Terug

Pakket zogenaamd thuis geleverd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: GLS Belgium NV/SA

08/04/2022

Hallo. Ik bestelde iets online en dat zou geleverd worden door GLS. De dag erna kreeg ik al een mailtje met daarin de mogelijkheid om toestemming te geven om zonder handtekening te leveren of ergens anders wanneer ik niet thuis zou zijn. Ik heb dit document NIET ingevuld, wat betekende dat men het pakket bij mij thuis, met mijn handtekening, diende te leveren. Door onvoorziene omstandigheden was ik die dag effectief even niet thuis toen GLS aan de deur stond. Ik kreeg echter wel het bericht dat mijn pakket bij mij thuis was geleverd. Dat kon niet, want er was dus niemand thuis. Het was een dag waarop het erg hard waaide, en mijn pakket was niet al te zwaar, dus ik had schrik dat men had pakket gewoon voor de deur had gezet, en dat het weggewaaid was. Toen ik thuiskwam, was er nergens een pakket te zien. Er zat ook geen briefje in de bus met daarop waar het pakket dan wel geleverd was. Ik wist dus niet waar te zoeken. Na nogmaals gekeken te hebben op de mail van GLS waarin stond dat mijn pakket thuis was geleverd, zag ik dat er een commentje bijstond dat zei dat het pakket was getekend door ene meneer DE VOS. Er woont helemaal geen familie in onze straat met die achternaam. Ik ben dus alle huizen in de straat afgegaan om te vragen of zij misschien mijn pakketje hadden gezien, en ik had het geluk dat één van mijn buren het pakket voor mij had ontvangen. Maar ik vind dit dus niet kunnen. Als je een mail stuurt en daarin de klant de mogelijkheid geeft om het pakket ergens anders te laten leveren of zonder handtekening achter te laten, en de klant verkiest om dit formulier NIET in te vullen en dus ook GEEN toestemming hiervoor te geven, dan doe je dit niet alsnog, dan zie ik er het nut niet van in om de klant die keuze te geven, als jullie er daarna toch maar jullie zin mee doen. En als jullie dat dan toch doen, laat een briefje achter in de bus waar het pakket werd geleverd, of schrijf het in de mail die jullie sturen, in plaats van een achternaam te verzinnen (en bovendien niet eens gevraagd te hebben volgens mijn buur) en de klant dan maar in het ongewisse laten waar die het pakje kan gaan zoeken. NIET tevreden!!

Berichten (1)

GLS Belgium NV/SA

Naar: M. V.

08/04/2022

Beste,Alvast bedankt voor uw mail.Ik neem alvast contact op met de betrokken dienst en chauffeur want hij heeft de correcte procedure niet uitgevoerd.Bij het leveren bij buren dient er vermeld te worden in het systeem bij welke buur/welk huisnummer, maar dient er ook een kaartje in uw brievenbus gestopt te worden met vermelding van de betrokken buur. Aan uw reactie kan ik zien dat dit laatste ook niet gedaan werd.Echter wil ik er wel bij vermelden dat '˜mogelijkheid geeft om het pakket ergens anders te laten leveren of zonder handtekening achter te laten'˜ gaat over een volmacht. Bij ergens afzetten bedoelen we een plek, zoals onder de carport, in de brievenbus, enz.Leveringen bij buren zijn steeds een mogelijkheid als de chauffeur daartoe een mogelijkheid ziet. Hiervoor hebben wij geen volmacht nodig.Met vriendelijke groeten,KellyGLS Belgium Distribution NV/SAGLS Belgium NV/SA Head Office Humaniteitslaan 233 Boulevard de l'Humanité B-1620 Drogenbos Belgium www.gls-group.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform