Geachte Heer/Mevrouw,Ik ben gaan samenwonen met mijn vriendin in Brussel, en zij had al diensten van Proximus. Dus om onze telefoon abonnementen, internet en televisie op 1 factuur te hebben, heb ik besloten om mijn abonnement bij Telenet af te sluiten en de overstap te doen naar Proximus. Dit is niet vlekkeloos verlopen. Ik heb verschillende telefoontjes moeten plegen aan Telenet, met de nodige wachttijden die zeer hoog oplopen. Hier werd ik telkens vriendelijk verder geholpen, maar toch bleven mijn problemen onopgelost. Telkens werd er mij gevraagd later nog eens terug te bellen, wat ik steeds deed. Ook heb ik verschillende contactformulieren ingevuld zonder enige feedback terug te krijgen. Ik kreeg telkens een telefoon van het nummer +3215671467 enkele minuten later bij het invullen van die contactformulieren. Als ik opnam, kreeg ik geen geluid, er werd niets gezegd en plots legt dit nummer af na 15 seconden. Ik heb dan nogmaals terug gebeld. Er werd dan eindelijk een dossier opgemaakt omdat er een probleem bleek te zijn met mijn account (die ik al heel lang heb - volgens hun nog in het oude systeem). Ze gingen mij terugbellen, maar dit is nooit gebeurd. Ik belde dan steeds terug en plots kon er wel iets gedaan worden aan mijn abonnement. Mijn ONE abonnement werd dan stop gezet, en er werd mij een tijdelijke 8GB abonnement aangesmeerd om de wachttijd te overbruggen van de overstap van Telenet naar Proximus. Toen ik enkele dagen later keek, was dit nog steeds niet in orde, en zag ik dat mijn ONE abonnement nog steeds actief was. Nogmaals terug gebeld en dit werd dan opgelost. Toen liet de vriendelijke dame mij weten dat ik een bericht ging krijgen dat ik éénmalig mijn GB's kon verhogen tot 12GB als ik dichtbij de limiet zit van 8GB. Het volledig afsluiten van mijn abonnementen bij Telenet heeft dan nog 2 weken aangesleept, waardoor ik dus mijn 4G minimaal probeerde te verbruiken. Plots krijg ik een geautomatiseerd bericht van Telenet zeggende dat ik al boven de €50 zit met mijn verbruik en dat ik via een link mijn verbruik kon bekijken. Ik probeerde al zoveel mogelijk mijn verbruik te verminderen en gebruikte in de mate van het mogelijke zoveel mogelijk wifi overal. Plots krijg ik een factuur van €455.57 voorgeschoteld omdat ik zogezegd 4GB boven de 8GB heb verbruikt (dus een totaal van 12GB). Ik had met plezier betaald om 4 extra GB te verkrijgen om zo die immense factuur te vermijden... Ik heb zelf GSM verbruik tot een minimum herleidt, maar ik vermoed dat dit komt door de automatische app updates van m'n gsm. Ik heb dan terug gebeld, en wederom 30 minuten wachttijd. Daar heb ik deze keer een zeer onvriendelijke persoon aan de lijn gehad die zei dat ik via het contactformulier specifiek voor dit soort klachten, klacht dien in te dienen. Maar dit is niet mogelijk op hun website, enkel voor andere type problemen. Ik moet dan bellen naar het nummer 0800 66 365 om een klacht in te dienen, maar ik verlies hier telkens heel veel tijd en wordt niet verder geholpen met mijn probleem en vraag. Ik weiger te betalen voor deze factuur, daar ik hier helemaal benadeeld ben geweest door Telenet. Ik ben al langer dan 15 jaar klant en ben nog nooit zo slecht behandeld geweest door een bedrijf. Ik hoop echt dat u mij hierbij verder kan helpen. Ik ben bij jullie terecht gekomen via mijn mama, die al enkele jaren bij jullie abonnee is. Ik wens mij te verontschuldigen voor de lange mail. Alvast heel erg bedankt en ik wens u een hele fijne dag verder.Met vriendelijke groeten,B. T.