Terug

Poging tot oplichting

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: INNO

10/11/2020

Goeiedag, op 15 juli 2016 kocht ik bij Inno Brugge een Fossil horloge van €119. In 2018 liet ik het leren polsriempje eens vervangen bij Inno (voor onbekende prijs, ik herinner me ook niet of het nog in garantie was). Op 4 november 2019 liet ik het polsriempje nog eens vervangen. Dat kostte toen €35. Wat duur, maar de kapotte polsriempjes waren gewoon een natuurlijk gevolg van slijtage, denk ik. Tot dusver geen klachten. In 2020 viel het horloge van een stoel op de grond, waardoor er een barst in het horlogeglas was. Eind juni of begin juli 2020 bracht ik mijn horloge binnen bij Inno Brugge. De horlogemedewerkster zei dat ze het horloge zou opsturen naar Fossil ter herstelling en dat het wel een achttal weken zou duren door de coronacrisis en dat de herstelling waarschijnlijk zo'n €40 zou kosten. Ik zei dat het oké was. De horlogemedewerkster belde me inderdaad op op 22 augustus, maar vertelde dat het horloge niet meer hersteld kon worden en dat ik 20% van de aankoopprijs zou terugkrijgen in de vorm van een bon van Inno van € 23. Ik vroeg of ik mijn horloge dan ook terug kon komen afhalen. Ze antwoordde dat dat kon maar dat ik dan die bon niet zou krijgen. Ik herinnerde haar eraan dat het mijn horloge is en vroeg om het inderdaad terug te laten brengen naar Inno Brugge. Twee weken later kreeg ik bericht dat ik mijn horloge kon komen afhalen. Op 19 september ging ik het horloge afhalen. Dezelfde horlogemedewerkster was aan het werk. Toen ze mijn horloge teruggaf, was het glas verder gebarsten, waardoor er een stukje glas was losgekomen binnenin het horloge en het horloge niet meer tikte ook. Ik haalde aan dat het horloge in slechtere staat was dan toen ik het horloge had binnengebracht ter herstelling en dat ik het onaanvaardbaar vind dat Inno zonder toestemming van de klant eenzijdig beslist om het toevertrouwde eigendom in bezit te houden voor een aalmoes. Als ik het horloge niet zelf had opgeëist, had ik ook nooit kunnen verifiëren of het horloge daadwerkelijk onherstelbaar was of niet. Voor hetzelfde geld was Inno het horloge zelfs gewoon kwijtgeraakt. De horlogemedewerkster bracht hierop niet meer uit dan ... mjah... en bood geen compensatie of excuses aan. De horlogemedewerkster rekende geen kosten aan voor de opsturing naar Fossil en de terugsturing. Op 22 september stapte ik dan naar een plaatstelijke horlogier en deed mijn verhaal. De man was verontwaardigd over de manier waarop Inno het horloge had behandeld en beloofde dat het horloge wel kon hersteld worden. Vijf dagen later, op 27 september, kon ik het horloge weer ophalen. De horlogier vroeg slechts €15 voor de herstelling. In de loop van de volgende week kwam er een nieuw barstje in het glas, waarop ik het nog eens naar de horlogier bracht. Die zei dat hij waarschijnlijk wat te veel spanning op het glas had gezet en herstelde het nog eens. Ik kon het horloge diezelfde week weer ophalen. De horlogier vroeg €0 voor de nieuwe herstelling. Ondertussen werkt mijn horloge al langer dan een maand weer perfect. Conclusie: Inno Brugge probeerde mij op te lichten door mijn ter herstelling binnengebracht herstelbaar horloge onterecht onherstelbaar te verklaren en het toevertrouwde eigendom zonder toestemming op te eisen voor een aalmoes. Door deze manier van werken stelt Inno Brugge zich ook in de toekomst in staat om eventuele kwijtspeling van toevertrouwde eigendommen toe te dekken en daarbij de originele verkoopprijs of andere compensatie niet te hoeven terugbetalen aan de klant. Door deze manier van werken stelt Inno Brugge zich ook in staat om herstelbare horloges te stelen van klanten, toch zelf te herstellen en met winst door te verkopen als tweedehandshorloges, of eventueel zelfs met grote winst als nieuwe horloges wanneer de herstelde horloges nog in voldoende goede staat verkeren. Daarnaast moest ik mijn horloge tien weken missen bij Inno Brugge zonder positief resultaat, terwijl ik het maar twee weken moest missen bij een plaatselijke horlogier met positief resultaat. Dat is wel erg lang bij Inno Brugge. Ik verwacht (1) persoonlijke schadevergoeding en (2) algemene bedrijfsmaatregelen bij Inno die de klant in de toekomst vrijwaren van dergelijke kansen tot oplichting. Bedankt

Berichten (2)

INNO

Naar: S. V.

01/12/2020

Beste,Is het mogelijk om de gegevens van onderstaande door te sturen zodat ik contact kan opnemen met deze persoon?Mvg,Vermont AngieShopmanager in training.INNO s.a./n.v.Steenstraat 11-13, 8000 BruggeTel.+32 50 33 06 03GSM. +32 483 626 986Intern nummer:4301Email angie.vermont@inno.be « This is an e-mail message from INNO s.a./n.v. The information contained in this communication is intended solely for use by the individual or entity to whom it is addressed. Use of this communication by others is prohibited. If the e-mail message was sent to you by mistake, please destroy it without reading, using, copying or disclosing its contents to any other person. We accept no liability for damage related to data and/or documents which are communicated by electronic mail. »a¼SAVE PAPER - THINK BEFORE YOU PRINT

S. V.

Naar: INNO

01/12/2020

Ik heb naar angie.vermont@inno.be een mail gestuurd waarlangs u mij kunt contacteren.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform