Terug

Pakketten herhaaldelijk niet geleverd, zonder duidelijke reden

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. G.

Naar: DPD Belgium

27/06/2023

Beste,Ik bestel vrij frequent goederen online en laat de bestelde pakketjes leveren op mijn werkadres.Ik moet helaas vaststellen dat wanneer DPD verantwoordelijk is voor de levering van mijn pakketje, dat dit dan steevast in het honderd loopt.Ik kan me geen enkele keer herinneren dat DPD erin is geslaagd om mijn pakketje op de beloofde datum te leveren. Bij quasi elk pakketje komt er aan het einde van de werkdag een melding dat het pakketje niet geleverd kon worden op de voorziene datum, zonder verdere uitleg.Het toppunt maakte ik een aantal maanden geleden mee, toen ik een product bestelde in een Duitse webshop. Het product werd diezelfde nacht nog verscheept vanuit Duitsland naar het DPD-depot in Lummen - en vervolgens heeft het nog DRIE VOLLEDIGE WEKEN (!) geduurd voor ik het pakket in ontvangst mocht nemen. Het pakket is namelijk eerst meerdere dagen op het depot gebleven vooraleer het werd voor een eerste keer vertrok voor uitlevering - en vervolgens weer terugkeerde naar het depot wegens force majeure. Daar bleef het opnieuw meerdere dagen staan, vooraleer er een tweede poging werd ondernomen - met hetzelfde resultaat, opnieuw force majeure. Na een derde en uiteindelijk een vierde poging werd het pakket zonder boe of ba voor de deur van mijn werkadres neergezet, nota bene met grote scheuren in de verpakking. Gelukkig was het product zelf intact.Wat die force majeure geweest moet zijn, daar heb ik het raden naar. Voor zover ik weet slaat deze term op noodweer of een natuurramp. Daar zou ik samen met de rest van het land toch iets van gemerkt moeten hebben, moest dat effectief het geval zijn geweest.De klantendienst van DPD was allesbehalve behulpzaam. Niet alleen hing ik bij elk van mijn oproepen eerst twintig minuten aan wachtmuziek - alle begrip dat het druk kan zijn aan een telefonische klantendienst, echter de lijn was wel betalend per minuut - maar vervolgens kon de contactpersoon van de klantendienst ook niet meer info geven dan force majeure en gewoon afwachten tot er een volgende leverpoging gebeurt, meneer.Al bij al is de dienstverlening van DPD volledig ondermaats voor een professioneel pakketpostbedrijf, en dit zowel op vlak van levering als van klantenservice.

Berichten (4)

DPD Belgium

Naar: J. G.

28/06/2023

Beste Jan,Wij danken u voor uw melding aan DPD, dit draagt bij aan het verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening.Het spijt ons te horen dat de leveringen bij u niet correct worden uitgevoerd.We werken dagelijks aan het verbeteren van onze services, zowel bij de klantendienst alsook bij transport.We verontschuldigen ons voor de slechte kwaliteit die u heeft ondervonden en hopen u in de toekomst de gewenste service te verlenen.Indien dit niet het geval is, aarzel niet ons dit via mail te melden.Ook neemt u best altijd contact op met de afzenders van uw goederen in geval van problemen.Ik wens u een fijne dag toe.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,NathalieDPD TeamCustomer CareDPD (Belux) NV--------------------

J. G.

Naar: DPD Belgium

28/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

J. G.

Naar: DPD Belgium

19/07/2023

Beste,Klaarblijkelijk verdient mijn klacht ondanks de zeer gedetailleerde probleemomschrijving dan toch niet de nodige aandacht. Helaas past dit exact binnen mijn bijzonder lage verwachtingen van de dienstverlening van DPD. Tegen beter weten in hoop ik alsnog op een afdoende verklaring van de feiten beschreven in mijn vorig bericht.Vriendelijke groeten,J.G.

DPD Belgium

Naar: J. G.

20/07/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform