Terug

Plaatsing van zonnepanelen met meerdere problemen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. S.

Naar: Soly

23/07/2023

Beste, ik heb op 9 Juni zonnepanelen laten installeren door Soly. Er zijn tijdens de installatie veel dingen fout gelopen. Hier is de opsomming:- 4 panelen liggen niet op de afgesproken plaats. Dit heeft een negatieve invloed op het rendement want ze liggen nu meer in de schaduw. Dit hadden ze zelf op voorhand gezien aangezien ze meerdere simulaties hadden gedaan om de beste plaats te vinden.- Na aansluiting van de installatie aan de zekeringkast bleven er zekeringen springen, mogelijks is er tijdens de aansluiting iets misgegaan waardoor sommige zekeringen 380V i.p.v. 220V hebben gekregen, hierdoor zijn er een hele hoop toestellen bij ons thuis stuk gegaan.- Tijdens de installatie hebben ze ons enorm hard onder druk gezet om het opleveringscontract te tekenen, zelfs na al de schade en na al de rest dat was mis gegaan. Ze bleven dit maar vragen onder zware druk. Ze hadden zelf al vinkjes gezet bij alles dat zogezegd al gedaan was maar wat niet het geval was, daarnaast hadden ze ook al een vinkje gezet bij het puntje waar stond dat er geen schade was. Daarnaast hadden ze mijn naam al zelf ingevuld waar ik moest ondertekenen, wat in mijn ogen echt niet ok is. Ik heb dan mijn eigen naam moeten doorstrepen, in bijlage een foto van het document waarin je de vinkjes kan zien en het feit dat ik mijn eigen naam heb moeten doorstrepen. Ze bleven de schuld ook in onze schoenen schuiven, dat de zekeringkast niet in orde was, dat we verkeerde zekeringen hadden en dergelijke,...- Op voorhand afgesproken afspraken zijn niet nagekomen door Soly, bijvoorbeeld: ze gingen extra panelen meenemen die ze indien mogelijk gingen plaatsen. Het was namelijk op voorhand heel moeilijk in te schatten voor hun hoeveel panelen ze juist gingen kunnen plaatsen.- Uiteindelijk zijn ze die dag vertrokken zonder het finaal aan te sluiten.Het grootse probleem waar ik mee zit is dat we nu meer dan 6 weken verder zijn zonder enige oplossing. Aansluiting hebben ze nog altijd niet in orde gebracht, ik heb dus al meer dan 6 weken opbrengst gemist. Ik heb al meerdere keren gevraagd voor een oplossing omdat ik nu rendement mis omdat de panelen op de verkeerde plaats liggen en nog altijd geen oplossing aangeboden gekregen. Daarnaast heb ik ook al meerdere keren gevraagd hoe ze het gaan compenseren dat ik al zoveel weken opbrengst heb gemist, dat mijn rendement nu algemeen lager zal liggen + al de andere problemen die ik opgelijst heb. Ik ben dus bang dat die compensatie langs hun kant ook een groot probleem gaat worden. Het feit dat er toestellen stuk zijn is iets wat ik met de verzekering aan het regelen ben dus ik ga ervan uit dat dat wel in orde komt. In bijlage een email conversatie waarin je kan zien dat ik al vele keren heb proberen een deftig antwoord te krijgen van Soly maar tot op heden heb ik nog geen enkele oplossing aangeboden gekregen wat in mijn ogen echt schandalig is na zo lange tijd.Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.Met vriendelijke groeten,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform