Beste,mijn vrouw haar familie verstuurde een pakket vanuit japan naar belgië eind oktober-begin november. Midden november op basis van informatie van haar familie tracking nummer doorgekregen en zo gezien via tracking dat het sinds 4 november reeds al in België was aangekomen, maar dat het wachtte op een douane inklaring. We hadden een adres ook gevonden waar het pakket zou zijn en toen heb ik eerst naar de locatie gebeld, maar zij zeiden dat dit een douanedienst van bpost zelf zou zijn en dat ik best dus eens naar bpost zelf zou bellen. Ik heb MEERMAALS iemand aan de lijn gehad van de klantendienst die mij wel soms heel verschillende dingen vertelden. Eerste verhaal was, ja dit is normaal dat er zeker 2 weken vertraging is. Een andere man zei me op een bepaald moment dat het de week erop geleverd zou worden want alles zou in orde zijn. Niet dus. Nog een ander verhaal: ik heb het voor u doorgestuurd naar de douane, zij zullen telefonisch contact met u opnemen begin volgende week. Op de vraag dat ze dan geen telefonisch contactnummer moesten hebben van mij, antwoorde hij de douane heeft alle gsm-nummers wel. (ik had beter moeten weten bij deze :() Weken erna nog gebeld, en toen werd het een verhaal van u dient een maand te wachten (en dit MOESTEN 31 dagen WERKDAGEN zijn een van de helpdeskmedewerkers heeft zelfs met mij samen geteld want een dag vroeger konden/wilden ze mij niet helpen)Vandaag zijn we 20/12/21 en eindelijk wilden ze me doorverbinden naar iemand van de douane zelf. Leuk verhaal dat ik daar ineens te horen kreeg: U dient de afzender een vraag te laten doen voor een onderzoek naar waarom er nog geen inklaring/betalingsverzoek gegenereerd is. Dit wil dit zeggen, dat ik een maand lang tijd heb zitten verdoen, ondertussen loze beloftes en blaasjes ben wijsgemaakt, en zeer waarschijnlijk mijn pakket na 2 maanden nog altijd niet zal hebben. Ik snap trouwens niet dat, met ALLE informatie die we hebben (trackinginformatie) IKZELF geen vraag mag doen voor een onderzoek. Jullie zien toch zelf ook dat er iets scheelt op basis van de informatie die ik doorgeef (ontvanger zijnde) ,kunnen jullie zelf niet het initiatief nemen in dit geval en van jullie uit het onderzoek starten?Daarnaast kunnen jullie mij aub eens uitleggen waarom initieel dit onmiddellijk niet kan vermeld worden? Nu zijn we anderhalve maand verder en tegen dat de klacht daadwerkelijk doorkomt vanuit Japan heb ik de vrees dat er al zoveel tijd is over gegaan dat er geen enkele kans meer is dat dat pakket zelfs nog maar terug gevonden wordt. Ik wil jullie erop wijzen dat voor mensen die zo'n pakjes verwachten van familie vanuit azië zeker in deze tijden want even over en weer gaan zelf gaat niet echt zomaar het wel toch een soort van troost is als ze toch toegestuurd pakjes daadwerkelijk aankrijgen. Ik zag in de recente gevallen nog een soortgelijk geval staan met aan pakketje van japan. Hoe kan je iemand met een gerust hart dan nog iets laten afsturen uit japan? Wat met ECHT belangrijke zaken, en wat als die verloren gaan?Eventjes ook vermelden Japan is een land waar dingen zoals deze echt wel als gezichtsverlies worden bekeken. Niet enkel voor mij, maar ook voor bpost dus dan.Ik zou trouwens heel graag willen weten wat de situatie momenteel is voor de internationale zendingen. Welke stappen ondernemen jullie trouwens voor dit op te lossen en wanneer mogen we beterschap verwachten?