heeft. Bpost stuurde ons hiervoor een briefkaart onvoldoende gefrankeerd. We moeten dus nogmaals betalen voor diezelfde brief, dit terwijl bpost heel goed weet dat er wel een geldige postzegel op de brief kleeft. De postzegel is immers afgestempeld en er staat een extra stempel op de envelop dat de postzegel aan de verkeerde kant kleeft. Ik begrijp dat het vervelend is dat de postzegel langs de verkeerde kant kleeft, maar in essentie in een postzegel toch niks meer dan een betalingsbewijs voor het versturen van een brief? Naast heel klantonvriendelijk is dit bovendien verschrikkelijk inefficiënt van bpost. Ipv de brief na manuele actie te laten doorgaan (er is tenslotte voor deze dienst betaald), kiezen ze er voor om een heleboel extra, onnodige acties uit te voeren. Jammer genoeg heeft onze dochter bovendien 3 brieven op dezelfde manier verstuurd.Wij moeten dus €3.30 extra betalen en de briefkaart gaan posten om de brief te ontvangen nadat onze dochter al lang terug is van kamp. Bpost zelf heeft een hoop extra werk en dit enkel om één of ander principieel punt te maken?

Berichten (2)

bpost

Naar: P. H.

29/07/2021

Beste klant,We hebben uw verzoek ontvangen.Uit het onderzoek van uw aanvraag is gebleken dat u nog geen klacht hebt ingediend bij de klantendienst van bpost.Om een optimale opvolging van uw dossier te verzekeren, nodigen wij u uit om contact met hen op te nemen. Onze adviseurs nemen uw verzoek in behandeling.U kunt hen telefonisch bereiken op 02 201 23 45 of via ons contactformulier: www.bpost.be/nl/faqsMet vriendelijke groeten,AnnebpostMuntcentrum, 1000 BrusselCentre Monnaie, 1000 Bruxelles[THREAD ID:1-H6TEBGQ]

P. H.

Naar: bpost

29/07/2021

Beste,Ik zou liefst schriftelijk contact hebben (mail). Jullie faqs lijken enkel contactformullieren te bieden voor enkele specifieke situaties, waar ik deze niet onder kan plaatsen. Is het mogelijk om via mail te communiceren of kan u me eventueel naar het juiste contactformulier leiden?Mvg,Pieter


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform