Terug

Plaatsing digitale meters

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. B.

Naar: FLUVIUS

25/11/2025

Beste, Op 9 oktober 2025 hebben ze voor 67 units de analoge meters komen vervangen voor digitale meters. Wij hadden al reeds een digitale meter van 2022, maar deze hebben ze verplaatst. Hierdoor hebben wij enorm heel veel kw verbruikt. Bij nazicht (enkele dagen in beslag genomen) zijn we eruit gekomen dat we aangesloten zijn op de digitale meter van onze buren van D6 (wij wonen in D8). Na 3 weken worden we nog steeds van kaske naar de muur gestuurd en volgens een medewerker, moeten we maar mee aansluiten achter de klachten die nog lopende zijn. Dit moet asap opgelost worden, daar onze buren eind januari gaan verhuizen en de nieuwe eigenaars er komen wonen.

Berichten (7)

FLUVIUS

Naar: G. B.

26/11/2025

Fluvius - Intern Beste, We hebben je melding via Testaankoop toegevoegd aan het lopend dossier bij Fluvius gekend onder nummer 2000038054. In bijlage ons laatste schrijven naar je aangaande dit dossier. We zijn er ons van bewust dat dergelijke meterwissel voor problemen en frustraties kan leiden, maar er is nu eenmaal een vrij lange doorlooptijd om dergelijke dossiers naar zijn volledigheid op te lossen. Zeker als het gaat over een complex met tientallen meters. De betrokken diensten zijn op de hoogte en in overleg met de VME om de nodige afspraken te maken. Het is niet dat er niet aan wordt gewerkt maar het heeft zijn tijd nodig. Hopend je hiermee tijdelijk voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Directie Klantendienst Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle fluvius-Klachtencommissie @fluvius.be www.fluvius.be

G. B.

Naar: FLUVIUS

26/11/2025

Beste, Wij hebben de proef op de som genomen en wat blijkt? De buren van D06 zitten op onze meter (ons EAN nr). En wij D08 zitten op de meter van onze buur D06 (hun EAN nr). Dus het zal zeker niet veel tijd in beslag nemen om dit uit te zoeken he, integendeel. Jullie hoeven enkel de meters te wisselen en te testen met de buren en met ons. We zouden het op prijs stellen dat dit asap gaat gebeuren daar onze buren in januari 26 gaan verhuizen en de nieuwe eigenaren er in komen. Met vriendelijke groet, Guido Beckwee

FLUVIUS

Naar: G. B.

27/11/2025

Fluvius - Intern Beste, We hebben dit ook al doorgezet naar de betrokken dienst, toch om eventuele andere mogelijke fouten gelijktijdig op te sporen en op te lossen heeft men beslist dit in 1 groot dossier te organiseren. De betrokken dienst is daarvoor in overleg met de VME en zal in functie van die afspraken het dossier verder behandelen. Het zal echter nog wat tijd in beslag nemen om dit op een correcte manier georganiseerd te krijgen. Alle rechtzettingen die er nadien dienen te gebeuren zullen gelijktijdig naar alle betrokken energieleveranciers uitgestuurd worden zodat ook zij de nodige bijsturing kunnen doen naar facturatie toe. We hopen dat je begrip kan opbrengen voor deze beslissing. Met vriendelijke groeten, Directie Klantendienst Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle fluvius-Klachtencommissie @fluvius.be www.fluvius.be

G. B.

Naar: FLUVIUS

27/11/2025

Wij gaan niet akkoord met de voorgestelde oplossing. Is het dan zo moeilijk om een ploeg samen te stellen welke alleen de aansluiting van demeters moet verwisselen gezien door ons werd vastgesteld dat er gewoon een meterwisseling heeft plaats gehad. Door de technieker welke ter plaatse is geweest werd de grote fout vastgesteld en deze zou het nodige doen om alles op te lossen. Wij zouden willen dat alles zo spoedig mogelijk zou opgelost wordt gezien wij veranderen van leverancier en de buren gaan verhuizen in Januari 2026. Dit werd reeds doorgegeven. Dit is een kleine moeite van Fluvius, maar de goedwil moet er zijn. Wij vinden het spijtig dat Dhr. Boens beweerd dat hij nooit heeft gezegd om iemand dezelfde dag langs te sturen. Hij zegde daarbij dat de buren dan ook thuis moeten zijn omdat men aldaar ook moest zijn. Wij hebben toen vermeld dat wij het nodige zouden doen dat de buurman thuis zou zijn. In bedekte termen beweerd hij dat wij leugenaars zijn. Wij eisen een zo spoedige oplossing zodat wij met een gerust hart verder gebruik kunnen maken van de elekticiteitslevering. Ik wil nogmaals bevestigen dat wij alle maanden zelf de meterstanden opnemen en daardoor de wantoestand hebben ontdekt Guido Beckwée 72 D 08

FLUVIUS

Naar: G. B.

28/11/2025

Fluvius - Intern Beste, Uw consumentenorganisatie Test-Aankoop stuurde uw vraag/klacht door naar netbeheerder Fluvius. MAAR… nergens in deze klacht staat er een EAN-nummer noch een verbruiksadres vermeld waardoor we zelfs de klacht niet kunnen registreren, laat staan gericht handelen. We kunnen deze klacht enkel registreren als we ook het aansluitadres kennen. Mag ik je vragen om ons deze gegevens te bezorgen in antwoord op deze mail aub Met vriendelijke groeten . Lorena Camassa Bediende Nazorg AansluitingenKlachtenbeheer M: 0487 21 16 05T: 09 263 65 61 Trichterheideweg 8, 3500 Hasselt

G. B.

Naar: FLUVIUS

28/11/2025

Het EAN nummer is wel bekend door Fluvius, dit werd reeds meermaals meegedeeld. Om zeker verdere discussie te vermijden herhalen wij hierbij de EAN nummers. Wat betreft ons nr: EAN541448820052972889, adres: Klaproosstraat 72 D8 3R. Het EAN nummer van de buur:EANE541448820052972872, betreft Klaproosstraat 72 D6 2R

FLUVIUS

Naar: G. B.

28/11/2025

Fluvius - Intern Beste, Je zegt dingen die er nooit zijn afgesproken, er werd afgesproken dat diezelfde dag de betrokken dienst zou worden op de hoogte gebracht wat ook gebeurd is en dat zij je dan nadien contacteren, er is nooit gezegd dat de technieker dezelfde dag aan je deur zou staan. Tevens is er toen ook verteld dat je buur ook aanwezig diende te zijn op het moment van afspraak, dit was voor je geen probleem. Dat is wat er toen is afgesproken en niet meer of niet minder. In je 2de melding ga je er blijkbaar vanuit dat we niet weten over welke EAN’s het gaat dat is nochtans door niemand zo naar je gezegd geweest. De EAN’ s zijn uiteraard gekend omdat deze nooit veranderen eens ze aan een woning/woonunit zijn toegekend. Een klant kan op een verkeerde EAN een contract afsluiten of een verkeerde meter kan zijn gekoppeld aan de EAN, maar de EAN’s zijn ten alle tijden vastgeklikt per woning/woonunit. Maar nogmaals om uit te sluiten dat er op latere datum nog andere fouten zouden worden gemeld gaat men de volledige meteropstelling testen naar correctheid toe. Dit neemt tijd in beslag en vraagt de nodige voorbereiding, de betrokken dienst is hier mee aan de slag. Met vriendelijke groeten, Directie Klantendienst Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle fluvius-Klachtencommissie @fluvius.be www.fluvius.be

Bemiddeling door Testaankoop 13 december 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform