Terug

Pakket werd als afgeleverd geregistreerd maar nooit ontvangen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: DPD Belgium

23/07/2023

Beste, ik heb op 1 juli een bestelling geplaatst bij Zara en deze werd verzonden via DPD. Ik heb op 6 juli een mail ontvangen van DPD dat mijn pakket onderweg was en ging geleverd worden diezelfde dag. Ik moest die dag 4 pakketten ontvangen van Zara, waarvan ik er 3 heb ontvangen (de DPD chauffeur heeft aangebeld en mij 3 pakketten bezorgd). Toen ik een kwartier later de pakketten opende, merke ik dat ik een (grote) bestelling miste en ben ik onmiddellijk mijn mails gaan nakijken en zag in dus dat er 4 leveringen moesten gebeuren ipv 3. De chauffeur was echter al weg. Ik heb NIET afgetekend voor deze pakketten en mijn deurbel heeft foto’s van de DPD chauffeur waarop hij te zien is met maar 3 pakketten en geen 4. Toen ik de tracking van het 4e pakket controleerde zag ik dus dat deze ook als geleverd stond. Weg chauffeur en weg pakket. Ik heb onmiddellijk contact (proberen) opnemen met DPD maar na een wachtlijn van 3 kwartier en 9€ telefoonkosten bovenop, heb ik dichtgelegd en ‘s avonds opnieuw geprobeerd. De medewerkster heeft toen een bericht gestuurd naar de depot met de vraag op de bestelwagen te controleren op deze zending, maar ze hebben geen reactie mogen ontvangen. Ik heb daags nadien opnieuw gebeld en de medewerkster heeft mij toen verzekerd dat het pakket wel degelijk fysiek aanwezig moet geweest zijn alvorens het als afgeleverd kon gescand worden. Ik heb diezelfde dag ook via Zara een klacht ingediend, maar DPD beweerd dat ik heb afgetekend, terwijl Zara mijn handtekening in hun bezit heeft en heeft gemeld dat deze NIET overeenkomen. Nu blijft het uiteraar stil aan de kant van DPD. Pakket weg, geld weg en een kat en muis spel. Fraude kan makkelijk gepleegd worden op deze manier (en op kosten van de consument).


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform