Terug

Philips espresso Defect

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: KREFEL

02/04/2024

Op 09/03/2024 heb ik mijn Philips latte go serie nr : C1TZ90224804814 binnen gebracht bij Krëfel Gent voor herstel onder garantie. Het toestel lekte water over het gehele aanrecht. Toestel was aangekocht op 04/01/2023 dus nog perfect binnen de wettelijke garantie termijn. Ons toestel was ook in zeer goede staat zonder enige zichtbare schade, de zetgroep was volledig proper zonder enig spoor van koffie gruis en was altijd goed onderhouden. Op 26/03/2024 krijg ik de melding dat mijn toestel hersteld is en kan afgehaald worden te Krëfel Gent. Het toestel was volledig ingepakt in bubblewrap folie. Eens thuisgekomen pak ik het toestel uit en kom tot de constatatie dat het beschadigd is met krassen op de zijkant, water reservoir en het koffiebonen deksel. Als ik het toestel opende voor de zetgroep te controleren was deze bevuild met koffie gruis en schimmel. Ik heb dit dan proper gemaakt en het water reservoir gevuld. Een uur later was heel mijn aanrecht nat, het toestel dat zogezegd gemaakt was lekte nog steeds water. Om dan tot de constatatie te komen dat het ons toestel niet was! (Het serienummer van dit toestel TW902248048143) Ik ben er onmiddellijk met terug gereden en gezegd dat dit niet mijn toestel is en dat dit toestel ook water lekt en beschadigd is. De verkoper van Krëfel heeft het terug genomen en mij gezegd dat ze het zullen opsturen voor herstel. Maar waar is mijn toestel dan, vroeg ik. Dat zal nog bij philips liggen…. Dit zal nog een paar weken duren. Maar hier ga ik niet met akkoord! Tenslotte zit het mijne al binnen van 9/3/2024 en duurt het herstel maximum 15 werkdagen. Mijn vriendin heeft contact gezocht met de klantendienst met de vraag wat er nu gaat gebeuren, na heel het verhaal te doen beslist de vrouw van de klantendienst contact op te nemen met Krëfel Gent. De manager van de winkel vertelde dat ze MIJN oorspronkelijk toestel (C1TZ90224804814) met iemand anders hebben meegegeven. Waarop de vrouw zegt dan moeten de klanten een nieuw toestel krijgen of hun geld terug. Krefel Gent zegt daarop dat ze gaan kijken of er nog een nieuw toestel voorradig is en dat ze ons diezelfde dag nog gaan contacteren. Naar het einde van de dag horen wij nog steeds geen nieuws dus beslissen we zelf nogmaals te bellen. We krijgen te horen van diezelfde manager van Krëfel Gent dat hij hem vergist had en dat hij een Dyson heeft meegegeven met klanten en niet ons Philips espresso machine. Wij zijn even verbouwereerd, hoe kan je nu een stofzuiger verwarren met een koffie machine, we snappen het niet. Dus vragen wij nogmaals waar ons toestel dan is. Die man antwoord ahja dat ligt nog bij Philips, het zal zeker nog 2-3 weken duren voor je het terug hebt. Dus wij zeggen dat dit niet kan dat dit niet aanvaardbaar is want wij hebben ons toestel binnen gestoken op 09/03/2024. Ja maar ja, het toestel dat u op 26/3/24 terug gebracht hebt moet eerst nog gecontroleerd worden en hersteld worden dan pas kan u uw toestel terug krijgen. EXCUSEER! Nogmaals gezegd tegen de manager maar dat van 26/3/24 is ons toestel NIET, ons toestel is al binnen van 9/3/24 en die willen we terug. Manager antwoord er terug op ja maar dat ligt nog bij Philips en dat zal nog 2-3 weken duren. We hebben erna terug naar de klantendienst gebeld om dit verhaal opnieuw te vertellen, de vrouw van de klantendienst was er even hard van verschoten als wij. Ze ging dit naar hoger hand door mailen en binnen 1-2 werkdagen contact opnemen. We zijn ondertussen 2/4/24 en we horen niets meer van Krëfel. Vandaag terug zelf gebeld naar de klantendienst om nogmaals heel het verhaal uit de doeken te doen uiteindelijk weer niet vooruit geholpen te worden. WIJ ZIJN HET BEU. We worden constant van het kaske naar de muur gestuurd! De klantendienst zegt dat we contact met de winkel moeten opnemen en de winkel zegt dat we contact met de klantendienst moeten opnemen. Dit kan echt zo niet verder. Ondertussen zijn we het toestel bijna een maand kwijt! Wat een slechte service! Ik wil mijn orgineel toestel (C1TZ90224804814) onbeschadigd, hersteld en in uitmuntende staat zoals ik het zelf binnen bracht terug hebben, of mijn geld terug hebben.

Berichten (2)

KREFEL

Naar: G. V.

05/04/2024

Beste Giovanni,Bedankt van je mail.Het spijt mij ten zeerste te lezen dat je het verkeerde toestel hebt meegekregen vanuit het filiaal te Gent en dit tot op heden nog niet verder werd opgevolgd.Ik wil me alvast verontschuldigen dat we jou niet de service hebben gegeven die je verdient als klant.Ondertussen heb ik een dossier opgemaakt naar de hersteldienst van Philips om dit dringend na te kijken, zodat dit snel behandeld kan worden en we jou kunnen melden dat jouw toestel beschikbaar is in jouw filiaal.Ik begrijp je volkomen dat je momenteel misnoegd bent, aangezien je niet kan genieten van jouw koffietoestel en de nodige ongemakken die hier bij komen kijken.Zodra ik de nodige informatie krijg zal ik niet nalaten om je hiervan onmiddellijk op de hoogte brengen.Mag ik je alvast een fijn weekend toewensen, en geniet zeker morgen van die zonnige dag die men voorspelt.HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf06T54D:ref

G. V.

Naar: KREFEL

05/04/2024

Als eerste dank u om dit na te kijken, maar uiteindelijk duurt dit grapje al lang genoeg. Dat wil zeggen dat ons garantie ondertussen al met een maand verminderd is, en tegen dat we uiteindelijk zullen geholpen zijn dit alleen maar korter wordt. Op zijn minst mag onze garantie verlengd worden met de verloren tijd en eisen we een deftige compensatie voor de geleden ongemakken en kosten die hier het gevolg van zijn. Mvg Giovanni


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform