Terug

pakket schade

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. S.

Naar: DPD Belgium

06/05/2025

Pakket verstuurd naar Dan Jitaru Str. Dorobantilor nr. 14-16, 400117 Cluj-Napoca RO Pakket met inhoud volledig beschadigd,DPD heeft alle foto's en bewijsmateriaal ontvangen. Na alle gevraagde documenten en foto's te hebben verstuurd komt de dpd met de melding dat het pakket onvoldoende was verpakt en beschermd. Het bewijsmateriaal met foto's bewijst degelijk het tegenovergestelde. Ik eis een volledige terugbetaling van 88.89euro

Berichten (7)

R. S.

Naar: DPD Belgium

06/05/2025

Zie foto's

DPD Belgium

Naar: R. S.

07/05/2025

Beste Mr. Simons, Bedankt voor het contacteren van onze service via testaankoop. Ik heb het dossier en de foto's van My Parcel nagekeken, en zie inderdaad dat de klantendienst van DPD weigerd om een schade dossier op te starten hiervoor. Volgens de foto's kon de inhoud in de doos bewegen waardoor de keramieke schaal beschadigd werd. De verpakkings voorwaarden van DPD zijn o.a : • de inhoud moet beschermd zijn en niet kunnen verschuiven in de verpakking; • het pakket moet kunnen weerstaan aan de behandeling door automatische sorteermachines, een val van 0,8 meter en een drukweerstand van 100 kilogram, zonder onderscheid zowel op de platte kanten als op de hoeken; • Voor deze reden kan DPD niet verantwoordelijk worden gesteld. Bedankt voor uw begrip. Ik wens u een fijne dag. Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards, Nathalie DPD Team Customer Care DPD (Belux) NV --------------------

DPD Belgium

Naar: R. S.

07/05/2025

Beste Mr. Simons, Zoals net gemeld, had ik deze foto's al nagekeken via het dossier die DPD doorkreeg van My Parcel. Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards, Nathalie DPD Team Customer Care DPD (Belux) NV --------------------

R. S.

Naar: DPD Belgium

08/05/2025

Ik verstuur jaarlijks rond de 100 pakketen via my parcel met DPD. Ik weet heus wel dat het degelijk verpakt moet worden,zoals in de eerdere mail via myparcel aangegeven was het object wel verpakt zodat het niet kon bewegen in de doos. Na het object in noppenfolie en beschermingsmateriaal verpakt te hebben was langs al de binnenzijde van de doos,zijkanten,bovenkant en onderkant dikke verpakking zodat het object niet kon bewegen in de doos. De doos bestond uit dubbelzijdige karton versterkt met lagen karton en beschermingsmateriaal aan de binnenkant van de doos. Daarna was de verpakte doos nog eens versterkt met stretchfolie en een spanbandje. Het verhaal dat de verpakking niet goed was klopt dus niet. Het valt mij trouwens op,dat als je schade meld,je aan oneindig veel voorwaarden moeten kunnen voorleggen,na hier veel tijd in te hebben gestoken en aan alle voorwaarden voldoen te hebben,krijg je na enkele weken bericht dat er nog bijkomende info nodig is (om het je zo moeilijk mogelijk te maken?),als je daaraan dan wwer voldoet, krijg je weer na 2-3weken het bericht, tja het is toch niet goed verpakt,dpd kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. Ik verwacht een terugbetaling van 88.89euro Rik Simons

DPD Belgium

Naar: R. S.

08/05/2025

Dag Rik, Bedankt voor de bijkomende informatie betreffend de verpakkingswijze. Dit blijkt inderdaad correct te zijn ingepakt zoals u het weergeeft. Ik neem dit dossier terug op met MY PARCEL, en bevestig dat we dit schade dossier aanvaarden voor terugbetaling. Ik wens u een fijne dag verder. Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards, Nathalie DPD Team Customer Care DPD (Belux) NV --------------------

R. S.

Naar: DPD Belgium

20/05/2025

Ondertussen zijn we weer 12 dagen verder,maar heb nog steeds geen vergoeding ontvangen...

DPD Belgium

Naar: R. S.

20/05/2025

Beste Rik, Neem dit dan op met My Parcel, maar ik zie dat de claim gisteren pas werd afgehandeld omdat de service niet de goede documenten doorkreeg en deze pas op 15/05 werden gestuurd vandaar de vertraging. Hopelijk word u spoedig vergoed via My Parcel. Ik wens u een fijne namiddag. Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards, Nathalie DPD Team Customer Care DPD (Belux) NV --------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform