Terug

Pakket te laat geleverd, verstrekkende gevolgen voor de klant + problemen webshop (fraude?)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: Basic-Fit

20/08/2024

Zoals jaren bestel ik een starterskit voor partner om samen in Basic Fit te trainen op verlof (kust). Ordernummer BF00211079 Dit werd STEEDS stipt de dag na bestelling geleverd, zelfs indien laat besteld. Op 13.08.24 bestel ik opnieuw, om 19u wordt mijn bestelling bevestigd via mail. Op de "checkout" lees ik : standaard verzending 1 DAG 4,99€. Om 19.03u bevestiging van Bpost voor levering. De volgende dag 14.08.24 geen levering noch mail, ik bleef hiervoor speciaal thuis de ganse dag. Ik vertrek bijgevolg naar zee (70 km) op 15.08 zonder het starterspakket bij gebrek aan levering. Het pakket wordt geleverd op 16.08.24 , na diverse mails die ik lees op vakantie (hierbij diende ik vlug het adres geburen bij afwezigheid, deze zelf op verlof, direct te wijzigen naar een ander gebuur. Speciaal rijd ik om het pakket naar huis/gebuur aangezien training tesamen deel uitmaakt van ons verlof ; 2 X 70 km heen/terug! Details pakje via link, ook eerder te raadplegen : Barcode van bpost 323200722359955393575030 Klantreferentie 33673336 Verzendwijze bpack 24h pro Gewicht 10640g (eerst was dit : 1.000 g !!!) --------------------------------------------------------- Trouwens : het bestelproces was een echte ramp. Afronden bestelling : OEPS er is een fout opgetreden probeer opnieuw Opnieuw alles besteld : bij afronden betaling foutmelding dat betaling ongeldig is en betaalinformatie opnieuw dient ingevoerd! (zie bijlage checkout dd 13.08.24). Deze betaling ging wel degelijk door. Onmiddellijk daarna bevestiging bestelling via mail Basic Fit Webshop en ook Bpost. In mijn winkelwagen : 2 van deze identieke bestellingen maar met bestelnummers erna (heden, niet door mij, verplaatst naar bestelhistoriek!). En de volgende dag een mail dat er nog artikels in winkelwagen zijn en om bestelling af te ronden. Uit de link Bpost met trackingnummer blijkt het contract dat Basic Fit heeft met Bpost : Bpack 24u pro = betekent zeker levering de dag erna (zoals steeds de jaren voorheen). Maar ook op de "checkout" : standaardverzending 1 dag! (bijlage kan helaas niet bijgevoegd) Volgens Bpost kan ik geen klacht indienen bij hen maar moet dit bij Basic Fit aangezien deze het contract aangaat bij Bpost. De levertijd van drie dagen, vermeld op de link via barcode, gaat in tegen het contact Bpack 24u pro. Vorige jaren de dag na bestelling geleverd. Het bestellen van bijkomende artikels (in promo) doet niets af dat ik de starterkit de dag erna in bezit wou hebben, hiervan was geen enkele melding. Klacht opgesteld tijdens verlof om onmiddellijk te reageren op deze onregelmatigheden en de dienstverlening van de webshop serieus te verbeteren. (te) veel tijd in gestoken. Wie ging hier in de fout : Bpost of Basic Fit?

Berichten (5)

Basic-Fit

Naar: L. D.

21/08/2024

Beste heer/mevrouw,Bedankt dat je contact opneemt met onze klantenservice.We vinden het vervelend om te lezen dat de order niet naar wens is verlopen, we zullen hieronder de beloop van de order delen.Zodra je een bevestiging hebt ontvangen, starten wij met het verwerken. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang jij een verzendbevestiging per e-mail met daarin je bestelgegevens en tracking-informatie. De verwachte levertijd voor België betreft dit de eerstvolgende werkdag, echter gaat het om verwachte levertijden, deze kunnen iets afwijken. Onze excuses hiervoor, we doen er alles aan pakketten zo spoedig mogelijk te bezorgen. Wellicht dat het koeriersbedrijf hier meer informatie kan geven.Betreft de betaling van de order willen we graag onze excuses aanbieden voor de technische problemen. We zien dat de order een keer is aangemaakt. Mochten er meerdere betalingen zijn schroom dan niet om contact op te nemen met de klantenservice, we zullen dan kijken of er met de overige betaling een order te herleiden valt.We hopen hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Laat het me gerust weten als je nog andere vragen hebt of raadpleeg onze FAQ.Met sportieve groet,RositaCustomer SupportBasic-FitWist je dat je voor veelgestelde vragen ook terecht kunt op onze website? Daarnaast kun je ook inloggen op My Basic-Fit om wijzigingen aan te brengen én ledenvoordeel te behalen bij onder andere NXT Level Sports Nutrition. © Basic-Fit België VerklaringFAQs/ContactAlgemene VoorwaardenT2410.1ref:!00D240fJbb.!500R60HllD0:ref

L. D.

Naar: Basic-Fit

21/08/2024

Ik neem geen genoegen met dit antwoord : jullie kaatsen de fout naar mekaar. Ik ontving na jullie mail bevestiging bestelling 19.00u op 13.08.24 al na drie minuten (19.03) de mail van Bpost met track (deze wordt hier niet vermeld want daar staan mijn gegevens + gebuur). Maar wel : De zending werd gesorteerd vrijdag 16-08-2024 | 02:16 en vervolgens die dag 16.8.24 geleverd. Dit betekent dat er de ganse dag, 14 augustus (normale leveringsdag), NIETS gedaan werd aan/met mijn bestelling. Onaanvaardbaar! De 15de ook niets. En zodoende pas na drie dagen levering. Het contract Basic Fit met Bpost = Bpack 24u pro = levering de dag nadien (zie google) Hetgeen Basic Fit ook vermeldt : standaardlevering 1 dag Het koerierbedrijf = Bpost zelf : daar kan ik zelf geen klacht indienen, jullie wel als contractant. Is dit niet belangrijk genoeg voor jullie klanten? Basic Fit steekt dit gewoon in de doofpot, een klacht indienen bij jullie is frustrerend (en zonder gevolg). Bij de vroegere versie van deze klachtenbox TA kon een oplossing zelf voorgesteld. Ik eis voldoende compensatie voor al het leed, tijdverlies en de gereden kilometers. De fout ligt/lag bij jullie, compenseer dan de klant.

L. D.

Naar: Basic-Fit

29/08/2024

Nog geen antwoord ontvangen? Ik wens mijn klacht aan te vullen met het volgende : https://webshop.basic-fit.com/nl/nl/36_BCAL_0300_09.html grote korting en ik bestelde dus 5 stuks Nu blijkt dat dit product, besteld op 13.08.24, slechts houdbaar is tot 9/2024 (THT), dit is nergens vermeld en zeer misleidend. Bijgevolg is een klant wel verplicht om dit te verbruiken buiten deze periode hetgeen (zeer) gevaarlijk is. Of in de vuilbak te gooien. Ik ben al jarenlang tevreden klant van Basic Fit als sporter. Maar de webshop is teleurstellend. Dit is de laatste keer dat ik bestelde bij deze webshop Basic Fit. Wat moet een klant allemaal doen om zijn rechten te doen gelden?

L. D.

Naar: Basic-Fit

13/09/2024

Ik wacht nog steeds op een antwoord van Basic Fit. Bpost antwoordt mij dat ik enkel bij jullie een klacht kan indienen inzake de laattijdige levering. Waar deze klant het slachtoffer van werd (zie klacht hiervoor). Ik hoop dat velen dit lezen : 14 dagen was de houdbaarheidsdatum bij ontvangst van voormeld product. Voor andere in de bestelling was dit ongeveer 1 maand. IK BESTEL NOOIT MEER BIJ DE WEBSHOP BASIC FIT. Een identiek product BCAA is voor de helft van de normale prijs te koop bij ACTION maar met een dubbele dosering van de aminozuren en met een normale houdbaarheidsdatum (> 1 jaar >2 jaar)

L. D.

Naar: Basic-Fit

18/09/2024

Geen reactie meer van de klantendienst Basic Fit, deze klacht wordt gemarkeerd als "niet succesvol". Ik benadruk hierbij de slechte klantendienst, excuses waren niet genoeg, enige compensatie (bv aankoopsaldo bij volgende bestelling) had meer passend geweest nav laattijdige levering. Er kwam tegens geen antwoord meer op de beperkte/vervallen houdbaarheidsdatum besteld produkt (5 X BCAA). Ik heb al dikke klonters vastgesteld in een geopende pot (en wat met de andere 4?) Of dient dit doorgegeven aan het FAVV, ik zoek dit op. Een eenvoudige bestelling wordt zo van in den beginne frustrerend en met veel werk aan. Ik ben al jaren tevreden sporter bij Basic Fit, de webshop is echter teleurstellend en ontradend. Dit was mijn laatste bestelling bij deze webshop (bij Body & Fit wordt wel vermeld de eerder beperkte houdbaarheidsdatum -zijnde >TWEE maanden - bij promoties. Dat Basic Fit dergelijke producten nog verkoopt, terwijl die in de vuilbak zouden moeten, is een SCHANDE!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform