Ik werk altijd alleen met de app. Ik doe bijna nooit online banking via de website.Op 30/12/2022 wilde ik het geld dat mijn kinderen gedurende het jaar verzameld hadden in hun beleggingsportefeuille steken.Aangezien de Argenta app deze mogelijkheid niet biedt, werd ik door de bank verplicht om naar de website te gaan.Ik googelde mijn Argenta en klikte op inloggen op een valse Argenta website die bovenaan de zoekopdracht verscheen. De valse website leek identiek aan de originele.Dus meldde ik me aan zoals ik altijd doe. Omdat ik op dat moment de app open had staan zag ik dat er een betaling van 1.949 EUR werd gedaan voor Amazon BE Retail.Op dat moment besefte ik onmiddellijk dat ik het slachtoffer was geworden van oplichting.Dus nam ik contact op met Amazon en vroeg hen de betaling te blokkeren. Amazon medewerkers waren altijd zeer responsief, in tegenstelling tot Argenta's Phishing afdeling.Amazon agenten vroegen me om een betalings ID. Tot mijn verbazing stond er op de debet in mijn rekening niets waarmee Amazon de betaling kon traceren. Er staat geen rekeningnummer of referentie van de tegenpartij. Ik heb de fraudehelpdesk van Argenta gebeld en zij konden mij geen bijkomende informatie geven. Ze hadden geen toegang tot de betalings ID, het rekeningnummer of de referentie van de tegenpartij, dus niets waarmee Amazon de betaling kon traceren.Hoe kan een bank dit soort informatie niet in haar administratie hebben? Het is alsof een spook een betaling kan registreren zonder identiteit en vervolgens spoorloos kan verdwijnen.Na verschillende keren geprobeerd te hebben om meer informatie over de betaling te krijgen, vroeg Argenta's Phishing afdeling mij om de communicatie met Amazon te sluiten omdat zij het rechtstreeks gingen doen. Ik werd ook gevraagd om een PV te registreren, maar vanwege de feestdagen ging ik met de politie pas 3 dagen later (02/01/2023) een afspraak hebben.Het is zeer waarschijnlijk dat de fraudeafdeling van Argenta niet snel contact heeft opgenomen met Amazon, want twee maanden later ontving ik een antwoord van Argenta : Geen recuperatie mogelijk en Geen tussenkomst mogelijk.Ik heb toen contact opgenomen met Ombudsfin en het besluit was: Argenta is wettelijk gehouden tot een tussenkomst in uw schade, na aftrek van een franchise van 50 euro. Jammer genoeg wenste Argenta niet in te gaan op onze vraag tot schadevergoeding.Argenta zou deskundigen moeten hebben om de zoekmachines te controleren en de websites van de fraudeurs sneller uit te schakelen en offline te halen. Of op zijn minst deze websites niet bovenaan de zoekpagina laten staan.Het ging in mijn geval om een Argenta-kloon die bovenaan de Google-pagina stond en daar weken bleef staan, ook na de klacht.Daardoor ben ik 100% zeker dat er veel mensen hetzelfde hebben mee gemaakt.Wellicht werden ook jullie niet vergoed door Argenta.Ik zoek dus meer slachtoffers die geïnteresseerd zijn in een groepsclaim.Gelieve mij te contacteren via nano.amf@gmail.com