Terug

Postbode weigert krant te bezorgen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. P.

Naar: bpost

17/03/2021

Beste, Samen met mijn vriendin wonen we te Zuiddijk 2 in Tildonk, een adres dat makkelijk bereikbaar is met de wagen maar wel wat afgelegen ligt. Tot maart 2020 hebben we nooit problemen ondervonden met de uitlevering van onze kranten. Mijn vriendin, abonnee bij het Nieuwsblad, moet op zaterdagochtend een papieren krant ontvangen. Sinds april 2020 is deze echter nooit meer toegekomen. Hiervan werd telkens melding gedaan bij de uitgeverij. Ikzelf moest sinds oktober 2020 de krant De Tijd ontvangen op hetzelfde adres. Ook deze is nooit toegekomen en werd ook telkens melding van gedaan bij de uitgeverij als ook bij BPOST zelf. Gezien de levering van de krant plots sinds april 2020 niet meer lukt en er voor de rest geen enkel probleem is voor levering van post of pakjes, hebben we een sterk vermoeden dat er een nieuwe bezorger op de ronde zit op zaterdagochtend.Ondanks talloze klachten via mail, telefoon, facebook messenger,... zowel bij BPOST als de uitgevers werden we constant van het kastje naar de muur gestuurd. - Uitgever zegt dat het probleem bij BPOST ligt- BPOST zegt dat we hiervoor bij de uitgever moeten zijn- Ombudsdienst van de postsector verwijst ons naar een specifiek mailadres bij BPOST- Dat mailadres stuurt ons weer door naar de algemene klantendienst van BPOST- Klantendienst BPOST vraagt om hen er niet meer mee lastig te vallen en stuurt ons in eerste instantie door naar de uitgever en vervolgens (andere medewerker) terug naar de ombudsdienst. Onlangs werd ons vermoeden met betrekking tot de nieuwe postbedeler bevestigd want deze bezorger zou melding gedaan hebben dat hij bij ons niet veilig kan afleveren door de smalle straat langs het water (vaartdijk). Door deze melding is ons adres zelfs als “zwart punt” gemarkeerd en zullen wij dus geen krant kunnen ontvangen. Mijn verbazing is groot dat dit zomaar kan gebeuren. Eender welke andere koerierdienst en zelfs ook BPOST komt door de week probleemloos pakjes afleveren bij ons, zelfs met bestelwagens dit tot 3 keer zo groot zijn als de wagen van de krantenbezorging op zaterdag. Mijn vriendin betaald nu bijna een jaar een abonnementskost waar de helft van de dienstverlening niet correct voor verloopt. Zelf betaal ik al sinds oktober een abonnement waar ik ook de helft niet van ontvang. Ons geduld is op maar wij weten echt niet meer wat we nog kunnen ondernemen. Je staat gewoon machteloos tegen die bedrijven en dat dankzij één individu. Hopelijk kunnen jullie er wat mee.Vriendelijke groet,Jozef Plevoets

Berichten (2)

bpost

Naar: J. P.

17/03/2021

REF 1-34621181811Beste klant,Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we inderdaad vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.Het is evenwel de afspraak tussen uitgevers en bpost dat abonnees doorverwezen worden naar hun respectievelijke uitgever. De uitgever heeft (als eindverantwoordelijke) het algemene overzicht omtrent de eventuele reden van het niet (tijdig) bestellen van een krant of magazine, en zal onmiddellijk een oplossing zoeken.Indien de reden niet intern is zal de respectievelijke uitgever het probleem bij bpost aankaarten om samen tot een oplossing te komen.Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u werd uitgelegd. We gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd en sluiten dit dossier.Met vriendelijke groeten,MarcbpostMuntcentrum, 1000 Brussel CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you can confirm the sender and know the content is safe. If you believe this information is incorrect please contact bpost ICT security team.___________________En cas de réponse, ne pas supprimer le code suivant/ In geval van antwoorden, de volgende code niet verwijderen/ In case of reply, do not delete the following code: [THREAD ID:1-FWKPPU9]

J. P.

Naar: bpost

17/03/2021

Dus wij kunnen gewoon niets ondernemen en moeten er maar mee leven dat onze krant niet bezorgd zal worden door de beslissing van één van jullie medewerkers? De uitgever zegt ons enkel "Het spijt ons ten zeerste, maar wij kunnen helaas zelf niets doen aan de beslissing van Bpost (hoe irreëel ze ook is)." Gelieve te onderzoeken WAAROM die medewerker zegt dat hij de krant niet wil leveren bij ons. Kom ter plaatse en controleer het of vraag het aan zijn collega's die hier wel probleemloos postbedeling doen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform