Beste, ik bestelde een desktop via bol.com op 4 juli. De levertermijn bedraagde 5 tot 7 dagen en gebeurde via een externe partner Vibox. Het pakket zou, om het in de woorden van jullie te plaatsen: uiterlijk 11 juli geleverd worden. Daar ik op 13 juli een LAN party had, waarvoor ik deze desktop nodig had, was dit ruimschoots op tijd. Toen ik s'morgens op 10 juli nog steeds geen track and trace had ontvangen, contacteerde ik de klantendienst. Men zei dat dit normaal is en dat ik deze pas in de avond zou krijgen wanneer het pakket klaar was voor levering. Men zou wel even bellen naar Vibox om te controleren of alles in orde was en me op de hoogte houden via mail. S'avonds kreeg ik een track and trace van Vibox zelf dat ze het pakket aangeboden hadden aan DPD. Dus bleek dat het pakket nog niet eens verstuurd was en nog in Engeland was. Vreemd want ik kreeg op hetzelfde moment van Bol.com een mail dat mijn pakket op 11 juli zou geleverd worden. Aangezien ik normaal de trein neem naar mijn werk en ik pakketten altijd daar laat leveren, moest ik zeker zijn dat het pakket zou worden geleverd, aangezien ik dan met de auto zou komen. Dus op 11 juli nam ik opnieuw telefonisch contact op met de klantendienst en kreeg ik een zekere Ahmed aan de lijn. Ik legde hem de situatie uit en hij verzekerde me dat het pakket vandaag (11 juli) zou worden geleverd, hij had zelfs de track and trace bekeken van Vibox. Aangezien track and trace soms niet accuraat is, nam ik de auto naar mijn werk. Later op de dag bekijk ik nog even de track and trace en blijkt dat de levering pas maandag 15 juli komt. Opnieuw neem ik contact op met de klantendienst...deze keer via de chat. Men probeert om Vibox te bellen, zonder resultaat. Opnieuw word hier gemeld dat men mij op de hoogte zou houden via mail en men ging vragen om de levering op vrijdag 12 juli te laten gebeuren. Tot op heden nog geen mail ontvangen. Ik mailde ook naar Vibox zelf. In de goede hoop dat men kon bekomen dat de levering op op 12 juli gebeurde, nam ik opnieuw de auto naar het werk. Ik nam ik opnieuw contact op via chat met de klantendienst. De toon in dit gesprek was al helemaal anders dan de eerste keren en mijn vragen werden zeer kordaat en indekkend beantwoord. Men kon niks doen en alles was in orde...het feit dat de levering pas op 11 juli overhandigd werd aan DPD was volgens mevrouw in de chat normaal en binnen de voorwaarden. Ik kon niet anders dan nog maar een desktop te bestellen met levering volgende dag omdat ik nu eenmaal een deskop nodig had voor die LAN party. Dat heb ik dus ook gedaan en deze heb ik netjes ontvangen op 13 juli. Dus al bij al kon ik naar de LAN gaan. Het feit dat ik dan 2 desktops zal hebben vind ik op zich geen groot probleem. Vandaag zijn we 15 juli, het pakket zou vandaag volgens de track en trace van DPD moeten geleverd worden. Ik heb er geen goede hoop in, aangezien de track and trace gestopt is sinds 11 juli en onderweg is naar België sinds dan. Maar ik moet dus opnieuw met de auto naar het werk (iets waarvoor ik niet gecompenseerd word op het werk, met de trein wel). Wat ik nu wens na deze rompslomp is enerzijds mijn desktop en anderzijds een compensatie voor de ritten met de auto die ik voor niks gemaakt heb, plus het feit dat ik nog een desktop moest kopen. Ik weet dat dit via een partner gebeurt van Bol, maar aangezien ik aan Bol.com betaald heb en alle gesprekken via bol zijn gebeurt stel ik hen eindverantwoordelijke. Enige vergoeding vind ik hier op zijn plaats, aangezien men me verzekerde dat het pakket zou geleverd worden op 11 juli, zowel telefonisch als via mail. Indien u dit wenst heb ik ook de audio van dit telefoontje met Ahmed, alsook screenshots van de chat gesprekken. Maar bij mijn weten houden ze deze ook zelf bij.Mvg Jens Devriendt