Terug

phishing mail vinted

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. C.

Naar: VINTED

03/11/2023

Beste, vorige week opende ik een Vinted-account om voor het eerst een kledingstuk te verkopen op hun website. Ik volgde alle stappen zoals gevraagd. Een halfuurtje na het online zetten van m'n kledingsstuk, krijg ik een mail van Vinted in de mailbox dat mijn product verkocht is en ik enkel nog mijn bankrekening moet verifiëren om het geld over te maken. Ik klik op de link van de mail, ik kom op de website van Vinted terrecht waar mijn product als verkocht staat + naam en adres naar waar ik het pakje moet versturen + een knop om de betaling over te maken op mijn rekening. Ik klik op deze knop en wordt naar een 'beveiligde zone gebracht om m'n kaart te verifiëren’: de Vinted Wallet. Hier springt een live chatbox open met een Vinted medewerker die me live bijstaat de te ondernemen stappen te voltooien. Ik dien m'n kredietkaart in een betaalbakje te steken en de gegevens in te vullen zoals vermeld. Ik doe dit. Ik krijg een 'zogezegde foutmelding' en dien het opnieuw te doen. Dit tot 3 maal toe. Daarna ben ik gestopt en voelde ergens dat het niet klopte. Ik heb dan de gegevens van mijn master kredietkaart in het oog gehouden en merkte maandagmorgend plots dat er €960 gereserveerd was. Ik heb dan dadelijk naar worldline gebeld om te zeggen dat ik slachtoffer ben geworden van fraude via phishing. Mijn kaart was op dat moment al tijdelijk geblokkeerd door worldline omdat er nog met hogere bedragen geprobeerd was, ging daarmee boven de limiet. Ik heb mijn verhaal dan gedaan, maar de volgende dag was de betaling ( naar Firathan Taahhut Insaa in turkije) gewoon doorgegaan. De uitleg van worldline was dat de betaling op een beveiligde site was gebeurd en ze daarom was doorgegaan, ook al had ik gezegd dat er fraude/phishing was gebeurd en ik nooit op die site van de bewuste handelaar ben geweest

Berichten (5)

VINTED

Naar: P. C.

03/11/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: P. C.

03/11/2023

Hi again,Thank you for getting in touch with us.It looks like you have already informed us about this specific issue. We are currently working on it, and we will reply to your initial inquiry as soon as we can.For now, you don't need to notify us about the same issue again. Just wait for our response - this will help us solve your problem much faster. We thank you for your patience!Best regards,Team Vinted

P. C.

Naar: VINTED

20/11/2023

Hallo, ik wacht nog altijd op een degelijk antwoord of oplossing.

VINTED

Naar: P. C.

20/11/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: P. C.

20/11/2023

Dear Sirs,With this message we confirm receipt of your email.The response to your request will be sent to your email address.Yours sincerely,Rym Team Vinted


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform