Pc vernietigd door Coolblue en nog steeds geen geld terug
Aard van probleem:
AndereKlacht
A. C.
Naar: Cool blue
All in 1 Pc opgestuurd voor reparatie 2 augustus beeldscherm was kapot.Ondanks dat het binnen de garantie termijn aangemeldt was, viel dit volgens coolblue niet onder garantie (wel volgens de fabrikant Lenovo). Het was een mechanisch defect! Nou kon niemand van de klantendienst uitleggen wat een mechanisch defect was. Van ellende de reparatie kosten van €272 betaald.Na bellen en mailen waar de pc bleef bleek dat ze geen opdracht hadden gegeven voor reparatie. Dit zouden ze doen, pc zou retour komen. Na niets ontvangen te hebben weer bellen en mailen. Volgens Coolblue was de pc niet te herstellen en vernietigd door de fabrikant Lenovo. Fabrikant gebeld en die weet van niets en doet dat ook niet zonder toestemming van de eigenaar. Coolblue geeft vervolgens shoptegoed van €825.00! Wilde geen shoptegoed maar geld terug want koop nooit meer iets bij Coolblue. Maar tot op heden nog geen €825 gezien op mijn rekening!Mails van Coolblue en heb er inmiddels een stuk of 30!!Wo 21/10/2020 10:33Beste,Geen zorgen, de terugbetaling is gebeurd!Ik zie namelijk dat de terugbetaling op 20/10 is voltrokken, dit betekent dat jij deze, deze week nog aankrijgt.Mijn excuses voor de vertraging!Met vriendelijke groet,Marie van CoolblueKlantenservice medewerkerDi 20/10/2020 16:20Beste mevrouw ,Tof dat je je rekeningnummer zo snel doorstuurt.Ik heb deze meteen voor je doorgezet naar onze dienst Administratie. Zij zullen dit zo snel mogelijk voor je opnemen en je voorzien van je centen. Het bedrag staat binnen de 3 tot 5 werkdagen op je rekening.Heb je nog vragen? Ik help je graag verder!Met vriendelijke groet,Kay van CoolblueKlantenservice medewerkerStelletje leugenaars zijn het.Zonder toestemming een pc vernietigen!Volgens hun richtlijnen mag dat.Nee dat mag niet want het is niet hun eigendom!En dan elke keer maar vragen naar het klantennummerOok willen ze schadevergoeding betalen van €825.00 excl btw!Nou daar koop ik niet dezelfde pc voor terug en al mijn programma's en foto's ed!zet het hier maar bij want als ze weer reageren hoeven ze het niet te vragen in de mail :)klantnummer 13535657
Berichten (24)
Cool blue
Naar: A. C.
Beste klant,Bedankt voor je bericht. Het is momenteel erg druk op onze Klantenservice. We gaan ervoor zorgen dat je binnen de 48 uur reactie krijgt. Beloofd.Bedankt voor je geduld!
A. C.
Naar: Cool blue
Is weer zo'n standaard mailtje wat automatisch verstuurd wordt :)Betalen jullie ook de uren dat ik aan de lijn gehangen heb met hetzelfde bandje, het is erg druk op de klantenservice?Heb wel wat anders te doen, jullie worden ervoor betaald ik niet!Alles voor een glimlach he!Nou nooit meer ga wel naar een kleine handelaar en betaal liever wat meer voor goede service want de grote bedrijven laten de klanten stikken met problemen.
Cool blue
Naar: A. C.
Beste meneer Van Dongen,Bedankt voor je reactie.Jammer om te horen dat deze reparatie en deze terugbetaling niet onmiddellijk in orde zijn gekomen. Ik ben het even voor jou gaan controleren en zie dat mijn collega's inderdaad doorgegeven hebben aan onze administratieve dienst om dit voor jou in orde te maken. Deze betaling is dan ook vandaag doorgevoerd geweest waardoor je het geld binnen de komende week op je rekeningnummer die je hebt doorgegeven kan terugverwachten. Ik hoop je hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben. Indien je hierover nog steeds vragen hebt, horen we graag van je terug.Met vriendelijke groet,Niels van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.nlklantenservice@coolblue.nlTel: 010 - 7988999 Over Coolblue Onze webshops Onze winkels Gratis verzending, ook terug. Voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Echte winkels. Om langs te komen. Algemene voorwaarden --- original message ---On October 29, 2020, 9:53 :AM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be
A. C.
Naar: Cool blue
Waar is mijn computer??? Jullie zeggen dat de fabrikant een shoptegoed gegeven heeft en de computer vernietigd heeft. De fabrikant Lenovo weet van niets! Ik wil mn kapotte pc terug! Jullie mogen zonder toestemming niets vernietigen! Zo niet dan schakel ik de advocaat in van testaankoop.
Cool blue
Naar: A. C.
Beste klant,Bedankt voor je bericht. Het is momenteel erg druk op onze Klantenservice. We gaan ervoor zorgen dat je binnen de 96 uur reactie krijgt. Beloofd.Bedankt voor je geduld!
Cool blue
Naar: A. C.
Beste meneer Van Dongen,Bedankt voor je reactie.Nu ik ben even gaan kijken en zie dat mijn collega's al gezorgd hebben voor een terugbetaling van 825,62 Eur voor deze retour. Deze zou ondertussen al op je rekening moeten staan. Kan je ons even laten weten of je deze hebt ontvangen.Met vriendelijke groet,Niels van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.nlklantenservice@coolblue.nlTel: 010 - 7988999 Over Coolblue Onze webshops Onze winkels Gratis verzending, ook terug. Voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Echte winkels. Om langs te komen. Algemene voorwaarden --- original message ---On November 16, 2020, 9:02 :PM GMT+1 klantenservice@coolblue.be
A. C.
Naar: Cool blue
Ja maar kunnen jullie een antwoord geven op mijn vraag? De pc kostte €990! Krijg een tegoed van €825 en op al mijn vragen wordt geen antwoord gegeven. Waar is mijn pc! De fabrikant Lenovo weet van niets en heeft deze niet vernietigd! Waar is mijn pc met al mijn programma's en data! Jullie mogen die niet vernietigen zonder toestemming van de eigenaar.
Cool blue
Naar: A. C.
Beste klant,Bedankt voor je bericht. Het is momenteel erg druk op onze Klantenservice. We gaan ervoor zorgen dat je binnen de 72 uur reactie krijgt. Beloofd.Bedankt voor je geduld!
Cool blue
Naar: A. C.
Beste,Het spijt me te horen dat je niet tevreden bent in dit dossier.Buiten garantie/terugbetalingJe toestel heeft steeds recht op 2 jaar fabrieksgarantie en indien dit niet van toepassing is een herstelling met prijsopgave. Je toestel is echter buiten garantie bij ons aangemeld.Gezien de miscommunicatie is er van ons uit de tegemoetkoming gedaan van alsnog een shoptegoed te voorzien op een toestel buiten garantie. Gezien je dit liever op je rekening wenste te ontvangen hebben we dit doorgezet naar onze dienst Administratie. Deze hebben een retourboeking gedaan op 30/10/2020 voor het bedrag van Eur 825,62. Indien dit niet ontvangen is raad ik je alvast aan je bank te contacteren voor verdere info.Geen reactie prijsopgave'‹Deze mails hebben een automatisch systeem dat het antwoord onmiddellijk doorgeeft. Hier is menselijke tussenkomst niet mogelijk gezien dit rechtstreeks naar het gecertificeerd herstelcentrum gaat. Wanneer deze niet beantwoord wordt, wordt het automatische antwoord dat het product vernietigd hoort te worden verstuurd. Dit kunnen we jammer genoeg niet terugdraaien. Dit staat ook in onze prijsopgave berichten en herinnering.DataBij een reparatie wordt steeds volgens de GDPR-wetgeving het toestel gewist bij ontvangst op onze dienst Retouren. Software kan dan weer via accounts geherinstalleerd worden indien nodig. Ik kan je dus enkel meegeven dat dit product inderdaad milieubewust vernietigd is en we deze niet kunnen recupereren.Ik hoop je hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd. Heb je toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op of bezoek één van onze winkels.Met vriendelijke groet,Glenn van CoolblueBackoffice Medewerker Alles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On November 19, 2020, 1:13 :PM GMT+1 klantenservice@coolblue.be
