Beste meneer Cludts,Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat het nogal verwarrend is welke bezorgdienst uw zending in bezit moet hebben en welke moet gaan leveren. Ik zal u hierom informeren.Alle zendingen die van buiten Europa komen met eindbestemming Belgie (zeker die van China), worden uiteindelijk overgenomen door Bpost. Het klopt dan dat mijn collega's u hebben gemeld dat uw zending door Bpost wordt bezorgd. Toen u daarna met Bpost contact opnam, had Bpost uw zending mogelijk nog niet in bezit vanwege controles bij de Nederlandse douane.Als u naar de website 17track gaat, krijgt u de meest leidende informatie. Hier staat ook altijd vermeld welke bezorgdienst het pakket zal bezorgen. Als deze informatie nog niet beschikbaar is, heeft dit meestal te maken met controle bij de Nederlandse douane. Wanneer zij het vrijgeven, wordt die informatie weergegeven en zal de zending zo snel mogelijk naar de bezorgdienst in kwestie worden overgebracht. Hier staat nog altijd het verwarrende parcel is pre-advised to PostNL dus klanten gaan er logischerwijs gelijk vanuit dat hun zending door PostNL wordt bezorgd.Van wat te zien is op 17track, zou het pakket vanuit Bpost retour worden gestuurd via de Nederlandse douane, terug naar de afzender.Ik adviseer u om met de afzender contact op te nemen voor de vervolgstappen. De afzender, in China of in Europa, blijft wettelijk verantwoordelijk voor alle zendingen die zij versturen. Hierom moet de afzender wachten tot de zending bij hen retour is bezorgd om vervolgens met u te bespreken hoe nu verder. Het pakket opnieuw laten versturen of u vergoeden.Ik vertrouw erop je voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Hanneke .Klantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag: