Terug

Pakket verloren, geen terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. A.

Naar: bpost

31/05/2020

Beste, op 18.04.2020 bestelde ik een ABUS Gamechanger fietshelm ter waarde van 147.44€ op de Duitse website bike-components.de. Via de trackingcode kon ik het pakket volgen en de eerste 2-3 dagen verliep dit vlot via enkele tussenstations met DHL. Tot de zending werd overgenomen door Bpost... Wel 14 dagen lang bleef er dezelfde melding staan: uw verzending wordt verwerkt. Met de huidige omstandigheden en corona alle begrip hiervoor. Tot er plots de melding verscheen dat mijn pakket op 4 mei thuis zou geleverd worden. Op 4 mei was ik echter niet thuis en op het werk, dus anticipeerde ik hierop door mijn leveringsvoorkeuren voor het pakket aan te passen. Als optie koos ik om het op het afhaalpunt te leveren, nl. het postkantoor. Toch ontving ik een e-mail dat mijn pakket thuis om 12u05 geleverd werd. Aangezien ik op een appartement woon in het midden van het centrum grenzend aan een straat waar veel passage is, ben ik zo snel mogelijk na het werk thuis gepasseerd om te kijken of mijn pakket nog aan mijn deur stond. Uiteraard was dit niet het geval. Dit is normaal ook niet de gang van zaken, voor een pakket van zulke waarde verwacht je ook dat er zorgvuldig mee wordt omgegaan en je op zijn minst iets moet aftekenen voor ontvangst. Wat niet gebeurd is. Met goeie moed rij ik naar het postkantoor in de hoop dat mijn pakket ginds veilig bezorgd is. Iets waar ik in eerste instantie om gevraagd heb. De bediende achter het loket vertelde mij doodleuk dat hij enkel in het systeem kan terugvinden dat mijn pakket thuis geleverd is en het zeker niet op het kantoor aanwezig is. Hij vroeg of ik bij de buren al eens gecheckt heb. Zelf was ik een beetje in shock door de lakse houding van de bpost medewerker en de weinige oplossingen die me werden aangereikt. Ik ben dan maar naar huis gereden en alle deurbellen en appartementen in mijn straat afgegaan zonder resultaat. De volgende dag stond ik terug aan het postkantoor met het nieuws dat de buren ook niks ontvangen hadden en ik dus nog steeds zonder pakket zit. Zijn volgende voorstel was om alle postbodes een e-mail te sturen met de vraag of zij zich nog iets herinnerden. Hij vroeg mijn nummer en ging me vermoedelijk 2 dagen later pas terugbellen, want het zou even duren eer hij van iedereen een antwoord kreeg. Mijn pakket werd maandag 4 mei zogezegd thuis geleverd, donderdag (3 dagen later) belde hij mij terug met de melding dat de postbodes zich niets meer kunnen herinneren. Wat wil je, 3 dagen later.. Vrijdagmorgen sprak ik toevallig de postbode die in mijn straat passeerde hierover aan en blijkbaar zou de vaste postbode die pakketten levert die bewuste maandag verlof hebben gehad. Op maandag zou een vervanger gewerkt hebben. Ondertussen was ik het wel meer dan beu en wou ik ergens een klacht indienen. Bpost heeft mijn pakket verloren en alle verantwoordelijkheid ligt bij hen. Zowel volgens de loketbediende alsook hun website is het echter enkel mogelijk om als afzender bij Bpost een klacht in te dienen en niet als bestemmeling. De afzender moet hen blijkbaar in gebreke stellen. Verder kan ik bij Bpost niet terecht en krijg ik geen gehoor meer. Ik heb dan ook verschillende mogelijkheden al geprobeerd. Ik heb bike-components.de gecontacteerd en al meerdere malen via verschillende kanalen mijn verhaal aan hen gedaan. Zij hebben een klacht ingediend bij DHL waarvan ik hoop dat ze lopende is en mij snel een oplossing wordt aangereikt. Zij raden mij aan om ook bij Bpost een klacht in te dienen wat mij tot op heden dus nog niet gelukt is. Ondertussen zijn we 6 weken verder. Graag had ik een volledige terugbetaling gehad voor mijn aankoop.

Berichten (1)

bpost

Naar: R. A.

02/06/2020

Beste klant,We hebben uw verzoek ontvangen.Om een optimale opvolging van uw dossier te verzekeren, nodigen wij u uit om contact met de klantendienst op te nemen. Onze adviseurs nemen uw verzoek in behandeling.U kunt hen telefonisch bereiken op 02 201 23 45 of via ons contactformulier: www.bpost.be/site/nl/contacteer-ons.Met vriendelijke groeten,Klara C.bpostMuntcentrum, 1000 BrusselCentre Monnaie, 1000 Bruxelles[THREAD ID:1-CS4FEHU]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform