Ik dien klacht in tegen MediaMarkt wegens extreme nalatigheid en onwil om een klant te helpen. Hieronder een samenvatting van de feiten. Op woensdag 7 april omstreeks 20.45 werd er phishing gepleegd op mijn bankrekening en vervolgens een online betaling gedaan naar MediaMarkt van €2037,00. De dag erna, op donderdagvoormiddag 8 april, heb ik mijn bank hieromtrent gecontacteerd, klacht ingediend bij de politie en MediaMarkt gecontacteerd. MediaMarkt heeft dit voorval toen doorgegeven aan hun fraudedienst in de hoop nog iets van mijn geld te kunnen recupereren. Dit voorval lijkt makkelijk op te lossen door de frauduleuze bestelling te annuleren en tegen te laten houden door Mediamarkt, zeker omdat de aangifte zo snel werd gedaan, maar helaas onderneemt MediaMarkt geen actie. Ook de politie heeft me reeds op de hoogte gebracht dat het onderzoek niet vlot verloopt onder andere doordat MediaMarkt hen niet verder helpt. Op donderdag 7 april (de dag na de phishing), heb ik meerdere malen contact gehad met de klantendienst van MediaMarkt om de situatie uit te leggen en hen de nodige informatie van de politie te bezorgen. Dit alles heb ik ook op mail gezet op vrijdag 8 april met o.a. het proces verbaal van de klachtneerlegging nogmaals in bijlage. Op dit bericht heb ik enkel de reactie gekregen dat zij geen informatie met mij mogen delen en dat ik aan de politie de vraag moest stellen om hen te contacteren, wat ik uiteraard reeds gedaan had. Op vrijdag 8 april, zaterdag 9 april en maandag 12 april heb ik steeds de klantendienst gecontacteerd in verband met een stand van zaken, maar er werd mij enkel meegedeeld dat ze ermee bezig waren. Het was ook onmogelijk om mij door te verbinden met een verantwoordelijke of iemand van de fraudedienst. Vandaag, maandag 12 april, heb ik na al mijn inspanningen een mail gekregen van MediaMarkt dat deze bestelling reeds werd afgeleverd en het bijgevolg niet meer mogelijk is om deze te annuleren. Zij nemen verder contact op met de politie om dit verder af te handelen. Dit wijst op extreme onwil om achter deze fraudeurs aan te gaan, want het is naar mijn mening onmogelijk dat zij deze bestelling niet konden tegenhouden wanneer de melding van de frauduleuze bestelling op donderdagvoormiddag is gebeurd, wanneer de bestelling op woensdagavond omstreeks 20.55 uur werd gedaan. Een van de medewerkers van de klantendienst wist me ook te vertellen dat dit al meerdere keren was voorgevallen bij verschillende mensen. Het lijkt dat de fraudeurs Mediamarkt gebruikt als medium om hun frauduleuze praktijken te kunnen verderzetten. Uiteraard verwacht ik een terugbetaling van deze frauduleuze bestelling aangezien deze niet door mij werd uitgevoerd en deze perfect kon tegengehouden worden.