Terug

Phisinggevoelige bank!

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. V.

Naar: ING - Bank and kantoren

04/09/2023

Beste,In een tijd van snelle digitalisering is het ongehoord, dat uw dienst fraude in een problematische situatie geen actie wenst te ondernemen.Een kennis krijgt een bericht dat er een bankrekening of app is geopend op zijn naam. Met twee telefoonnummers, eentje van cardstop en eentje van ING.Toen ik belde in zijn naam, weigerde de persoon aan de andere kant van de lijn een oplossing te voorzien. Dus een poging tot of een opening van een bankrekening door onbekenden kan wel, maar een vriend die in nood die rekening wil laten afsluiten kan niet.Deze zaken doen geen alarmbellen afgaan. Wat vragen is om fraude. In het PV zal 04/09 10:45 worden opgenomen, met poging tot melding op het nummer 02/464 60 60. En weigering tot actie te ondernemen. Alle berichten worden behouden en wat belangrijker is, mocht de naam opduiken met een geopende bankrekening op zijn naam. Zal de bank de verantwoordelijke zijn voor de fraude met die rekening. Daar jullie weigerden een oplossing te voorzien.Ongehoord dat daar zo laks mee wordt omgesprongen!Met teleurgestelde groeten,Youri V

Berichten (5)

ING - Bank and kantoren

Naar: Y. V.

04/10/2023

Geachte heer Verween,De bank moet tijdens elk contact met cliënten of prospecten rekening houden met de Europese wetgeving in het kader van GDPR en . ING neemt deze richtlijnen zeer ernstig. Elke inbreuk kan leiden tot een strafklacht met zware boetes. Onze medewerkers kunnen de cliënten dan ook enkel verder helpen indien deze zelf in eigen persoon contact opneemt. We vertrouwen erop u met deze toelichting van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groeten,Customer CareClient ServicesT +32 2 547 61 01E tessa.de-leye@ing.comMailbox FR plaintes@ing.beMailbox NL klachten@ing.beING BelgiumSint-Michielswarande 60 - 1040 Brussel ------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately. Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.

Y. V.

Naar: ING - Bank and kantoren

21/10/2023

Beste,We hebben het hier over oplichterij en een poging om een bankrekening te open, identiteitsdiefstal, op iemands naam. Met de weigering van jullie diensten om dit na te kijken, werken jullie dit soort zaken in de hand. Ik heb genoeg bewijs mochten er nog gevolgen zijn. Dat jullie bij deze als bank de verantwoordelijkheid dragen.Het is schandalig dat jullie geen enkele moeite hebben ondernomen dit na te gaan. Alle gegevens zijn doorgegeven aan de politie, het is geen reclame voor een bank hieraan niet mee te werken. Mocht ik verhalen horen in deze genre, zal ik met veel plezier mijn ervaring delen daaromtrent.Met teleurgestelde groeten,Youri Verween

ING - Bank and kantoren

Naar: Y. V.

25/10/2023

Geachte heer Verween,Bedankt voor uw reactie.Zoals aangegeven in ons vorig bericht: de bank moet tijdens elk contact met cliënten of prospecten rekening houden met de Europese wetgeving in het kader van GDPR en . ING neemt deze richtlijnen zeer ernstig. Elke inbreuk kan leiden tot een strafklacht met zware boetes. Onze medewerkers kunnen de cliënt dan ook enkel verder helpen indien deze zelf in eigen persoon contact opneemt. Voor alle duidelijkheid: elke klacht met betrekking tot fraude wordt hier grondig onderzocht. Het is echter noodzakelijk dat de cliënt zelf klacht neerlegt of dat de persoon die ons contacteert minstens volmacht heeft op de rekening. Informatie met betrekking tot het dossier zal ook enkel gedeeld worden met de cliënt zelf. Een fraude aangeven kan telefonisch via het nummer 02 464 60 60.Met vriendelijke groeten,Customer CareClient ServicesT +32 2 547 61 01E tessa.de-leye@ing.comMailbox FR plaintes@ing.beMailbox NL klachten@ing.beING BelgiumSint-Michielswarande 60 - 1040 BrusselCustomer Care NL -----------------------------------------------------------------ATTENTION:The information in this e-mail is confidential and only meant for the intended recipient. If you are not the intended recipient, don't use or disclose it in any way. Please let the sender know and delete the message immediately.-----------------------------------------------------------------

Y. V.

Naar: ING - Bank and kantoren

25/10/2023

Beste,Zoals aangegeven, mochten er nog gevolgen zijn met betrekking tot een mogelijke opening van een rekening op iemands naam, zonder dat hij betrokken is. Zijn jullie verwittigd en hierbij verantwoordelijk. Mochten daaruit oplichting en fraude volgen, dan wordt de inspanning mijnentwege zeker aangetoond. Zodat jullie als instelling verantwoordelijk worden gesteld voor de schade.Daar de persoon die de rekening op een andermans naam opent, volgens uw redenering deze zou moeten sluiten -) En de persoon waarvan de naam wordt gebruikt, niet de cliënt is. Is het dus jullie probleem. Zoiets noemt men identiteitsfraude ... Dus niks met de GPDR wetgeving te maken. Probleem aan onze kant opgelost, de bal ligt in jullie kamp. Dus kort door de bocht, mijn buurman heeft geen rekening geopend, is geen cliënt en kan geen volmacht geven, daar hij geen cliënt is. Het ging om identiteitsdiefstal. Het is volop in het nieuws allerlei oplichterij, waarbij de bank graag de schuld bij de 'cliënt' legt. Misschien moeten we de aandacht van de media eventjes op deze zaak richten. Hoe jullie je graag verbergen achter zogenaamde richtlijnen :-)Ik weet het dat het een maat voor niks is, daar jullie gewoon stijfjes weg alle verantwoordelijkheid ontkennen en bij de 'cliënt' zullen leggen!Met vriendelijke groeten,Youri Verween

ING - Bank and kantoren

Naar: Y. V.

14/11/2023

Geachte heer Verween,Zoals aangegeven in onze vorige berichten mogen onze medewerkers een cliënt enkel verder helpen indien deze zelf in eigen persoon contact opneemt. Indien u vermoedt dat derden misbruik maken van iemands identiteit kunt u steeds klacht neerleggen bij de politie. De bank zal op vraag van het parket uiteraard volledige medewerking verlenen.Met vriendelijke groeten,Customer CareClient ServicesT +32 2 547 61 01E tessa.de-leye@ing.comMailbox FR plaintes@ing.beMailbox NL klachten@ing.beING BelgiumSint-Michielswarande 60 - 1040 Brussel ------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately. Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform