Terug

plaatsing van de digitale meter werd door ons niet geweigerd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: FLUVIUS

18/09/2024

Geachte, Gisteren kregen wij een aangetekende brief van Fluvius / Tea waarin staat dat wij de plaatsing van de digitale meter actief of passief hebben tegengehouden. Dit klopt hoegenaamd niet. We kregen een eerste afspraak voor een digitale meter half juni. Ik ben zelf leerkracht en heb 3 kinderen in het middelbaar. Omdat we schrik hadden om op een cruciaal moment, namelijk de examens , zonder elektriciteit te vallen heb ik één maal gebeld om de plaatsing uit te stellen. Ik heb toen ook gemeld dat onze straat niet bereikbaar was vanwege openbare werken voor een gescheiden riolering. De nieuwe afspraak viel op vrijdag 2 augustus. De dag verstreek en we zagen geen technieker. We kregen laat op de dag een telefoontje dat de technieker geen tijd meer had om de afspraak na te komen. Mijn echtgenoot had die dag verlof genomen, voor niks. Een tweede afspraak werd gemaakt op maandag 12 augustus. 's Middags kregen we telefoon van de technieker omdat hij ons huis niet kon bereiken. Onze straat is sinds de paasvakantie opengebroken voor de installatie van gescheiden rioleringen door Aclargo in opdracht van Aquafin. Deze werken gaan zeer moeizaam en zijn al meermaals fout gelopen. Twee huizen moesten gestut worden en dit neemt de volledige wegbreedte in. Wij en alle andere buren kunnen hierdoor al maanden onze huizen niet betreden via de openbare weg. Wij gebruiken de tuinen van de buren om ons te voet tot aan ons huis of de auto te begeven en moeten noodgedwongen 500 meter van ons huis parkeren. Men hoeft mij niet op mijn woord te geloven, deze werken staan ook beschreven op de website van Aquafin en de website van de gemeente. Wederom nam mijn echtgenoot voor niks die dag verlof. Sinds 12 augustus volgde geen verdere communicatie, behalve dan de aangetekende brief van gisteren. Het is dus pertinent onjuist dat wij de installatie van de digitale meter geweigerd hebben. Integendeel! En door het onvermogen van het nakomen van de 2 afspraken door Fluvius / Tea in augustus heeft mijn echtgenoot 2 vakantiedagen verspild. Ondertussen is ons huis nog altijd niet bereikbaar. Ik wens dus een oplossing voor dit probleem. In de brief wordt er namelijk gedreigd met een gerechtelijke procedure. Getekend, De Vos Céline Derijckere Bert Abraham Hansstraat 12 9667 Horebeke

Berichten (2)

FLUVIUS

Naar: C. D.

24/09/2024

Beste mevrouw De VosIk heb uw klacht goed ontvangen.Ik doe navraag bij de betrokken dienst van Fluvius en zal u terug contacteren van zodra ik over meer informatie beschik.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer FluviusVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: woensdag 18 september 2024 20:00Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.beOnderwerp: plaatsing van de digitale meter werd door ons niet geweigerd‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: C. D.

26/09/2024

Beste mevrouw De Vos Ik kan begrijpen dat het aangetekend schrijven dat u ontvangen heeft omtrent de plaatsing van de digitale meter op uw adres, zeer aanvallend en onterecht voor u is overgekomen. Dit betreft standaard communicatie die wordt verstuurd als de werken niet kunnen worden uitgevoerd, ondanks eerdere contactnames met de klant door de aannemer. In uw dossier is er een logische verklaring waarom de werken tot op heden nog niet werden uitgevoerd, nl. de rioleringswerken verhinderen een bezoek ter plaatse door de aannemer die de werken uitvoert in opdracht van Fluvius. Dit is een omstandigheid waar zowel u als de aannemer geen vat op heeft. De inhoud van de brieven (m.n. dat u de digitale meter zou geweigerd hebben) is bijgevolg niet terecht en ik wens u hiervoor excuses aan te bieden namens Fluvius. Ik begrijp dat u een compensatie wenst voor de 2 verloren verlofdagen en kan u hiervoor een (totaal) bedrag van 60 euro voorstellen. Indien u hiermee akkoord gaat, mag u mij hiervan per kerende op de hoogte stellen, alsook uw rekeningnummer en de naam van de rekeninghouder bezorgen. De aannemer liet me weten dat u ondertussen een nieuwe afspraak heeft vastgelegd voor 22/10/2024. Hierbij heeft de aannemer u ook verzocht om de dag voor de werken telefonisch met hen contact op te nemen zodat u hen dan de stand van zaken omtrent de werken in de straat kan meegeven. Ik verzoek u dan ook graag om dit zeker te doen, zodat kan vermeden worden dat u opnieuw nodeloos thuis zit te wachten omdat de technieker niet tot aan uw deur geraakt met zijn dienstvoertuig op 22/10/2024. Indien nodig kan de afspraak dan alsnog verplaatst worden door de aannemer van Fluvius. We bezorgen je dit voorstel onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkenning en dit tot slot van alle rekeningen in verband met het voorwerp van uw klacht. Ter informatie, uw klacht is momenteel “publiek” op het klachtenplatform van Test-Aankoop. U kan dit wijzigen naar “privé”, wat me wenselijk lijkt aangezien ik u naar persoonlijke gegevens (rekeningnummer en naam rekeninghouder) vraag en deze gegevens anders voor iedereen zichtbaar zijn. Maar dit beslist u uiteraard zelf. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie Verzonden: dinsdag 24 september 2024 11:14 Aan: klachten@test-aankoop.be Onderwerp: RE: plaatsing van de digitale meter werd door ons niet geweigerd Beste mevrouw De Vos Ik heb uw klacht goed ontvangen. Ik doe navraag bij de betrokken dienst van Fluvius en zal u terug contacteren van zodra ik over meer informatie beschik. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 18 september 2024 20:00 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: plaatsing van de digitale meter werd door ons niet geweigerd ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform