Terug

Postpunt weigert aangetekende zending uit te reiken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. C.

Naar: bpost

12/01/2021

Beste,In verband met de uitreiking van bovenvermelde aangetekende zending ervaar ik volgende problemen:1) De postbode steek op vrijdag 8/1 zonder aanbellen (ik was de hele dag thuis) een briefje in de bus dat een aangetekende zending zal klaarliggen in postpunt hengelsportzaak 't Krakske. Het uur van aanbieden werd niet ingevuld. Hiervoor werd apart een klacht geformuleerd op de website van BPost.2) De volgende werkdag, maandag 11/1 is dit postpunt gesloten. Ik mag als klant blijkbaar niet verwachten dat BPost alle werkdagen beschikbaar is?3) Op 12/1 bied ik mij aan in dit postpunt. Ik moet door een winkel van visgerief voor ik achteraan aan een geïmproviseerde balie het postpunt vind.Ik geef mijn briefje van de aangetekende zending af, en op vraag van de winkelbediende ook mijn ID kaart.Zij schrijft het nummer van de ID kaart op het briefje en geeft me dat terug met de vraag het te handtekenen.Ik zet mijn handtekening en geef het terug, waarop zij me zegt dat die niet op de goede plaats staat en dat ik ook mijn naam nog moet invullen. Ik zet daarop mijn naam op het document en plaats 2 x opnieuw mijn handtekening.Hierop meld de winkelbediende dat ze hier niets mee kan doen en dat ze mijn brief niet kan afgeven.Ik vraag mijn identiteitskaart terug, waarop zij die over de plexischermen van het loket de winkel ingooit.Ik eis opnieuw dat ik ofwel mijn aangetekende brief wil krijgen, ofwel het afgetekende briefje terugwil.Ondertussen beginnen een oudere dame en heer, die blijkbaar deel uitmaken van de winkel zich te bemoeien.De winkelbediende stelt opnieuw dat ik daar niets kan mee doen, maar geeft me uiteindelijk het briefje wel terug. De aangetekende zending levert ze niet af.Ik probeer hierover te bellen met iemand van BPost. Dat kan echter niet, want je kan alleen standaard klachten via een formulier indien op de website. Bellen met het telefoonnummer voor klachten dat op de website staat lost ook niets op, de automatische keuzemenu's leiden op kafkaiaanse wijze je terug naar dezelfde website.Ik wens uitdrukkelijk bezwaar te maken tegen deze werking in het betreffende postpunt. Ik wens dat BPost me de betrokken zending opnieuw aanbiedt thuis, of in het postkantoor zelf. In dit betrokken postpunt zet ik nooit nog een voet binnen!

Berichten (2)

bpost

Naar: M. C.

13/01/2021

REF 1-33073210923Beste klant,Uw opmerkingen werden overgemaakt aan het postpunt zelf en aan de verantwoordelijke bevoegd voor dit postpunt.Er werd een aanvraag tot heraanbieding bij u thuis op vrijdag15-01 ingebracht (zie bijlage).Onze excuses voor het ervaren ongemak.Met vriendelijke groeten,PhilippeCustomer ServiceExpert[THREAD ID:1-F6Z48WT]

M. C.

Naar: bpost

18/01/2021

Besten,Aan deze saga komt blijkbaar geen einde.Op uw aanraden volgde ik het verloop van de levering sinds vanmorgen op "track & trace", waarvan kopie in bijlage.Tot mijn verbazing las ik:o Zending aangeboden zonder succes. Bericht gelaten in brievenbuso 2021-01-18 | 11:48Opnieuw heeft de postbode niet aangebeld : ik was wel degelijk thuis en er is niets mis met de deurbel!Opnieuw is geen uur van aanbieding genoteerd op het briefje dat in de bus stak.Opnieuw wordt ik verzocht om de zending af te halen in "Hengelsportzaak 't Krakske", hoewel ik in mijn eerdere berichten heb aangegeven dat ik daar, gezien mijn eerdere ervaringen niet mee akkoord kan gaan.Ik heb de indruk dat we hier in een cirkel draaien.Ik kan ook nergens met iemand van BPost bellen om dit op te lossen, en via de website kan je alleen klachten formuleren over "standaardproblemen". Gezien ik eerder via dat kanaal klaagde over het feit dat niet werd aangebeld bij de eerste aanbieding en dit nu opnieuw gebeurt, moet ik vaststellen dat met deze klachten geen rekening wordt gehouden.Indien u wenst kan u me zelf bellen om een oplossing te bespreken op +474804955.Ondertussen leg ik dit dossier ook voor aan de ombudsdienst voor de postsector.Mvg,Marco Claes


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform