Terug

Pakket verloren

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. L.

Naar: Post NL

09/12/2021

Beste,Op 18 november werd er een pakket naar ons verstuurd. Op 22 november is via de track&trace code te zien dat er een 'fout bij bezorging zending' is. Gezien het pakket niet doorkwam namen we telefonisch contact op met PostNL waar men vermeldde dat dit vreemd was maar dat het pakket er nog zou aankomen. We konden ook contact opnemen met de afzender om een 'navraag zending' te starten, dit hebben we meteen gedaan en op 8/12 kreeg de verzender de boodschap dat het pakket vermist is. In deze communicatie wordt niets gezegd over hoe dit kon gebeuren, waar het pakket zoek raakte of hoe men dit zou kunnen oplossen. Bij telefonisch contact werd er meegegeven dat de verzender verantwoordelijk is. Iets dat wij absoluut niet begrijpen gezien PostNL het pakket zelf is kwijt gespeeld. Het gaat bovendien om een zeer groot pakket van 20kg, maw een pakket dat je niet zomaar kan missen. Het pakket is erg belangrijk voor ons en er zitten producten in ter waarde van +1.000 euro. Volgens ons dient een track&trace code net om te kunnen nagaan waar een pakket zich bevindt dus we begrijpen niet hoe dit kan. Bovendien is de klantenservice van PostNL hierin erg ondermaats geweest en ook nu doet men niets om een oplossing te vinden. Ook via social media wordt niet gereageerd.Gezien het belang en de waarde van het pakket is het essentieel voor ons om dit aan te krijgen.

Berichten (4)

Post NL

Naar: K. L.

17/12/2021

Beste Koen,Uit uw e-mail begrijp ik dat u uw pakket nog steeds niet heeft ontvangen. Mijn excuses daarvoor. Aan de hand van de verzendcode heb ik geprobeerd om uw pakket te traceren, maar helaas is dit niet gelukt. Om er achter te komen waar uw pakket is, is aanvullend onderzoek vereist. Ik adviseer u daarom om contact op te nemen met de afzender. Die kan, als opdrachtgever van de zending, een officieel onderzoek bij ons aanvragen en u op de hoogte brengen van de uitkomst. Mocht u naar aanleiding van bovenstaande toch nog vragen hebben, kunt u uiteraard altijd reageren op deze mail.Ik vertrouw erop u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,RobinKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:

K. L.

Naar: Post NL

19/12/2021

Zoals u in mijn initieel bericht kan lezen hebben wij dit onderzoek reeds aangevraagd. Zo zijn we er nl zelf moeten achter komen dat het pakket vermist is. Het onderzoek zegt echter niets over waar het pakket vermist is geraakt of hoe we dit kunnen terugkrijgen. Ook telefonisch kregen we enkel ontwijkende antwoorden, net zoals deze reactie van u. We willen weten waar het pakket verloren is gegaan en hoe kunnen we dit terug bekomen? Het gaat om een pakket van +20kg met grote afmetingen, dat kan dus niet 'zomaar' verloren gaan, én er is bovendien een track&trace code.

Post NL

Naar: K. L.

23/12/2021

Beste Koen, Hierbij bevestig ik goede ontvangst van uw klacht via de website van Testaankoop. Ik kan U toelichten dat PostNL een vervoersovereenkomst heeft met de afzender en dat in geval van schade of vermissing het hier om een schadedossier gaat tussen afzender en PostNL. Wanneer het om een verzekerd pakket gaat, zal de afzender door ons vergoed worden. De afzender kan dan op zijn beurt ofwel de goederen terug versturen naar U of U de aankoop terugbetalen.Ik vertrouw erop u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,KennyKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:

K. L.

Naar: Post NL

18/01/2022

Beste, Dit is wederom een standaard antwoord dat totaal niet klantgericht is. Het pakket is uiteindelijk toch nog aangekomen en dit voordat u dit antwoord verstuurde, dat u hier niet van op de hoogte bent vind ik ook behoorlijk frappant, dat toont aan dat er toch echt iets schort aan de dienstverlening van PostNL. Wij zullen alleszins vertrouwen op een andere firma.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform