Beste,Zoals aangegeven, mochten er nog gevolgen zijn met betrekking tot een mogelijke opening van een rekening op iemands naam, zonder dat hij betrokken is. Zijn jullie verwittigd en hierbij verantwoordelijk. Mochten daaruit oplichting en fraude volgen, dan wordt de inspanning mijnentwege zeker aangetoond. Zodat jullie als instelling verantwoordelijk worden gesteld voor de schade.Daar de persoon die de rekening op een andermans naam opent, volgens uw redenering deze zou moeten sluiten -) En de persoon waarvan de naam wordt gebruikt, niet de cliënt is. Is het dus jullie probleem. Zoiets noemt men identiteitsfraude ... Dus niks met de GPDR wetgeving te maken. Probleem aan onze kant opgelost, de bal ligt in jullie kamp. Dus kort door de bocht, mijn buurman heeft geen rekening geopend, is geen cliënt en kan geen volmacht geven, daar hij geen cliënt is. Het ging om identiteitsdiefstal. Het is volop in het nieuws allerlei oplichterij, waarbij de bank graag de schuld bij de 'cliënt' legt. Misschien moeten we de aandacht van de media eventjes op deze zaak richten. Hoe jullie je graag verbergen achter zogenaamde richtlijnen :-)Ik weet het dat het een maat voor niks is, daar jullie gewoon stijfjes weg alle verantwoordelijkheid ontkennen en bij de 'cliënt' zullen leggen!Met vriendelijke groeten,Youri Verween