Terug

Pakket werd 3 weken achtergehouden bij BEBRUA zonder melding

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: bpost

20/12/2017

Ik had een auto op afstandsbediening besteld als sinterklaascadeau voor mijn zoon. Op 20/11 lag het pakket bij BEBRUA. Er was dus nog voldoende tijd voor levering voor Sinterklaas. Op de dag voor Sinterklaas heb ik geïnformeerd bij bpost naar de status van het pakket. Ze stonden ervan versteld dat ik geen brief aangekregen had met de vraag om een factuur op te sturen, en dat ik contact moest opnemen met bpi.csclearance@bpost.be. Dit heb ik dan gedaan, waarna ik een automatische email ontving dat ik binnen de 5 werkdagen antwoord zou ontvangen. Na de 5de werkdag kreeg ik inderdaad een mail dat ze de factuur wensten van het aangekochte goed. Ik stuurde hen meteen de factuur door (39,88€),waarna het weer enkele dagen duurde alvorens ze lieten weten dat ik 28,62€ zou moeten betalen om het pakket in ontvangst te nemen. Na navraag hoe ze aan dit bedrag kwamen, hebben ze blijkbaar nog 10€ transportkosten bijgerekend (terwijl de website duidelijk gratis verzending aan België aangaf) , de BTW en nog 15€ douaneformaliteiten, waardoor ik dus zo goed als het dubbele van de eigenlijke waarde van het pakketje moest betalen. Daarenboven moest ik voor Sinterklaasdag nog een ander cadeau aankopen, waardoor het budget voor sinterklaas ipv 40€, naar 100€ opliep. 17/12/2017 22:34 De zending werd gesorteerd NEW ANTWERPEN X15/12/2017 16:38 Informatie over de zending manueel geregistreerd BRU X - IZ EE EXPORT20/11/2017 16:42 Aankomst in het internationale uitwisselingskantoor BEBRUA


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform