Terug

plotse annulatie van boeking en vlucht

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

07/06/2023

Beste, op 21 november 2022 hebben wij onze reis geboekt voor 8 personen via vakantiediscounter naar Egypte in een prachtig hotel. Dit was altijd al een droom om hier naartoe te gaan. De vlucht zou via tuiFLY zijn. op 12 mei 2023 krijgen we een mail van vakantiediscounter 45 dagen voor vertrek dat tui de vakantie naar Egypte heeft geannuleerd. De reden is dat er plots geen vluchten zijn op de dag van vertrek, ook heeft tui geen alternatief gegeven maar gewoon de hele boeking geannuleerd. zonder enige communicatie naar ons toe. Wij waren volledig van slag want dit was een reis voor 8 personen en een unieke kans om in dat hotel te kunnen verblijven aan een voordelige prijs. We hebben ons geld terug gekregen en kregen de informatie van vakantiediscounter om met tuiFLY contact op te nemen voor een schadevergoeding. Dit hebben we meermaals geprobeerd maar zogezegd moeten we een ander boekingsnummer doorgeven dan dat wij hebben. Ten eerste hebben wij bij vakantiediscounter een boekingsnummer enkel de vlucht zou met tuiFLY doorgaan. hier hadden we een code voor om 30 dagen voor vertrek een stoelreservering te kunnen maken. Volgens hun kunnen ze niet in het systeem kijken en ons niet verder helpen. Als ook krijgen we maar als antwoord je had maar via tui zelf U reis moeten boeken dan was je zeker van u vakantie, wat is dat voor een onbeschoft antwoord. Hier zijn wij echter niet mee gediend. Op de valreep hebben we een ander hotel kunnen boeken in Egypte maar natuurlijk met een ster minder, helemaal anders dan het eerste resort. We zijn natuurlijk wel blij dat we nog op vakantie kunnen zeker voor ons zoontje van 4 jaar dat voor de eerste keer mee op reis zou gaan en zo aan het aftellen was. Maar het is niet ons droomhotel waar we al van november 2022 naar uitkeken. Wij zouden echt een schadevergoeding willen, een reis die 7 maanden op voorhand is geboekt plots 45 dagen voor vertrek volledig geannuleerd wordt. Zonder eerst met ons contact op te nemen of er mogelijkheden zijn om later te vertrekken, en dan nog tegenwerken als we met hen contact opnemen. Dit is alles behalve een goede service. We zijn zeer teleurgesteld. We hopen dat jullie ons hierbij kunnen helpen, we weten niet hoe we het verder nog moeten aanpakken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform