Terug

Platinum annulatieverzekering - toch geen terugbetaling bij ziekte

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

13/01/2024

Beste, begin februari boeken wij een citytrip voor 2 personen inclusief een platinum annulatieverzekering. De citytrip gaat door op 24 augustus t/m 27 augustus Op de dag van vertrek kunnen wij helaas niet vertrekken wegens ziekte van één van de reizigers.Telefonisch contact opgenomen met TUI op de dag zelf van vertrek. afspraak gemaakt bij de dokter op de dag van vertrek ( inclusief bewijs dat er die ochtend gebeld is naar onze dokter, dit dus allemaal op 24/08/2023). Na een 3 maand durende rompslomp, alle attesten te verkrijgen + aanvragen krijgen we opeens het bericht dat we geen recht hebben op terugbetaling omdat de consultatie bij de dokter één dag later is dan het geplande vertrek. Zij beweren dat ze niet tussenkomen aangezien we pas naar de dokter geweest zijn de dag na geplande vertrekdatum (25/08/2023)Anno 2023 is het niet altijd simpel om dezelfde dag bij een dokter te mogen gaan, wel met bewijs dat er gebeld is voor een afspraak op de dag van vertrek. De dokter maakt het medisch attest in orde en schrijft dat het niet mogelijk was om op citytrip te vertrekken wegens ziekte.Voor TUI blijkt dit niet te gelden, ondanks een platinum annulatieverzekering. Dit slaat toch nergens op, stel dat je een vertrek hebt gepland om 22u s'avonds, je wordt ziek om 17u, dan komt het erop neer dat je diezelfde dag nog een consultatie moet hebben.Onrechtvaardig in onze ogen, zeker omdat al onze papieren en attesten in orde waren, je hoopt met een annulatieverzekering een bepaalde vorm van rust & comfort te creëren, bij deze manier van werken is er weinig van sprake van comfort, schande!

Berichten (9)

TUI Belgium - TUIfly

Naar: K. D.

15/01/2024

Live Happy Live Happy Bekijk in je browser.Beste team,Gelieve ons per kerende mail hetreservatienummer van deze klant te bezorgen of een kopie van hun bevestigingmet alle boekingsdetails.Alvast bedankt om ons dit te bezorgenzodat we dit verder kunnen bekijken.Met vriendelijke groeten,Kimberly DO NOT EDIT BELOW THIS LINE -------------------------------- [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden]         [:test-aankoop.be/klagenrivacy][s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png][s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]PRIVACY

K. D.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

15/01/2024

Beste,In bijlage de bestelbon inclusief reservatienummer. MvgKevin De Ridder

TUI Belgium - TUIfly

Naar: K. D.

15/01/2024

Live Happy Live Happy Bekijk in je browser.Beste team,Gelieve ons per kerende mail hetreservatienummer van deze klant te bezorgen of een kopie van hun bevestigingmet alle boekingsdetails.Alvast bedankt om ons dit te bezorgenzodat we dit verder kunnen bekijken.Met vriendelijke groeten,Kimberly DO NOT EDIT BELOW THIS LINE -------------------------------- [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden]         [:test-aankoop.be/klagenrivacy][s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png][s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]PRIVACY

K. D.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

15/01/2024

Beste,288843679 = boekingnummer070572927 = reservatienummerMvgKevin De Ridder

TUI Belgium - TUIfly

Naar: K. D.

15/01/2024

Live Happy Live Happy Bekijk in je browser.Beste team,Gelieve ons per kerende mail hetreservatienummer van deze klant te bezorgen of een kopie van hun bevestigingmet alle boekingsdetails.Alvast bedankt om ons dit te bezorgenzodat we dit verder kunnen bekijken.Met vriendelijke groeten,Kimberly DO NOT EDIT BELOW THIS LINE -------------------------------- [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden]         [:test-aankoop.be/klagenrivacy][s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png][s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]PRIVACY

K. D.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

02/02/2024

Beste,288843679 = boekingnummer070572927 = reservatienummerMvgKevin De Ridder

K. D.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

19/02/2024

Beste,We zijn ondertussen weer enkele weken verder, is dit al bekeken ?MvgKevin

TUI Belgium - TUIfly

Naar: K. D.

22/02/2024

Discover your smile Discover your smile Bekijk in je browser.Beste heer De RidderWij hebben uw klacht via Test Aankoop CPTBE01951865-31 goed ontvangen. Echter kunnen wij niet ingaan op uw vraag. Alle communicatie voor dit dossier moet verlopen via TUI Claims, ook als u niet akkoord gaat met hun beslissing. U kunt hen contacteren via travel.insurance@tui.be (wij hebben uw eerste mail ook al doorgestuurd naar hen op 05/02/2024)Met vriendelijke groetenMarliesQuality After SalesONZE HULPLIJNENDOWNLOAD DE APPPRIVACYFAQMEDEDELING INZAKE VERTROUWELIJKHEID and DISCLAIMERDit bericht en de eventuele bijlagen zijn vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor gebruik door de geadresseerde(n). Indien u dit bericht bij vergissing hebt ontvangen, gelieve ons onmiddellijk per e-mail te verwittigen en het bericht en de eventuele bijlagen te wissen. Gelieve de in het bericht en de eventuele bijlagen vervatte informatie niet te gebruiken of door te sturen.1. De inhoud van deze e-mail is onderworpen aan onze algemene voorwaarden, indien van toepassing.2. E-mailberichten kunnen worden onderschept of aangetast door virussen. We aanvaarden geen enkele verantwoordelijkheid voor dergelijke onderschepping, noch enige aansprakelijkheid voor eventuele virussen die samen met deze e-mail worden verstuurd.3. De verzender blijft exclusief verantwoordelijk voor alle verklaringen, mededelingen of meningen die hem/haar duidelijk eigen zijn en niet werden geuit in het kader van zijn/haar tewerkstelling.4. Met het oog op risicobeheersing, bescherming en beveiliging behouden we ons het recht voor e-mailberichten te controleren en gepaste maatregelen te nemen.

TUI Belgium - TUIfly

Naar: K. D.

27/02/2024

Geachte,Wij hebben uw schrijven goed ontvangen.Ingevolge artikel 6.d) van de algemene voorwaarden (s:www.tui.be/nl/voorwaarden-annuleringtijdelijkplatinum2) van de Platinum annuleringsverzekering sluit de verzekeraar volgende uitziektes of ongevallen dieniet via een medisch onderzoek kunnen worden vastgesteld of die niet gepaard gaan metobjectieve waarneembare symptomen op basis waarvan een onbetwistbare diagnose kan worden gesteld. Op basis van de aan ons bezorgde informatie kunnen we concluderen dat er geen diagnose werd gesteld binnen de looptijd van de verzekering.Ik verwijs ook naar artikel 3f)ziekte: elke aantasting van de gezondheidstoestand die niet door een ongeval veroorzaakt wordt, waarvan de oorzaak en de symptomenobjectief medisch zijn vastgesteld door een erkende arts vóór of op de datum van annulering en die de uitvoering van het reiscontract medisch gezien onmogelijk maakt.De heer De Ridder en mevrouw Van Roy boekten hun reis met reserveringsnummer 070572927 op 8 februari 2023 met een voorziene vertrekdatum op 24 augustus 2023.Deze reis viel in no show (klant kwam niet opdagen) omwille van ziekte bij mevrouw Van Roy.De aangifte werd ingediend op 30 augustus 2023.In de aangifte ontvingen wij de medische vragenlijst voor mevrouw Van Roy, opgemaakt door de behandelde huisarts.Deze stelt de eerste symptomen en de diagnose van acuut viraal syndroom vast op 24 augustus 2023, dag van afreis.De contactopname op 24 augustus 2023 tussen mevrouw Van Roy en de behandelde arts betrof louter een telefoongesprek.Volgens onze definitie van ziekte moet er een 'objectieve vaststelling gebeuren door een erkend arts voor of op de datum van annulering', wat hier niet is gebeurd.Een telefonischcontact is in geen enkel opzicht een objectieve vaststelling en betekent ook dat de arts de verzekerde noch heeft gezien noch zelf klinisch heeft onderzocht om de symptomen en diagnose vast te stellen. Het heeft dus geen enkele bewijswaarde.Ter verificatie van de objectieve diagnose van de behandelende arts in het kabinet vroegen wij een afschrift op van de mutualiteit met de prestaties van de geleverde consultaties.Deze bevestigd pas een consultatie bij de behandelende arts op 25 augustus 2023, 1 dag na afreis.Wij stellen dus vast dat de objectieve diagnose door een erkende arts heeft plaatsgevonden buiten de looptijd van de afgesloten annuleringsverzekering, die loopt tot aanvang van de reis, zijnde 24 augustus 2023.Hiervoor verwijs ik naar artikel 7 van de polisvoorwaarden:7. Looptijd van de annuleringsverzekeringDe verzekeringsovereenkomst komt tot stand bij het onderschrijven van het verzekerings- en reiscontract en loopt tot de aanvang van de reis.Gezien onze polisvoorwaarden 3f en 6d niet voldaan zijn, kunnen wij bijgevolg geen tussenkomst uitvoeren in het kader van onze algemene voorwaarden.Hopend u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met de meeste hoogachting,EsthéTravel Insurance SpecialistPats NV+32 2 586 24 68travel_insurance@tui.bes:claims.tui.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform