Terug

Pakketten gedropt op stoep en doorgereden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. B.

Naar: Post NL

31/07/2023

BesteWe bestelden 4 artikelen, waaronder 3 via Bol.com. De 4 artikelen werden als geleverd gescand, maar we vonden uiteindelijk slechts 2 bestelde artikelen terug, achtergelaten op onze stoep. We gingen daarom rondhoren bij onze buren, maar niemand had de 2 overige pakketjes ontvangen. Eén van die buren, die net wegreed met de wagen, wist ons wel te vertellen dat de chauffeur van PostNL de pakketten op onze stoep dropte en gewoon weer wegreed. Dit heb ik in het verleden ook enkele keren zelf gezien. Er werd toen aangebeld, ik opende de deur, en op dat moment stond er een pakketje op de stoep en de chauffeur reed al terug weg. Vermoedelijk is dit nu dus dezelfde persoon.Nog belangrijk om te vermelden: over onze woning is een skatepark waar heel veel volk komt. Het is dus niet verstandig zomaar pakketten onbeheerd achter te laten.Ik nam contact op met Bol.com en zij namen op hun beurt contact op met PostNL. Om een lang verhaal kort te maken: PostNL concludeerde: De pakketten staan op 'gescand als geleverd', dus geen vervolg. Klant wordt niet terugbetaald.Omdat ik dit absurd vind en dit niet aanvaard, nam ik zelf contact op met PostNL via de chatfunctie. Die persoon kon inderdaad zien dat er een dossier geopend werd door Bol.com. Ik vroeg de persoon: En het klopt dus dat jullie zeggen dat de klant de pineut is van het onbeheerd achterlaten van pakketten? Antwoord PostNL: Jammer genoeg wel. Ik heb het volledige chatgesprek bewaard voor moest er discussie zijn over de gegeven info (zowel door mij als door PostNL). Ik vind het écht niet kunnen dat PostNL geen vervolg geeft aan het onbeheerd achterlaten van pakketten door werknemers (chauffeur in dit geval) die geen geduld hebben te wachten of er al dan niet iemand thuis is. De buren waren thuis, dus was er een oplossing voorhanden. Dit ligt misschien niet onmiddellijk aan de werknemers, maar aan de werkgever. Het gedrag van de werknemers wordt zo namelijk toegelaten! (en klant is niet belangrijk ...)Graag een gepaste oplossing, PostNL!

Berichten (2)

N. B.

Naar: Post NL

06/08/2023

graag reactie aub, PostNL

N. B.

Naar: Post NL

06/08/2023

graag reactie aub, PostNL


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform