Beste,wij hebben met jullie reeds verschillende jaren een onderhoudscontract lopen voor het onderhoud van onze gascondensatieketel. In 2016 hebben we reeds een teleurstellende ervaring moeten doorstaan (meer dan een maand zonder warm water gezeten door het vergeten te bestellen van een onderdeel), maar dit jaar slaat alles. Ik probeer het hier onder even weer te geven.Op 25 mei 2018 hadden wij het tweejaarlijks onderhoud afgesproken. Dit is toen ook uitgevoerd, maar enkele dagen later zaten we opnieuw zonder warm water. Na telefonisch contact is er een paar dagen later opnieuw een technieker langs geweest. Hij zei ons dat er gewoon “een fiche wat loszat”. Hij heeft het in orde gebracht (lees de fiche er wat dieper ingedrukt) en hij kon verder geen andere mankementen detecteren. Echter een paar dagen later hadden we tot grote frustratie weer geen warm water meer.Op 4 juni is er dan opnieuw een technieker van jullie langsgekomen. Deze deed echter een heel ander verhaal. Volgens uw technieker Dirk Bosmans was het probleem voor 70% zekerheid te wijten aan de hoofdprintplaat. Andere mogelijkheid was volgens hem dat de kleine printplaten kapot waren. Dat laatste was niet te hopen, zei hij, want deze zouden voor ons type toestel niet meer te verkrijgen zijn waardoor je een hele nieuwe ketel zou moeten laten steken.Mijn vrouw heeft toen de vraag gesteld wat de mogelijkheden waren indien we door uw installateur de hoofdprintplaat zouden laten vervangen en dan later zou blijken dat het defect toch aan de kleine printplaten zou liggen, waardoor we alsnog een nieuwe ketel zouden moeten laten installeren. Uw technieker heeft toen, in het bijzijn van mijn vrouw, een installateur gebeld die hij kende en volgens hem zeer goed werk levert. Die zou, indien hij bij ons een andere ketel zou mogen steken, de hoofdprintplaat ook wel overnemen. We hebben toen besloten om de hoofdprintplaat door uw technieker te laten vervangen. Kostprijs 445,10 €.Vijf dagen later hadden we echter weer problemen: weer geen warm water! Uw technieker Dirk Bosmans had ook een zakenkaartje achtergelaten van de installateur die hij reeds had aangeraden en daar heb ik toen contact mee opgenomen. Het betrof de BVBA Coemans uit Lummen. De zaakvoerder is dan ook direct bij ons langsgekomen. Hij vertelde mij dat het dan toch de kleine printplaten zouden zijn. Hij bevestigde eveneens, zoals uw technieker, dat deze jammer genoeg niet meer verkrijgbaar zijn waardoor we een nieuwe ketel zouden moeten plaatsen. Hij adviseerde mij ook om een lichter model van ketel te nemen. Kostprijs: 3.900 € exclusief BTW. Voor de hoofdprintplaat, die we op advies van uw technieker hadden laten vervangen, kon hij dan nog een deel van de aankoopprijs teruggeven. Hij ging daarvoor ook nog met de baas van Bulex bellen.Aangezien ik het allemaal niet meer vertrouwde en het spuugzat was, heb ik ook met de firma gebeld die bij ons de installatie van de ketel destijds gedaan had. Ze vielen uit de lucht toen ik zei dat volgens uw mensen die kleine printplaten niet meer te verkrijgen zouden zijn. 1 telefoon later waren deze besteld!Mijn eigen installateur is vervolgens de kleine printplaten komen vervangen. Kostprijs 197,81 €. Maar het probleem was spijtig genoeg nog steeds niet opgelost, want een paar uur later zaten we weer zonder warm water. Mijn technieker was uiteraard ook verder gegaan op het advies van jullie mensen, namelijk dat de kleine printplaten kapot zouden zijn. Toen we dus weer (voor de vierde keer!!) zonder warm water zaten, heeft mijn technieker de ketel ter plaatse nagekeken en kwam hij tot de vaststelling dat het een probleem was van een verkeerde mengverhouding lucht/gas. Het afregelen hiervan mocht hij echter niet uitvoeren, dus moest ik wéér met jullie contact opnemen. Hiervoor is er op 2 juli opnieuw een technieker van jullie langs geweest. Hij vroeg wat het probleem was. Mijn vrouw heeft moeten uitleggen dat het aan de lucht/gasverhouding lag, terwijl hij niet eens zelf het probleem heeft gezocht. Is dat niet de taak van jullie techniekers? Waarom moet een ‘onwetende’ particulier zeggen aan de expert wat ze moeten doen. Enfin, de verhouding werd terug afgesteld en vijf interventies en een dikke vijf weken later was het eindelijk in orde!Als ik de uren moet tellen, die wij met al dit gedoe hebben verloren om thuis te zijn, te wachten op techniekers, de telefoontjes, weeral een maand zonder warm water (en dat met een pasgeboren baby in huis!!!), de onnodige kosten,…Bijzonder frustrerend, zeker als je bedenkt dat dit veel eerder opgelost had kunnen worden.Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk dat jullie zogenoemde specialisten nog niet eens kunnen detecteren wat het probleem is. Nee hier moet een externe firma voor langskomen die mij extra geld kost. Dit terwijl ik reeds bij jullie meer dan 160 € betaal voor mijn onderhoudscontract. Maar wat in mijn ogen helemaal niet door de beugel kan, is dat uw technieker met een bevriende firma probeert om ‘onwetende’ particulieren op te lichten. Ze proberen ons wijs te maken dat er onderdelen niet meer verkrijgbaar zijn (duidelijk doorgestoken kaart) waarna de installateur ons een veel te hoge prijs geeft om een nieuwe ketel te voorzien. Wij stellen ons nu de vraag of de hoofdprintplaat in eerste instantie wel defect was?! Met de kleine printplaten was alvast niets mis, maar die hebben we dus wel laten vervangen, nog gelovende in de expertise van uw technieker. De ‘defecte’ hoofdprintplaat heeft uw technieker echter meegenomen, dus die kan ik jammer genoeg niet meer laten testen.Dit is pure sabotage en oplichterij!Ik wens het hier dus ook niet bij te laten. Naast de nodige frustraties en al het tijdsverlies, zitten wij nu met ongeveer 650 € onnodige kosten die we reeds hebben gemaakt door jullie incompetente en oneerlijke werknemers. Ik verwacht van jullie binnen de week een reactie en een voorstel tot compensatie.Zoniet zie ik mij genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen en verschillende consumentenorganisaties en sociale media in te schakelen. Bijkomend kan ik u ook meegeven dat ik zelf actief ben in de bouwsector en met alle plezier mijn netwerk op LinkedIn en andere relaties wil gebruiken om dit aan te kaarten.Met vriendelijke groet,Peter Vanhout