Terug

Post extreem lang onderweg

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: bpost

13/06/2022

Beste, in het weekend van 28/5/2022 deden wij 52 geboortekaartjes op de post. We reden speciaal naar Gent om deze zeker vlot verzonden te krijgen. Vooraf informeerde ik in ons lokale postkantoor om zeker te zijn dat de brieven voldoende gefrankeerd zouden zijn. Wegens de dikte moesten er 2 postzegels op elke enveloppe. Dat komt op een absurd bedrag van 123,76€ voor de verzending van de 52 kaartjes. Met de belofte dat deze binnen max 3 werkdagen zouden bezorgd worden (wordt zo vermeld op website bpost!), betaalde ik hiervoor. Helaas kwamen de kaartjes na 3 werkdagen niet toe. Ook niet na 4 werkdagen, 5, 6, 7 etc... Vandaag is het de TIENDE werkdag na verzending en nu pas komen de eerste kaartjes toe. Ik deed een bevraging bij alle geadresseerden: 16 mensen lieten weten nog NIETS ontvangen te hebben, 12 mensen hebben WEL een kaartje ontvangen (vandaag, na 10 werkdagen). De rest kon ik niet bereiken. Ik ben echt kwaad. Het kaartje dat overigens naar Duitsland verstuurd werd, was daar al na 2 dagen. Een kaartje 800km verderop komt veel sneller toe dan nationale post??? Ronduit schandalig. Voor een dag vertraging kan ik alle begrip opbrengen, voor 2 dagen vertraging begin ik al moeite te krijgen. 7 werkdagen (en meer) vertraging is volledig buiten proportie, wetende dat een groot deel van de kaartjes gewoon nog altijd niet is toegekomen. Komaan, deze post is al meer dan 2 weken onderweg... Tot slot biedt bpost geen mogelijkheid om formeel klacht in te dienen (je wordt enkel doorverwezen naar ofwel een niet-bestaande pagina, een formulier voor contact met de klantendienst omtrent thema's die hier niets mee te maken hebben of naar het telefoonnummer van de klantendienst).

Berichten (1)

bpost

Naar: S. V.

14/06/2022

REF 1-42355233694Beste klant,We hebben uw verzoek ontvangen.Uit het onderzoek van uw aanvraag is gebleken dat u nog geen klacht hebt ingediend bij de klantendienst van bpost.Om een optimale opvolging van uw dossier te verzekeren, nodigen wij u uit om contact met hen op te nemen. Onze adviseurs nemen uw verzoek in behandeling.U kunt hen telefonisch bereiken op 02 201 23 45 of via ons contactformulier: www.bpost.be/nl/faqs.Met vriendelijke groeten,PhilippebpostAnspachlaan 1 bus 11000 Brussel[THREAD ID:1-JGH7RW1]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform