Beste,Ik contacteer u in verband met enkele phishing pogingen waarvan 1 succesvol was, 2 niet maar ik mail u vooral over de opvolging hiervan door Argenta.Op 3/08 is 24.600 euro gephisht door onbekenden. Ik geef 100% toe dat het een stommiteit was van mijn moeder om de hackers te geloven. Maar ik heb ook enorme vragen hoe Argenta dit opvolgt en of ze volledig eerlijk zijn in het toegeven van fouten langs hun kant.- Het is voor mij volledig onduidelijk hoe de hackers wisten over welke rekeningen mijn moeder had, hoeveel geld er op die rekeningen stond en vooral hoe ze aan de contactgegevens van mijn moeder zijn geraakt, waardoor ze zich heel makkelijk konden voordoen als zijnde bonafide.- Ik kan niet snappen dat niet enkel 24.600 euro naar een andere rekening van Argenta kan worden overgeschreven maar dat vanop die rekening (bewust of niet) dat geld en waarschijnlijk bedragen van andere gedupeerden zo maar naar een andere bank kunnen verdwijnen zonder dat er een controle/blocking mechanisme- Ook vind ik het enorm raar, dat de eerste poging amper enkele uren is gebeurd nadat mijn moeder 9000 euro had afgehaald. De 2e poging gebeurde op 18/08 : die dag had mijn moeder met phishing.argenta.be een telefoongesprek om te bespreken wat er op 3/08 was gebeurd. Diezelfde dag maar enkele uren vroeger kregen we ineens telefoon van Argenta phishing maar het waren weer de hackers. Gisteren heb ik Argenta gecontacteerd om te vragen of onze internetbanking terug kon geactiveerd worden. Deze morgen, 25/08 om 11u, heeft mijn moeder weer telefoon gekregen van de hackers. Ik vind dit allemaal te toevallig: Ik ga niet beweren dat phishing intern van bij Argenta komt, maar misschien wel dat er een security probleem is dat de hackers van gebruik maken, zoals in 2018.Verder, elke keer als ik van Argenta bijkomende informatie wil, zoals wat de volgende stappen zijn, men zeer defensief reageert. Ook op 23/08, toen mijn moeder naar het kantoor (in Londerzeel) belde om informatie te krijgen over onze rekeningen (het feit of een huurder had betaald of niet), kregen we de boodschap dat vanaf nu alle communicatie via de hoofdzetel dient te verlopenIk heb dan op 25/08 een klacht ingediend bij de klantendienst van Argenta maar ook daar reageert men weer zeer defensief en krijg ik weer geen antwoorden op mijn vragen.Daarnaast beweert Argenta ook dat de 25.000 euro niet zal vergoed wegens een grove nalatigheid van mijn moeder zijnde dat Echter werden er sms'en verzonden waarin duidelijk het bedrag, de naam van de tegenpartij en het rekeningnummer stond. Ook zegt de sms ' Uw code ter validatie naar...' Dit wijst duidelijk op het valideren van een betaling. We stellen dus vast dat u wel degelijk op voorhand het onrechtmatig gebruik kon vaststellen en u bovendien met grove nalatigheid hebt gehandeld aangezien u de telefonische instructies opvolgde van een onbekende derde, zonder de rechtmatigheid van deze persoon te controleren. Door doorgifte van uw persoonlijke gegevens, de gegenereerde codes van de digipas, kregen de fraudeurs toegang tot uw rekeningen. Bovendien gaf u ook nog de extra beveiligingscodes door.Mijn moeder heeft nooit een SMS ontvangen en zelfs haar GSM nummer is niet gekend in het systeem van Argenta. Ook hier krijg ik weer geen bewijs van Argenta naar waar de SMS is gestuurd en/of die daadwerkelijk is afgeleverd. Zoals ik zei : mijn moeder heeft een enorme fout gemaakt maar er zijn teveel losse eindjes dat me doet vermoeden dat er ook problemen zijn bij Argenta die mee aan de oorzaak liggen van deze phishing.Ik hoop dat u me kunt verder helpen om antwoorden op mijn vragen te krijgen en ook of u weet van andere gedupeerden ?Kjell