A. C.
Naar: Cool blue
Jullie weten zelf niet wat er gebeurd is. Ik heb de reparatie kosten €274 betaald :) en vervolgens wordt het toestel vernietigd de dag dat ik een email ontvang dat jullie hem gingen herstellen.Dit was nadat de week ervoor ik een email ontvangen had dat de pc hersteld was en binnen een week verstuurd zou worden. Na geen pc te hebben ontvangen maar weer mailen en bellen waar ie bleef en toen bleek dat jullie aan de hersteldienst geen opdracht hadden gegeven.Leg het maar allemaal uit! En het toestel is aangemeldt 2 weken voordat de garantie verliep maar jullie kijken niet goed naar de emails en het interesseert jullie helemaal niets dat een klant 50 emails verstuurd en honderd telefoontjes doet en dan uren aan de lijn moet hangen omdat het wegens corona zo druk is.En als je dan iemand aan de lijn krijgt dan zeggen ze blijf hangen en ze komen na een half uur nog niet terug aan de lijn. Heel klantvriendelijk. Not!En voor het shoptegoed heb ik niet dezelfde pc he! Kijk toch eens naar jullie mails. De pc kostte nieuw €990!En goed naar de situatie gekeken? Nou ik had wel de herstelkosten betaald!Van: Coolblue [klantenservice@coolblue.be]Verzonden: woensdag 14 oktober 2020 16:00:08Aan: Onderwerp: Je mag een nieuw product uitzoeken (5192237) Hoi P,Je hebt ons je Lenovo Ideacentre AIO 520-27ICB F0DE0016MB Azerty opgestuurd ter reparatie. We hebben goed naar jouw situatie gekeken en denken dat een nieuw product in dit geval de beste oplossing is.Omdat de Lenovo Ideacentre AIO 520-27ICB F0DE0016MB Azerty niet meer leverbaar is, krijg je van ons 825,62 euro shoptegoed. Met het shoptegoed kun je zelf een ander product uitzoeken dat bij jou past.
Cool blue
Naar: A. C.
Goedemorgen Sebastiaan,Dankjewel voor je bericht.Op je account merk ik op dat de herstelkosten van Eur 272,24 zijn teruggestort naar je PayPal op 21 oktober 2020. Ik raad je dan ook aan om hiervoor je PayPal na te kijken of hen te contacteren. Heb je het bedrag hierna nog steeds niet ontvangen, neem dan terug contact met ons op.Bij nazicht van de kostprijs van je Lenovo Ideacentre AIO 520-27ICB F0DE0016MB Azerty stel ik vast dat je hiervoor Eur 825.62 betaalde. Dit bedrag hebben we op 30 oktober 2020 overgemaakt naar je bankrekening.Naar onze mening zijn dan ook alle gemaakte kosten terugbetaald en kunnen we je niet meer terugbetalen dan er reeds is terugbetaald.Ik hoop je hierbij voldoende te hebben gea¯nformeerd. Toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op of bezoek een van onze winkels.Met vriendelijke groet,Glenn van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On November 20, 2020, 5:18 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be
A. C.
Naar: Cool blue
Als ik geen paypal klacht had ingediend had ik niets terug gehad! Jullie hebben dat niet terug gestort, paypal heeft binnen een week mijn klacht goedgekeurd. En nee ik ga niet akkoord want de pc was duurder dan wat jullie hebben terug betaald. Ik eis mijn niet herstelde pc terug! De fabrikant Lenovo heeft deze niet vernietigd! Ik kan van het bedrag wat jullie gestort hebben niet een vergelijkbare pc terug kopen.
Cool blue
Naar: A. C.
Beste,Bedankt voor je antwoord. Zoals al meermaals herhaald is er geen mogelijkheid om je product nog terug te bezorgen. In plaats daarvan hebben we het aankoopbedrag teruggestort en voldoen we dus onze plicht conform de wettelijke garantiebepalingen. Alvast onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,Tim van CoolblueBackoffice Medewerker Alles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On November 24, 2020, 11:09 :AM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be
A. C.
Naar: Cool blue
en waar zijn de wettelijke garantiebepalingen te vinden? Die wil ik wel eens lezen dan. En jullie hebben het bedrag van de aankoop die is gedaan bij coolblue Nederland terug gestort excl btw om dan vervolgens het shoptegoed in Belgie incl btw te geven! Denk niet dat in de wettelijke garantiebepalingen ergens staat dat jullie een pc mogen vernietigen zonder toestemming van de eigenaar.
Cool blue
Naar: A. C.
Beste,Dank voor je bericht. We hebben dit voor je nagekeken en de aankoop werd gedaan op de Belgische Coolblue website, dus niet de Nederlandse. Het is voor bestellingen die in Belgie geleverd moeten worden enkel mogelijk om op de Belgische website te bestellen. Indien je bestelt op onze Nederlandse website, dan kan de bestelling enkel binnen Nederland geleverd worden. De aankoop was destijds BTW-vrij, gezien het om een intracommunautaire levering ging. Dat maakt dat je -indien je een geldig BTW-nummer had- je de aankoop BTW-vrij kon doen. Het bedrag dat oorspronkelijk betaald werd voor deze bestelling hebben we dan ook volledig gecrediteerd en aan je teruggestort. Ook het bedrag dat je betaalde voor de herstelling werd inmiddels overgemaakt naar je PayPal-account. Lenovo gaf aan dat het toestel helaas niet meer te herstellen was, jammer genoeg. Hierdoor kan het toestel helaas niet meer gerecupereerd worden. Zelf hebben we het toestel niet vernietigd, zoals je aangeeft. Indien je nog vragen hebt, geef ons dan gerust een seintje. Met vriendelijke groet,CoolblueBel: (+32) (0)3 808 27 00Borsbeeksebrug 28/5/5 2600 Berchem www.coolblue.be--- original message ---On November 25, 2020, 8:25 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be
A. C.
Naar: Cool blue
zie je nu hoe jullie zitten te liegen!Intercommuntaire levering is alleen voor buitenland en dan is het btw vrij en nooit voor Belgie want dan krijg je netjes een factuur met btw maar dat konden jullie toen niet omdat alles aan Nederland gelinkt stond!En 2 jaar geleden was het wel mogelijk bij coolblue in Nederland te bestellen :)Jullie hebben sinds 2020 de regels aangepast.En dan nog dan hadden jullie het bedrag inclusief btw moeten betalen om een vergelijkbare computer te kunnen kopen.Ik weet niet wie deze mails verstuurd maar jullie draaien en keren alle kanten op!Jullie hebben zelf in mail gestuurd dat de fabrikant Lenovo de pc vernietigd had!Nogmaals zonder mijn toestemming dus ik wil mijn eigendom terug of die nu kapot is of nietMaar ik denk dat jullie die gewoon kwijt waren :)Dus stort die btw terug om een vergelijkbare pc te kunnen kopen want dat is zoals het moet!
A. C.
Naar: Cool blue
en als jullie een factuur hebben gegeven terwijl deze zogezegd in Belgie is aangekocht dan zijn jullie in overtreding en is het een foute factuur en dat ga ik dan even aan mijn boekhouder melden dat die dat doorgeeft aan de belasting dienst. Dat jullie intercommunitaire facturen maken voor binnen Belgie.
Cool blue
Naar: A. C.
Beste,Het is ons uit de klacht van de klant niet duidelijk of de klant de terugbetaling inmiddels heeft ontvangen.Kunnen jullie dit aan ons bevestigen?Wij hebben zowel de reparatiekosten als het bedrag dat de klant betaalde voor deze laptop aan haar terugbetaald. Beide creditfacturen kunnen in bijlage worden teruggevonden.De klant neemt het ons erg kwalijk te namen dat haar laptop werd vernietigd. Ik kan bevestigen dat dit nooit de intentie is geweest en dat er wel degelijk iets mis is gegaan. Net daarom hebben wij de kosten voor de herstelling en de laptop volledig aan de klant terugbetaald.Dit lijkt me de enige oplossing die wij in deze situatie kunnen bieden. Zodra de klant de betalingen heeft ontvangen is deze case voor ons afgerond.Met vriendelijke groet,Thomas van CoolblueBackoffice MedewerkerBel:(+32) (0) 3 808 27 00Boomsesteenweg 5602610Antwerpenwww.coolblue.beOn November 27, 2020, 12:51 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be
A. C.
Naar: Cool blue
Jullie zijn zo grappig!Nooit antwoord op mijn vragen.De laptop is niet volledig terug betaald want de btw is eraf!Paypal heeft besloten na mijn klacht het bedrag terug te storten omdat jullie niet reageerde op de klacht!Tuurlijk is bij jullie de case afgerond :)Stort het btw bedrag ook zodat ik een vergelijkbare pc kan kopen en niet eentje van rond de 600€ excl btwNog steeds geen antwoord op jullie intercommunitaire levering in Belgie binnen Belgie?Dit is onmogelijk dus jullie factuur van toen is fraude volgens jullie eigen woorden.Dit is inmiddels aan mijn boekhouder doorgegeven die contact heeft opgenomen met de belgische belastingsdienst.Dat heet btw fraude :)
A. C.
Naar: Cool blue
Niet meer reageren he? Zo behandelen jullie klanten? Nooit meer Coolblue wat een stelletje oplichters! Iemand z'n eigendom zomaar vernietigen zonder toestemming! Schandalig!
Cool blue
Naar: A. C.
Beste, Wij hebben de terugbetaling op 30 oktober overgemaakt op BE23 3630 2827 0991. Het bedrag zou dus wel op de rekening van de klant moeten staan.De reparatiekosten werden ook terugbetaald op 21 oktober. Dit bedrag werd overgemaakt naar de Paypal account van de klant daar we de betaling vanuit Paypal hadden ontvangen. De klant heeft dus 2 betalingen ontvangen vanuit Coolblue.- 272,24 euro = De reparatiekosten voor de herstelling.- 825,62 euro = Het bedrag dat de klant voor de laptop betaalde.'‹Met vriendelijke groet,Thomas van CoolblueBackoffice MedewerkerBel: (+32) (0) 3 808 27 00Boomsesteenweg 560 2610 Antwerpen www.coolblue.be --- original message ---On January 11, 2021, 7:51 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be
A. C.
Naar: Cool blue
Bestaat jullie antwoord uit copy paste?Geef eens antwoorden op de vragen die ik stel.En jullie hebben niets teruggestort op paypal. Paypal heeft het teruggestort omdat ik een klacht heb ingediend met jullie email dat de computer was vernietigd zonder toestemming!Jullie wilde die betaling van paypal helemaal niet terug betalen alleen een vergoeding van €825 excl btw meer niet!De pc heeft meer gekost en dat weten jullie.Geef mij antwoord op de vraag waarom jullie een pc vernietigen zonder toestemming van de eigenaar!Geen copy paste.
Cool blue
Naar: A. C.
Beste meneer Van Dongen,Bedankt voor je bericht. Zoals in eerdere communicatie al gezegd: Door deze terugbetalingen voldoen wij aan de wettelijke garantiebepalingen om je defect product om te ruilen of te vergoeden. Het is niet mogelijk om je én een terugbetaling aan te bieden én het defect product terug te sturen.Graag hadden we van je vernomen hoe we je hier nog mee verder kunnen helpen.Met vriendelijke groet,Tim van CoolblueBackoffice Medewerker Alles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On January 13, 2021, 11:18 :AM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be
A. C.
Naar: Cool blue
Haal eerst eens die alles voor een glimlach maar eens uit die mail want lachen is ons allang vergaan!Ik wil die wettelijke verplichting wel eens zien! En ik wil wel eens weten waar het staat dat jullie zonder toestemming van de eigenaar een pc kunnen vernietigen en daarna met een vergoeding aankomen welke niet in verhouding staat met de aankoopprijs van de pc!Jullie hadden een gelijkwaardig product moeten aanbieden en niet een minder bedrag!Makkelijk he een klant tegen de muur zetten die gewoon al weken om z'n eigendom gevraagd had.Reparatiekosten betaald, ja hij is gerepareerd u heeft deze binnen de week terug en op dezelfde dag 4 uur later een mail de pc is vernietigd en de fabrikant betaald u €825.00Lachwekkend en zielig hoe jullie met klanten omgaan.Als paypal de reparatiekosten na klacht van ons niet had terugbetaald waren we dat ook kwijt geweest.Maar daar spreken hier niet over he!Heb ik de mail van, €825.00 incl de reparatiekosten worden terug betaald :)
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten