Terug

Pakket verloren in Post NL sorteercentrum

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. C.

Naar: Post NL

30/12/2020

Beste,Op 23/11 bestelde ik een pakket vanuit China. Op 3/12 kwam dit aan in het sorteercentrum van PostNL, maar sindsdien heeft geen enkele partij zicht op waar het pakket zich bevindt.Na wat rondbellen en opzoeken krijg ik 3 verschillende antwoorden. Op de PostNL website, via track & trace van internationale pakketten, krijg ik volgende meldingen:29-12-2020 16:53 Undeliverable item, has been returned to shipper BELGIUM29-12-2020 07:26 The item has been returned and arrived at PostNL10-12-2020 16:28 The item has arrived in the country of destination10-12-2020 10:58 The item is on transport to the country of destination03-12-2020 17:59 The item is at the PostNL sorting center02-12-2020 13:00 The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed23-11-2020 03:52 The item is ready for shipment23-11-2020 02:52 The item is pre-advised to PostNLWanneer ik contact opneem met de klantendienst van PostNL, vermelden zij me dat het pakket sinds 29/12 bij BPost is bezorgd en dat ik met hen contact moet opnemen.Wanneer ik dan contact opneem met BPost, vermelden zij me dat zij het pakket nog niet hebben ontvangen en dat de laatste status die zij kunnen zien van 3/12 is, wanneer het in het sorteercentrum van PostNL was.Mij lijkt het dat er iets is gebeurd bij het PostNL sorteercentrum en dat sindsdien elk spoor naar ergens anders wijst. Ik zou nu dus graag weten waar het pakket is en dit ook snel ontvangen. Dit is al een maand in de EU ondertussen.Alvast bedankt.

Berichten (6)

Post NL

Naar: B. C.

04/01/2021

Beste meneer Cludts,Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat het nogal verwarrend is welke bezorgdienst uw zending in bezit moet hebben en welke moet gaan leveren. Ik zal u hierom informeren.Alle zendingen die van buiten Europa komen met eindbestemming Belgie (zeker die van China), worden uiteindelijk overgenomen door Bpost. Het klopt dan dat mijn collega's u hebben gemeld dat uw zending door Bpost wordt bezorgd. Toen u daarna met Bpost contact opnam, had Bpost uw zending mogelijk nog niet in bezit vanwege controles bij de Nederlandse douane.Als u naar de website 17track gaat, krijgt u de meest leidende informatie. Hier staat ook altijd vermeld welke bezorgdienst het pakket zal bezorgen. Als deze informatie nog niet beschikbaar is, heeft dit meestal te maken met controle bij de Nederlandse douane. Wanneer zij het vrijgeven, wordt die informatie weergegeven en zal de zending zo snel mogelijk naar de bezorgdienst in kwestie worden overgebracht. Hier staat nog altijd het verwarrende parcel is pre-advised to PostNL dus klanten gaan er logischerwijs gelijk vanuit dat hun zending door PostNL wordt bezorgd.Van wat te zien is op 17track, zou het pakket vanuit Bpost retour worden gestuurd via de Nederlandse douane, terug naar de afzender.Ik adviseer u om met de afzender contact op te nemen voor de vervolgstappen. De afzender, in China of in Europa, blijft wettelijk verantwoordelijk voor alle zendingen die zij versturen. Hierom moet de afzender wachten tot de zending bij hen retour is bezorgd om vervolgens met u te bespreken hoe nu verder. Het pakket opnieuw laten versturen of u vergoeden.Ik vertrouw erop je voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Hanneke .Klantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:

B. C.

Naar: Post NL

04/01/2021

Beste,Ik stuurde u zonet een nieuw bericht, maar dit is niet meer zichtbaar op deze pagina.Kan u mij bevestigen dit te hebben ontvangen?Alvast bedankt,Bram

B. C.

Naar: Post NL

04/01/2021

Beste Hanneke,Hier liep iets mis na het verzenden van mijn antwoord:Hierna nogmaals mijn bericht.Bedankt voor uw antwoord.Echter heb ik hier nog wat vragen bijU vermeldt dat BPost het pakket zou retour gestuurd hebben, echter hebben zij het pakket nog steeds nooit ontvangen of gezien. Zij voeren op meerdere punten scans in van alle pakketten, zodat men ten allen tijden kan zien waar een pakket is. Dit pakket is dus nog nooit door BPost gescant, waardoor we kunnen besluiten dat PostNL als laatste dit pakket in handen had.Dit wordt ook bevestigd door de verkoper, welke zegt dat het pakket nog steeds in het sorteercentrum van PostNL is.Ik vertrouw er dan ook op dat u mij kan vertellen waar dit pakket precies is binnen PostNL, niet vanuit de track & trace informatie (hier is duidelijk iets mis mee), maar vanuit onderzoek van PostNL zelf. Indien dit niet mogelijk is, zou ik graag een bevestiging hebben van jullie dat dit pakket verloren is geraakt, zodat wij samen tot de oplossing kunnen komen: ofwel het pakket alsnog ontvangen, ofwel een refund krijgen.Alvast bedankt voor uw hulp.Bram

Post NL

Naar: B. C.

05/01/2021

Beste Bram,Bedankt voor je bericht via onze site. Ik begrijp hier uit dat je je pakket met track en trace codeLT378414581NL nog niet hebt ontvangen.Ik heb het voor je nagekeken en zie dat dit pakket op 29-12-2020 is vrijgegeven in het land van bestemming. Dit pakket word tot aan de Belgische grens met PostNL verstuurd en vanaf de grens neemt Bpost het over.Daarom kunnen wij het pakket vanaf de grens niet meer volgen. Ik adviseer je dan ook om nogmaals contact op te nemen met Bpost hier over.Ik hoop dat u snel uw antwoord zult vinden.Ik vertrouw erop je voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Anneke OssendorpKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:

Post NL

Naar: B. C.

05/01/2021

Beste Bram,Hartelijk dank voor uw vraag via de website. Ik begrijp dat u een vraag heeft over een zending uit het buitenland. Uw zending zal afgeleverd gaan worden door Bpost. Ik adviseer u contact op te nemen met de klantenservice van Bpost.Of met de afzender van uw pakket voor een eventuele refund.Ik vertrouw erop je voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Dominique van t HofKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:

Post NL

Naar: B. C.

05/01/2021

Beste heer Cludts, Hartelijk dank voor uw vraag via de website. Ik begrijp dat u een vraag heeft over een zending uit het buitenland. Ik heb de status van uw zending gecontroleerd en volgens mijn gegevens ligt uw zending bij de douane op dit moment. Dit is ook de enige informatie die ik kan zien, omdat dit een importzending betreft. Het klopt inderdaad dat uw zending afgeleverd zal gaan worden door Bpost. Daaromadviseer ik u ook om contact op te nemen met Bpost over de status van uw zending.Ik vertrouw erop je voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Trijntje DriezenKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform