Terug

pakket niet ontvangen - onterecht aanrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

N. D.

Naar: ZALANDO

18/08/2025

Onderwerp: Klacht – Niet ontvangen Zalando-bestelling (ter waarde van ca. €1.500) Geachte heer/mevrouw, Ik wend mij tot Test-Aankoop voor ondersteuning bij een probleem met een bestelling bij Zalando (bestelnummer: 11003137368357, bedrag: €1.496,27), die volgens Bpost op 12/07/2025 als “afgeleverd” staat geregistreerd, maar die ik nooit heb ontvangen. Ik heb onmiddellijk na de meldingsdatum contact opgenomen met Zalando om te melden dat ik het pakket niet heb ontvangen. Zalando startte daarop een intern onderzoek en gaf aan dat het dossier werd doorgestuurd naar hun onderzoeksteam. Daarnaast heb ik meerdere keren contact opgenomen met Bpost, zowel telefonisch als via e-mail. Bpost bevestigde dat het onderzoek nog lopende is, omdat zij wachten op aanvullende informatie van Zalando, zoals de aankoopfactuur en een waarheidsverklaring in het kader van een eventuele compensatie. Bpost geeft tevens aan dat zij nog steeds wachten op de nodige documenten van Zalando, maar dat Zalando hierop niet reageert. Bpost bevestigt bovendien dat het pakket spoorloos is en dat er geen bewijs is van een fysieke aflevering. Zalando beweert op basis van hun intern onderzoek dat het pakket wél geleverd is, maar weigert duidelijk te maken op welke gronden of bewijzen zij dit baseren, terwijl het onderzoek bij Bpost nog niet is afgerond. Zij weigeren verdere communicatie of een nieuw onderzoek, en eisen inmiddels betaling van de openstaande factuur, ondanks het feit dat ik de bestelling nooit heb ontvangen. De levering was oorspronkelijk gepland op vrijdag 11/07, maar werd later verschoven naar zaterdag 12/07, terwijl wij nooit een weekendlevering hebben goedgekeurd. Intussen hebben wij ook een klacht ingediend bij de ombudsdienst van Bpost. Wij vragen uw ondersteuning en advies bij het aanspreken van Zalando en bij het ondernemen van eventuele vervolgstappen, om te voorkomen dat wij aansprakelijk worden gesteld voor een bestelling die wij nooit hebben ontvangen. Alvast hartelijk dank voor uw hulp. Met vriendelijke groet,

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 25 augustus 2025

Test Aankoop

Naar: N. D.

25/08/2025
Dit antwoord is privé

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform