Terug

Postpakket zit vast bij afdeling onbestelbare stukken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Post NL

04/11/2018

Op 10 oktober werd er een pakket vanuit Nederland naar me opgestuurd. Dit betreft een jas met zebramotief. Ik bestelde deze jas op united wardrobe. Dit is een 2dehands website waar particuliere mensen het pakket versturen van thuis, dus niet via een bedrijf. De verkoper verzond het pakket met postzegels. Dus niet met een track and trace code. Op 12 oktober werd het pakket voor het eerst bij me aangeboden (Achterbos 167/103 2400 Mol). Maar ik was niet thuis. Ik vond een kaartje in mijn brievenbus waarop stond dat het pakket de volgende dag opnieuw bij mij word aangeboden. Dit gebeurde ook, maar weer was ik niet thuis. Normaal gezien leveren ze dan het pakket af in een nabijgelegen postpunt (een winkel, postkantoor,...)Maar dit gebeurde niet en ze stuurden het pakket naar een sorteercentrum in Nederland. Daar zit het nu vast op de afdeling onbestelbare stukken. Omdat de verkoper haar adres niet op het pakket schreef, kan het ook niet terug naar de verkoper. En enkel de verkoper kan blijkbaar een onderzoek opstarten om het pakket daar weg te krijgen. Wat ze ook probeerde.. Maar Post NL België stuurt haar weer naar Post NL Nederland en die sturen haar terug naar Post NL België. We zijn hier ondertussen al 2 weken mee bezig, en worden telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Als we nog lang wachten word het pakket blijkbaar verbrand. Zodat niemand er iets aan heeft, en dat zou jammer zijn. Hopelijk kunnen jullie ons helpen!

Berichten (5)

Post NL

Naar: A. C.

14/11/2018

Beste, Wat jammer dat u uw pakket nog steeds niet ontvangen heeft. We doen ons uiterste best om dit alsnog te laten gebeuren.Wat achtergrondinformatie is aan de orde om te begrijpen wat er fout gelopen is. Want om dit pakket in eerste instantie bij u te bezorgen, zijn er een aantal afwijkende handelingen nodig geweest:Een pakket dat met postzegels vanuit Nederland verstuurd wordt, gaat in Nederland met de postafdeling van PostNL en wordt dan doorgegeven aan de postafdeling van Bpost. Omwille van (op dit moment) onbekende redenen heeft PostNL dit pakket binnen PostNL gehouden om te bezorgen. Een mogelijke reden voor deze keuze is dat het pakketje niet aan de criteria van Bpost voldoet om een pakket te zijn dat met de post bezorgd wordt.De PostNL bezorger heeft het pakket vervolgens twee keer bij u thuis proberen te bezorgen, maar er was steeds niemand thuis. Dan werd het pakket terug meegenomen naar het depot, om vervolgens naar een afhaalpunt gebracht te worden. Echter, daar is een vergissing gemaakt en werd het pakket gesorteerd alsof '˜de ontvanger het pakket geweigerd heeft'. In zo'n geval gaat het pakket retour naar afzender. Aangezien er geen afzendadres op het pakket staat, wordt het dus bewaard bij de onbestelbare goederen. In principe kan alleen de afzender dan het pakket nog laten '˜vrijkomen'. Hiervoor is een TrackTrace code nodig. (Deze code werd aan de persoon die met de klantendienst gebeld heeft doorgegeven, anders was het namelijk niet mogelijk om te weten waar het pakket zich bevindt.)Afwijkend van de procedure, zoekt de klantendienst op dit moment uit waar het pakket zich exact bevindt. Als het pakket getraceerd is tussen de onbestelbare goederen, zorgen we ervoor dat het vrijkomt en opnieuw bezorgd wordt bij u. Als u niet thuis bent tijdens één van de twee bezorgpogingen, gaat het pakket naar een afhaalpunt en wordt u daarvan op de hoogte gebracht.Als het pakket niet terug te vinden is, moeten we kijken hoe we dit kunnen compenseren.We houden u alleszins (zo snel mogelijk) op de hoogte. Met vriendelijke groeten,PostNL Belgium

A. C.

Naar: Post NL

14/11/2018

Beste, Ik heb nog enkele specifieke kenmerken ivm het pakket. Het pakket werd verstuurd in een donkergrijze vuilniszak. Het pakket betreft een zwart wit gestreepte jas (zebramotief) van het merk IVIVI (zie bijlage voorgaand bericht)Hopelijk vinden jullie het pakket terug. Alvast bedankt! An Vos

Post NL

Naar: A. C.

15/11/2018

Beste mevrouw Vos, Bedankt voor je begrip tijdens ons telefoontje van vandaag. Zoals uitgelegd, zal je nu binnen de 48 uur opgebeld worden door een collega om een nieuw bezorgmoment voor je pakketje af te spreken.Met vriendelijke groeten,PostNL Belgium

Post NL

Naar: A. C.

19/11/2018

Beste mevrouw Vos,Voor zover ik kan nagaan heeft u het bestelde pakket ontvangen. Kan u dat bevestigen?Als dat het geval is, wens ik u heel veel plezier met de mantel.(Als dat niet het geval is, kijk ik graag met u verder hoe we u kunnen helpen.)Met vriendelijke groeten,PostNL Belgium

A. C.

Naar: Post NL

01/12/2018

Klopt! Hartelijk dank voor de moeite!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform