Terug

Past wettelijke garantie niet toe!

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. I.

Naar: KREFEL

14/03/2023

Samsung smartphone..1j 4 maand oud.Laadt niet meer op. Krefel schuift schuld in onze schoenen. Verkeerd gebruik. Smartphone geplooid.. moederbord kapot. Geen garantie. Meer dan 500 euro voor herstel. 36 euro om hem onhersteld terug te sturen. Schandalige klantenbehandeling !Smartphone is normaal gebruikt.. plooit blijkbaar door broekzak.Op tweakers artikel gevonden dat de behuizing van dit type heel erg flauw is.Waar is de verantwoordelijkheid van Krefel?Volgende mail verstuurd waarop men weer antwoordt met hun standaardzinnetjes.Op mijn aankoop als consument is de garantiewetgeving van toepassing.Op 18/02/2022 stelde ik volgende gebreken vast:batterij is niet meer oplaadbaarVolgens jullie zou dit door verkeerd gebruik zijn. Een Samsung die buigt omdat je hem in je broekzak bijhoudt voldoet helemaal niet aan de verwachtingen die wij hebben van zo’n duur product. 799 euro! Een gsm bijhouden in je broekzak is volgens ons volstrekt normaal gebruik. Als deze hierdoor buigt waardoor er defecten ontstaan aan het moederbord. Dan hapert er echt wel iets aan het product.Ik meldde u dit op 18/02/2022. De Samsung Galaxy S21 256GB heeft voor mij niet de eigenschappen die ik als consument mag verwachten en vertoont dus conformiteitsgebreken. Ik beroep mij op de garantiewetgeving opgenomen in het Burgerlijk Wetboek onder de art. 1649bis tot 1649octies.Ik verzoek u vriendelijk alsnog de smartphone te willen herstellen of het te vervangen. Gezien de Samsung S21 nog onder de wettelijke garantie valt tot 30/10/2023.Ik reken erop dat u uw wettelijke garantieverplichtingen nakomt.

Berichten (2)

KREFEL

Naar: G. I.

14/03/2023

Beste klantWij hebben jouw mail goed ontvangen.Op elke aankoop geldt er een garantieperiode van 2 jaar. Tijdens deze garantieperiode wordt elk technisch defect kostenloos hersteld of wordt het toestel desgevallend vervangen door een soortgelijk toestel.Indien het toestel defect is door een externe oorzaak of verkeerd gebruik, dan zijn er kosten verbonden aan de herstelling van jouw toestel. In dat geval zal je een offerte ontvangen.Op de offerte krijg je de keuze om het toestel te laten herstellen of onhersteld aan jou terug te laten bezorgen. Indien je ervoor kiest om het toestel onhersteld aan jou terug te bezorgen, danworden er analyse- en bestekkosten aangerekend door de hersteller.Bij de herstelling van je toestel hebben ze vastgesteld dat je toestel geplooid is. U kan in bijlage de bewijzen hiervan terugvinden. Daar dat dit eenexterne oorzaak of verkeerd gebruik is, geld de garantie niet meer op je toestel.Mag ik je vragen om zo snel als mogelijk een antwoord te geven op het bestek?Met vriendelijke groeten,CarmenCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IY4DQ5:ref

G. I.

Naar: KREFEL

14/03/2023

zwakke behuizing en ik blijf erbij,de smartphone is enkel normaal gebruikt!https://tweakers.net/reviews/8598/2/samsung-galaxy-s21-en-s21-ultra-op-de-rem-voor-onderscheid-en-betere-prijs-behuizing-een-nieuw-eiland.html


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform