Terug

Plaatsing nieuwe beglazing ramen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: Odera bv

18/05/2024

BesteIk ben helaas niet te spreken over de plaatsing van nieuwe beglazing van Vermeulen/Odera.Na 2 maand te wachten op de offerte en ik vrijwel onmiddelijk mijn akkoord had gegeven kwam de definitieve opmeting.Meer dan een uur te laat kwamen 2 mannen van Odera opmeten. Tot daar en toe...Na de opmeting en mijn overschrijving van het voorschot kwamen ze vrij snel plaatsen. Al snel bleek dat er roosters te weinig waren en dat de ramen met roosters verkeerd waren opgemeten . De roosters waren ook te groot en werden verkleind in het depot. Resultaat ? Nadien was er 1 zelf te klein.... 6 van de 10 ramen zijn tot op heden nog steeds onafgewerkt. Aangezien ikzelf niet aanwezig was bij de plaatsing kon ik ook niet onmiddelijk controleren.Bij thuiskomst zag ik al snel dat de verstorven, vuile en daardoor ook niet 100 procent waterdichte dichtingen en siliconen niet waren vervangen en er dichtingen en siliconen waren beschadigd door het los proberen wringen met een platte schroevendraaier. Dit kan ook niet anders als je de dichtingen niet vervangt. Geen wrok dus naar de plaatsers toe! Niet volgens de regels van de kunst dus. Aangezien ze toch nog terug moesten komen maakte ik me weinig zorgen. Tot een bevriende aannemer zei dat dit echt niet kon heb ik toch de vraag gesteld aan Odera. Reactie was dat dit niet inbegrepen was en dat nieuwe rubbers plaatsen ook niet kon aangezien het geen ramen waren van bij Vermeulen???Dan zou je toch verwachten dat er op zijn minst mee gezocht wordt naar een oplossing? Met een beetje zoekwerk moeten deze dichtingen toch te vinden zijn? Ook werd er gesuggereerd dat het mijn taak was voor aan te geven dat de dichtingen moesten vervangen worden. Aangezien ik geen ramen en deuren specialist ben had ik wel gedacht dat ze kwalitatief werk zouden afleveren en de rubbers zouden vervangen... Of op zijn minst dit zelf aanhalen bij de opmeting. Ook bij online opzoekingswerk staat er duidelijk dat de siliconen en dichtingen vervangen moeten worden. . Toen er een afspraak werd gemaakt voor de rest van de beglazing te plaatsen meldde ik dat er eerst een oplossing moest worden gezocht zodat er geen dubbel werk moet gebeuren en er geen kostbare tijd voor henzelf verloren gaat. Hun oplossing was de rubbers verwijderen zijn en opspuiten. Hiervoor zou een nieuwe offerte voor worden gemaakt maar 5 weken later nog steeds geen enkele verdere communicatie en mails worden ook niet meer beantwoord.Als ik hiervoor meer zou moeten betalen dan had ik beter voor een andere firma gekozen want appels met peren vergelijken is onmogelijk... Offerte is dan ook heel erg onvolledig maar aangezien ik al samen werkte met deze firma was het vertrouwen groot. Maar dit is al zeker geen kwalitatief werk afleveren.Bijgevoegde foto's zijn van de 'afgewerkte' beglazing.Oplossing: vervangen alle dichtingen en beschadigde silicone tegen een eventuele kleine meerprijs.

Berichten (2)

Odera bv

Naar: T. V.

18/05/2024

Beste,Er werd glas geplaatst en geen ramen, om mee te beginnen, omdat hier geen budget voor was. Bij het plaatsen van het glas heeft men gezien dat de ramen onvoldoende kwalitatief waren om de isolerende eigenschappen van het glas te evenaren, wat ook duidelijk is in de foto's van Mr Van Parys. Dit werd uirukkelijk gemeld aan de isolatie-coach die Mr Van Parys had aangesteld. Er werd ook gemeld dat wij niet ingingen op de uirukkelijke vraag van Mr Van Parys om de ruiten dan maar simpelweg te dichten met siliconen. Wij hebben ook dit gemeld aan de isolatie-coach (een architect nota bene). De eerste ruiten werden geplaatst door de firma Vermeulen. Het tweede deel zou moeten worden geplaatst door odera, maar hebben wij geweigerd te doen omwille van bovenstaande. We hebben uirukkelijk gevraagd meer ingrijpende renovatie te doen van de ramen ipv enkel het glas te vervangen omdat condensatie, vochtproblemen en de verdere gevolgen hiermee onvermijdelijk zijn. Uiteraard kan niet iedereen gebruik maken van een extensief budget om te renoveren, maar als men dat doet, doet men het beter goed. Mr Van Parys, we staan altijd open voor een eerlijke, open dialoog en niet met halve waarheden of technisch incorrecte informatie. Daarmee is de consument en klant van Test Aankoop niet geholpen en u ook niet. De woning zou ook worden ter beschikking gesteld voor verhuur, vanwaar het kleine budget en het zoeken naar snel-snel goedkope oplossingen om toch maar een goede EPB score te halen. Iets waar wij helemaal niet achter staan en wat wij ten stelligste afraden.Odera Infoinfo@odera.beOp 18 mei 2024, om 05:22 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:

T. V.

Naar: Odera bv

18/05/2024

BesteJammer dat ik via test-aankoop moet passeren om eindelijk eens het verhaal te horen te krijgen. Niets wat in uw reactie staat is er naar mij toe gecommuniceerd geweest... Stuurt u gerust uw mailverkeer naar mij door om het tegendeel te bewijzen.Ik vraag me wel af als het zo duidelijk is op de foto's dat mijn ramen onvoldoende kwalitatief zijn ,waarom er dan is verder gegaan om uiteindelijk te plaatsen? Wesley is komen kijken , Bjorn en nog iemand hebben zelf glaslatten verwijderd bij de definitive opmeting en mijn renovatiecoach heeft het bekeken.... Aangezien ik geen expert ben in dit soort zaken heb ik mij steeds laten bijstaan door de renovatiecoach en de experten in hun vak. Als men dit had verteld voor de werken had ik dan ook nooit mijn goedkeuring gegeven...Wat u aanhaalt dat ik uitdrukkelijk zou gevraagd hebben om te dichten met silicone is totaal onjuist. Mijn vraag was om de dichtingen te vervangen .Maar aangezien het geen ramen waren van Vermeulen kon dit niet en toen heeft Nick voorgesteld om dit toe te spuiten... Raar dat die rubbers nergens te verkrijgen zijn.... Dit is de enige info die ik telefonisch via Nick heb gehoord van want ook dit is het eerste wat ik hiervan hoor...Ook over de overname van Vermeulen werd er niets gecommuniceerd dus dat de eerste ramen werden geplaatst door Vermeulen en de rest via Odera werd niet gecommuniceerd... De voorschotfactuur werd nochtans overgeschreven volledig naar de rekening van Odera.Ik sta ook altijd en nog steeds open voor een rustig en open dialoog. Maar aangezien er geen gehoor komt via de gewone weg is dit men enige optie.Een oplossing snel-snel is het alvast zeker niet want de volledige woning zal dan ook van boven tot beneden geïsoleerd worden met een afwerking in crepie.Dus een snelle en goedkope oplossing is een argument die van tafel kan worden geveegd...In volle samenwerking met een renovatiecoach werd beslist enkel het glas te vervangen.Los van het feit dat dit mij allemaal niet gecommuniceerd werd wacht ik nog steeds op een oplossing.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform