Terug

Pieken op verbruik aardgas

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

S. H.

Naar: Eneco

02/08/2024

Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie 5453229991 Ik stel vast dat in de facturen van het jaar 2022 tot heden de volgende fouten steeds terugkeren: Groot verbruik in winter laag verbruik in zomer tijden. Met piek verschill van 973kw -33 kw. Ik verwarm mij niet op gas dus deze zouden stabiel moeten zijn hele jaar door Dit moet namelijk een grote fout .zijn. Mag ik u verzoeken om dit spoedig en tegen de volgende facturatie te willen corrigeren? Met vriendelijke groet, Er zouden opnames geweest zijn maar niemand is hier geweest en zelf heb ik ook niets doorgegeven, De meterstand sta op dag van vandaag op 25.625 en niet op 45.794 zoals jullie hebben opgegeven vorige maand !

Berichten (1)

Eneco

Naar: S. H.

06/08/2024

Beste Steven,We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop.Uit nazicht zie ik dat we jou beleveren voor aardgas op EAN-code 541449500000949437 en met meternummer G000000094015526.Voor jouw meterstanden hebben wij volgende waarden van jouw netbeheerder ontvangen gedurende de jaren:Voor de meterstanden van 2021, 2022 en 2023 krijgen wij de melding van je netbeheerder dat deze zijn opgenomen duur hen. Voor je meterstand van 12-7-2024 hebben we de melding gekregen dat deze berekend is door hen omdat ze niet in het bezit zijn van een werkelijk opgenomen meterstand. Je mag mij steeds je huidige meterstand doorgegeven zodat ik hier een controle kan op doen. Daarnaast gaf je aan dat je meterstand op 25625kWh stond. Kan je mij om deze reden je meternummer bevestigen? Indien je niet zeker bent kan je de schakelaar van je meterkast volledig uit zetten en dan nakijken dat je nog aardgas hebt.Voor wat betreft de verdeling van je verbruik over zomer- en wintermaanden kan ik jou het volgende bevestigen. Wij krijgen van je netbeheerder enkel meterstanden door in je jaarlijkse meteropnamemoment. De verdeling op je factuur gebeurt op basis van een verbruiksprofiel dat ter beschikking gesteld wordt door je netbeheerder. Meer info over verbruiksprofielen kan je terugvinden via volgende link: s:www.vreg.be/nl/verbruiksprofielen-en-productieprofielen . Het klopt dat bij een verdeling op basis van een verbruiksprofiel de verdeling kan afwijken van het werkelijke verbruik. Indien je op basis van je werkelijk verbruik wenst gefactureerd te worden dien je over te stappen naar maandelijkse afrekeningen zodat wij je maandelijkse meterstanden van je netbeheerder doorkrijgen. Je dient hiervoor wel een digitale meter te hebben. Indien je dit wenst kan je een digitale meter aanvragen bij je netbeheerder via volgende link: s:www.fluvius.be/nl/aansluitingen/digitale-meter-aanvragen . Van zodra deze is geïnstalleerd kan je ons contacteren voor de omschakeling naar maandelijkse afrekeningen.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomCustomer Relations Exception Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.be Klimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: vrijdag 2 augustus 2024 11:15Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.comOnderwerp: Pieken op verbruik aardgas‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform