Terug

Phishing resulteert in bestelling bij bol.com

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. R.

Naar: bol.com

13/02/2023

Beste, enige tijd geleden werd ik slachtoffer van phishing. Ik blokkeerde onmiddelijk mijn rekening en nam contact op met bank en politie. De 2 bedragen die van mijn rekening waren gegaan zijn overgemaakt naar bol.com. Ik heb dan ook onmiddelijk telefonisch en via mail contact met hun opgenomen om te laten weten dat het om een fraudezaak gaat. Echter hebben zij de bestelling gewoon doorgevoerd en weigeren ze het geld terug te storten aan mij ondanks ik dit binnen het uur liet weten. Na heel wat heen en weer mailen hebben ze wel laten weten dat het account waarop de bestelling geplaats is heel wat verdachte en soortgelijke bestellingen bevat. Graag wens ik mijn geld terug te krijgen aangezien ze dit wel degelijk ontvangen hebben, ik geen goederen heb gekregen (deze heeft de fraudeur waarschijnlijk ontvangen) en ik de bestelling onmiddelijk na het gebeuren van de feiten geannuleerd heb door te laten weten dat het gaat om een fraudezaak.Met vriendelijke groetenRandy

Berichten (7)

bol.com

Naar: R. R.

13/02/2023

Beste meneer/mevrouw,Bedankt voor je bericht!Uit je e-mail kan ik helaas niet goed opmaken wat je vraag precies is. Wil je je vraag opnieuw formuleren in antwoord op deze e-mail, dan beantwoord ik deze graag alsnog voor je. Je kunt ook zelf bellen met de bol.com Klantenservice. Wij staan zeven dagen per week, 24 uur per dag voor je klaar. Vanuit Nederland bel je tegen lokaal tarief naar 030 - 310 4999 en vanuit Belgie naar 02 - 788 5999.Ik zie je reactie tegemoet! )Met vriendelijke groet,Fahdbol.com klantenservicewww.bol.comAls je vraag hiermee nog niet voldoende is beantwoord, dan kun je dit aangeven in antwoord op dit bericht.---- Original Message ----hing resulteert in bestelling bij bol.com - (CPTBE01727030-42)Date: 13 februari 2023, 15:11Klacht - Phishing resulteert in bestelling bij bol.com - (CPTBE01727030-42) [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]

R. R.

Naar: bol.com

13/02/2023

BesteMijn concrete vraag is, waarom krijg ik het geld niet terug als ik nog voor de bestellingen verwerkt zijn laat weten dat de bestellingen die geplaatst zijn geannuleerd moeten worden?Er zijn door phishing 2 bestellingen geplaatst op een ander account maar wel met mijn geld. Ik heb dit onmiddelijk aan jullie gemeld, schriftelijk en telefonisch. Jullie hebben de bestellingen ook teruggevonden in het systeem, maar ipv te annuleren en de "fraudeaccount" verder te onderzoeken (want volgens jullie waren er nog verdachte transacties op dat account te zien), verzenden jullie gewoon de goederen naar weet ik waar en weigeren jullie mijn geld terug te storten. Wat jullie dus doen is, ondanks jullie op de hoogte zijn gebracht door mij dat er een dossier bij de politie is omtrent deze zaak, de fraudeur helpen het geld dat hij op illegale wijze verkregen heeft om te zetten in goederen. Ik heb ook al laten weten dat er bij een online aankoop 2 weken tijd is om af te zien van de aankoop, maar ook daar wordt niet op ingegaan. De enige response van jullie is dat ik mijn bank moet contacteren, maar zij hebben hier eigenlijk niets mee te maken.

bol.com

Naar: R. R.

13/02/2023

Beste meneer/mevrouw,om jullie beter van dienst te kunnen zijn , ontvangen we graag de 2 betreffende bestelnummers.Alvast dank voor de moeite !In afwachting ,In het vertrouwen je voor nu geholpen en geinformeerd te hebben , wens ik je een heel prettige dag toe!Met vriendelijke groet,Isabellebol.com klantenservicewww.bol.comAls je vraag hiermee nog niet voldoende is beantwoord, dan kun je dit aangeven in antwoord op dit bericht.---- Original Message ----hing resulteert in bestelling bij bol.com - (CPTBE01727030-42)Date: 13 februari 2023, 18:30Klacht - Phishing resulteert in bestelling bij bol.com - (CPTBE01727030-42) [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]

R. R.

Naar: bol.com

13/02/2023

BesteDe bestelnummers kan ik niet geven aangezien deze bestellingen niet op mijn account staan, maar op de account van de persoon die fraude pleegt. Je kan uw collegas contacteren die mijn vorige mails hebben beantwoord die ik los van test aankoop heb verzonden. Ook is jullie fraudedienst ervan op de hoogte, deze zouden het account nader bekijken en hebben dus de bestelnummers.

R. R.

Naar: bol.com

13/02/2023

BesteIk heb snel even in mijn mails gekeken en je collega zei het volgende: "Beste Randy,Mijn collega heeft het voor je uitgezocht. Zij geeft aan dat er geen spraken is van een terugbetaling. Het bedrag van 970,00 staat verwerkt op factuur: 3908181527097 ( Apple iPhone 14 15,5 cm (6.1") Double SIM iOS 16 5G 128 Go Noir ). Het bedrag van 803,5 staat verwerkt op factuur 3908185506918 ( Apple iPhone 13 15,5 cm (6.1") Double SIM iOS 15 5G 128 Go Noir )."

bol.com

Naar: R. R.

14/02/2023

Beste meneer Rombaut,Bedankt voor je bericht.Je geeft aan dat er een bedrag aan bol.com is betaald en dat je dit niet zelf hebt gedaan. Ik adviseer je om zo snel mogelijk contact met je bank (of, indien er met creditcard is betaald, met je creditcardmaatschappij) op te nemen, zij kunnen namelijk verdere stappen voor je ondernemen. Indien nodig neemt je bank of creditcardmaatschappij weer met ons contact op.Met vriendelijke groet,Sherivabol.com Customer Carewww.bol.com---- Original Message ----hing resulteert in bestelling bij bol.com - (CPTBE01727030-42)Date: 13 februari 2023, 21:49Klacht - Phishing resulteert in bestelling bij bol.com - (CPTBE01727030-42) [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]

R. R.

Naar: bol.com

14/02/2023

BesteDit is altijd het laatste bericht dat ik krijg van jullie en daar ben ik niet geholpen mee. Waarom hebben jullie de goederen toch verzonden nadat ik duidelijk heb laten weten dat het om een fraudezaak gaat? Ik kan alleen maar concluderen dan dat bol.com er zich van bewust is dat ze fraudeurs helpen geld wit te wassen. Jullie hebben mijn geld ontvangen en door een fout van jullie hebben jullie toch de goederen verzonden ipv de bestelling te annuleren zoals gevraagd. Graag mijn geld terug of ik onderneem volgende stappen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform