Terug

Parkeerboete ondanks SMS aan 4411

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. G.

Naar: Be-Mobile

27/02/2020

Hallo! Stel u voor 1: u hebt al jaren hetzelfde GSM-nummer. U krijgt van uw werkgever de goedkeuring om parkeren via SMS te gebruiken, zo hoeft u de betaling niet zelf te doen. Handig dat 4411 met het perfecte systeem op de markt komt. Ik parkeer dus al sinds lange tijd in Knokke, Blankenberge, Brugge, Brussel, ... met dit systeem! Handig: één simpel te versturen SMS en je bent gerust. Stel u voor 2: Op vrijdagvoormiddag hebt u een vergadering in Brugge, het is er druk. U staat op tijd, dus u parkeert zich in een betalende zone. U weet dat u van uw werkgever een SMS ticket kan versturen. U plaatst u auto, haast u naar de parkeermeter. In kei-opvallende tekst staat wat u moet doen: een SMS sturen naar 4411 en klaar. Dus, u stuurt de nodige gegevens (mijn GSM meldt mij dat het versturen van dergelijke berichten zorgt voor een extra kost, geen probleem, ik bevestig), checkt dubbel. U gaat - met een gerust gevoel - naar de vergadering! Fijn zo. Stel u voor 3: U komt terug van de vergadering. Gaat nogmaals naar de parkeermeter want... het is toch Q dat je moet sturen om het parkeren te stoppen, hé? Jeps. U stapt in de auto, stuurt Q en klaar is kees. We kunnen op naar de volgende afspraak, naar de kust. Halverwege valt mijn oog op een papiertje tussen mijn ruitenwisser. En ja hoor... een boete. Het klinkt u niet vreemd dat ik luidop zucht en vooral verbaasd ben. Ik kijk naar mijn GSM en heb de nodige berichten wel degelijk gestuurd... Stel u voor 4: Ik bel naar de parkeerwinkel van Brugge, daar sturen ze me naar 4411. Mijn parkeersessie was niet gestart. Bij 4411 herkennen zij mijn nummer niet. Ik probeer beter nog eens bij Brugge. Ik bel opnieuw naar parkeerwinkel van Brugge, zij sturen mij opnieuw naar 4411. Als brave burger doe ik wat ze zeggen. Als ze mij bij 4411 weer willen doorverwijzen naar Brugge, kom ik in opstand, met het nodige respect voor de telefonist (want zij mogen toch heel wat moeilijke opmerkingen opvangen!). De telefonist zegt mij een bericht te sturen naar help@4411.be, zij zullen dan doorsturen naar de boekhouding en de boekhouding zal het nodige doen. Zo gezegd, ik verstuur de mail en ben aangenaam verrast over hun service. Ze staan in voor technische fouten: top. Ik zou snel iets horen. Maandag, niets. dinsdag, niets. Woensdag, niets. Het zal druk zijn, ik stuur mijn bericht nogmaals door. Ik ga ook nog eens ten rade bij Brugge, die het volledig buiten zich leggen (4411 regels alles). Mijn parkeeraanvraag is niet doorgekomen, misschien eens een bericht sturen. Doe ik... Tot op vandaag nog geen antwoord van parkeerwinkel Brugge. Service? Donderdag ben ik het wachten zat (ik ben nochtans een geduldige mens hoor). Ik bel nogmaals naar 4411, want Parkeerwinkel Brugge blijft wijzen naar hen. De man bij 4411 helpt mij vriendelijk (ik geef meerdere malen aan écht kwaad te zijn, zonder dat ik dat naar hem wil richten, merci daarvoor). Hij zegt dat er nooit een aanvraag is binnengekomen. Ik moet ook een account hebben... (Dit is plots héél andere informatie dan wat de eerdere telefonist gaf!) Heu? sinds wanneer? Dat staat online, meneer. Daarnaast, ik kan bewijzen (screenshot, wat is er nog meer nodig? een lijst van mijn provider dat ik het bericht verstuurde??) dat ik het bericht van aanvraag en Q verstuurde. Maar, daar hebben jullie ook een uitleg voor.Ja, natuurlijk ga ik - als ik aan een parkeermeter sta - METEEN naar jullie website om alle voorwaarden door te lezen. (Doe ik niet, ik maak gewoon gebruik van wat daar staat: stuur een sms naar 4411 met de volgende gegevens... dat doe ik.)Een simpele vermelding op de parkeermeter: Om u parkeersessie te laten starten is een account noodzakelijk. (in het vet, groot, bovenaan... of is dergelijk, grotere en vette belettering misschien een te grote investering? Kan... het is enkel een suggestie). Ik ging dit met plezier gedaan hebben. Regels zijn er om te volgen. Nu, ik heb al alle jaren geparkeerd via dit systeem zonder account. Waarom nu plots niet? Omdat er dan meer kans is op fout-parkeerders? (Een mens begint dergelijke denkpistes aan te nemen)Jammer dat het bericht niet tot bij jullie is geraakt, maar ik denk dat - gezien mijn acties - het niet mijn fout is dat dit gebeurde. De hamvraag... wie is nu verantwoordelijk om deze boete te betalen? Als iets aangeboden wordt, zou het transparant aangeboden moeten worden. Als er staat, verstuur een SMS, doe ik dat. Meer niet. Ik denk er niet bij na. Ik heb andere katjes te geselen. Wie zich parkeert, gaat ergens naartoe en is met dat bezig. Dus, voor betaling is er transparante info nodig. Ik denk niet dat iemand ooit al tijd heeft ingecalculeerd om stil te staan bij een link die vermeld wordt op een parkeermeter. Daarnaast, stel u voor dat ik op dat moment geen internet ter beschikking heb en de openbare wi-fi niet toereikend is? Dan kan ik dat toch niet checken? Of had ik de kleine lettertjes op de parkeermeter moeten lezen (ik vermoed dat dit jullie antwoord zal zijn). Ik zie ook dat ik niet de enige ben. Bij deze, het staat nu online. Ik hoop dat er iets mee gebeurd en dat de boete niet voor mijn rekening is. Geagiteerde groet, J. G.

Berichten (1)

Be-Mobile

Naar: J. G.

03/03/2020

- Please type your reply above this line -Your request (39823) has been updated. To add additional comments, reply to this email.----------------------------------------------Martijn - 4411 Support, 3 Mar, 08:56 CETBeste Jonas,we hebben deze aanvraag goed mogen ontvangen en gaan hiermee meteen aan de slag.Kan je me aub een foto van de ontvangen retributie doorsturen? Alsook je GSM-nummer?Met vriendelijke groeten,Tot uw dienst, Bien à vous,4411 Helpdeskwww.4411.io 078/05.4411 ![](s:be-mobile.zendesk.com/attachments/token/EFojnJRLQi5CDQiVfQABCTccY/?name=inline1813929937.png)'‹'‹----------------------------------------------klachtenbox, 27 Feb, 15:27 CET ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png)--------------------------------This email is a service from Be-Mobile.[5LVW9R-78ML]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform